wat is er mis met mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juliettex

wat is er mis met mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 19:45

Hoi bokkers.

Ik zat te twijfelen of ik een schaduwaccount aan zou vragen, maar vrijwel niemand kent me hier. :o

Ik zit al een aantal jaar in de knoop met mijzelf, vroeger gepest geweest en ook de nodige deuken in mijn zelfvertrouwen daardoor opgelopen.
Daardoor ben ik erg depressief geworden en meerdere malen het gevoel gehad dat ik gewoon echt niet meer wilde. ik zag geen mogelijkheid meer dat mijn leven nog enigszins positief zal gaan worden.
Nu ben ik 20 jaar, en start ik na 3 jaar extreem depressief zijn, hulp, medicatie, en opnames, een nieuwe opleiding. En ook dat vind ik super spannend.
Nu heb ik vaak een terug val ondanks dat ik nog aan de medicijnen zit, waardoor ik gewoon verlangens heb om gewoon er een einde aan te maken. Als ik in die spiraal zit dan zie ik niets anders meer dan al het negatieve in mijn leven. Ik heb dan ook het gevoel dat ik helemaal door draai. Een doorsnee psycholoog werkt niet bij me, maar als ik opgenomen moet worden raak ik het laatste beetje positiviteit in mn leven kwijt.

(mijn positieve dingen)
Ik heb een super lieve pony al 1,5 jaar in mijn bezit, en naast mijn pony rijd ik sinds korte tijd ook een fijn goed paard waarmee ik de springsport in mag. Ik ga nu ook eindelijk een opleiding doen wat ik altijd al heb willen doen, bedrijfsleider paardenhouderij.

Ik weet gewoon zo niet wat ik moet doen..
ik moest het gewoon even van mij af schrijven

Horsa

Re: wat is er mis met mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:52

Van datgene waarvan je je vredig van gaat voelen, meer gaan doen. En dat bewust cultiveren.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:56

Wat knap dat je aan een nieuwe opleiding gaat beginnen en mooi dat dit zo aansluit bij je passie en wat je als positief ervaart.

Is minder doorsnee therapie misschien iets voor je? Equitherapie of psychomotorische therapie bijvoorbeeld? Niet (alleen) praten, maar vooral ook iets doen?

Een andere tip die niet de oplossing gaat zijn, maar wel kan bijdragen aan je beter voelen: houd een dankbaarheidsdagboek of een memory jar bij, waardoor je iedere dag even bewust bent van iets van fijn was aan je dag, hoe klein ook.

Veel succes! :(:)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:19

Probeer eens een ayahuasca sessie. Ik heb daar heel veel baat bij. Maargoed, dit moet bij je passen. Ik ben een vreselijke controlefreak en ontzettende manipulant, standaard therapieen werken ook niet bij mij.

Ik doe het bij innerlijke reis, maar er zijn wel meer aanbieders.

Het is heftig, maar heel doeltreffend (voor mij dan, kan voor iedereen anders zijn) je hebt er een behoorlijke dosis lef voor nodig om eraan te beginnen en vooral de eerste keer is best eng. Ik liep na de eerste keer ineens weer recht op, heel bizar. Ik had letterlijk zoveel leed van mij afgeschudt dat ik fysiek weer rechter op liep. Je bedenkt het niet, echt :)

Het is wat omstreden omdat het vaak verward wordt met drugs, dat komt hoofdzakelijk omdat het op lijst 1 staat van verdovende middelen. Een paar organisaties hebben vrijstelling omdat het in bepaalde settings legaal gebruikt mag worden.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:45

Danzzz, het is erg gevaarlijk om dit zomaar lukraak aan te bevelen! TS geeft aan dat ze medicatie neemt voor haar klachten, en ayahuasca in combinatie met sommige psychoactieve medicatie is ronduit dodelijk (bepaalde antidepressiva bijvoorbeeld).

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 21:00

Ik slik momenteel feneflaxine

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:18

Catnip schreef:
Danzzz, het is erg gevaarlijk om dit zomaar lukraak aan te bevelen! TS geeft aan dat ze medicatie neemt voor haar klachten, en ayahuasca in combinatie met sommige psychoactieve medicatie is ronduit dodelijk (bepaalde antidepressiva bijvoorbeeld).

Helemaal mee eens.. schrik er behoorlijk van dat dit aan geraden wordt.. niet alles door de combinatie met medicatie, maar ook psychisch heb ik mensen er aan onderdoor zien gaan..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:19

Ik gooi er even een temmetje in, het is zulk heftig spul en ik vind niet dat je dat kan aanraden aan een jonge meid.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:22

lieveli schreef:
Ik gooi er even een temmetje in, het is zulk heftig spul en ik vind niet dat je dat kan aanraden aan een jonge meid.

Helemaal met je eens.
Ik tem niet vaak maar hier ook gedaan.
Zoiets kan echt niet aangeraden worden.
Ik vraag me dan niet af wat er mis is met TS maar met Danzzz

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:32

Catnip schreef:

complete onzin, maar dat geeft niet. Ayahuasca is niet dodelijk, ook niet in combinatie met medicatie , het enige dat misschien een indicatie kan geven is als je al een hele hoge bloeddruk hebt, de maoremmer verhoogt namelijk je bloeddruk iets. Wel is het zo dat ayahuasca en suicidale klachten niet samen gaan, althans de organisatie waar ik dit bij doet neemt geen clienten aan die suicidaal zijn, misschien omdat ze dit zelf eng vinden, maar ik kan het me wel voorstellen dat ahayuasca niet samen gaat met dat soort ernstige klachten.

Maar met geen enkele medicatie is er een contradictie, wel wordt er afgeraden om slaapmedicatie te nemen de nacht opvolgend op de sessie, niet omdat je daar ziek van kan worden maar omdat de ahayuasca nog een tijd doorwerkt en de slaapmedicatie dit kan beinvloeden waardoor je minder rendement hebt van je sessie.

Zoals ik al zei, het moet bij je passen. Je kan het eens aan je therapeut voorleggen, die heeft er meer verstand van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:37

danzzz schreef:
Catnip schreef:

complete onzin, maar dat geeft niet. Ayahuasca is niet dodelijk, ook niet in combinatie met medicatie , het enige dat misschien een indicatie kan geven is als je al een hele hoge bloeddruk hebt, de maoremmer verhoogt namelijk je bloeddruk iets. Wel is het zo dat ayahuasca en suicidale klachten niet samen gaan, althans de organisatie waar ik dit bij doet neemt geen clienten aan die suicidaal zijn, misschien omdat ze dit zelf eng vinden, maar ik kan het me wel voorstellen dat ahayuasca niet samen gaat met dat soort ernstige klachten.

Maar met geen enkele medicatie is er een contradictie, wel wordt er afgeraden om slaapmedicatie te nemen de nacht opvolgend op de sessie, niet omdat je daar ziek van kan worden maar omdat de ahayuasca nog een tijd doorwerkt en de slaapmedicatie dit kan beinvloeden waardoor je minder rendement hebt van je sessie.

Zoals ik al zei, het moet bij je passen. Je kan het eens aan je therapeut voorleggen, die heeft er meer verstand van.

Maar waarom je dan iemand die duidelijk aangeeft te worstelen met suicidale gedachten dit tipt is me volstrekt onduidelijk.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:49

lieveli schreef:
Maar waarom je dan iemand die duidelijk aangeeft te worstelen met suicidale gedachten dit tipt is me volstrekt onduidelijk.

Depressief zijn en het niet meer zien zitten is niet suicidaal. Suicidaal is die pot pillen pakken en op de ehbo wakker worden, of niet.

En ts worstelt met sombere klachten, maar dat betekent helemaal niet dat ze zichzelf van het leven wil beroven. Nogmaals, haar therapeut kan prima bepalen of ayahuasca iets is voor haar om te proberen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:50

bruintje123 schreef:
lieveli schreef:

Helemaal met je eens.
Ik tem niet vaak maar hier ook gedaan.
Zoiets kan echt niet aangeraden worden.
Ik vraag me dan niet af wat er mis is met TS maar met Danzzz

op deze persoonlijke aanval heb ik dan maar even getemt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:40

Prima. Komt het topic nog eens onder de aandacht.
Daarnaast zeg ik niet dat er wat mis met je is maar vraag ik het Me wel af ja.

Iemand die schrijft meermaals gedacht te hebben niet meer te willen geef jij deze tip. Bijwerking dat je eerder suïcidaal er van kan worden .
Ach kleinigheidjes blijf je houden toch.

Dus ja ik blijf nu nog sterker achter mijn eerder geplaatste bericht staan.
Als je nu had geschreven oh oeps niet in de gaten gehad fout advies. Adviseer je iemand met wat pech de dood in

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:40

Ik had er nog nooit van gehoord (dacht dat Danzz de gebruikersnaam van bokker Ayasha verkeerd schreef :+ ).
Maar even gegoogled en lijkt idd heftig := Een soort hallucinatiedrank???

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 00:03

Bizar dat je dit aanraadt Danzzz, je doet alsof je er smarties bij eet!

Erg medisch onderlegd ben je ook niet als je zo durft te beweren dat de combinatie met andere medicatie niet dodelijk kan zijn.

Ook ik Tem, want ik vind het onverantwoord wat je uitkraamt.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 01:17

depressie is een ziekte, echt waar, niet iets waar je zelf helemaal op je eentje uitkomt. zoek hulp, ook al is het gemedicaliseerd, als het rust in je hoofd brengt, waardoor je onderscheid kunt maken tussen wat je zelf denkt en voelt en hoe je op anderen reageert is heel waardevol.... uiteindelijk is de enige de je kunt helpen jezelf, jij moet het jezelf waard vinden en laat NIEMAND het je aanpraten dat je het niet waard zou zijn!!!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:08

bruintje123 schreef:
Bijwerking dat je eerder suïcidaal er van kan worden .

Dus ja ik blijf nu nog sterker achter mijn eerder geplaatste bericht staan.
Als je nu had geschreven oh oeps niet in de gaten gehad fout advies. Adviseer je iemand met wat pech de dood in

Hoe KOM je erbij? bijwerking suicidaal kan worden? Waar heb je die wijsheid vandaan?
Misschien is het handig dat je voordat je dingen roept eerst gaat kijken hoe het nou zit. Van ahayuasca wordt niemand suicidaal! Wel is het zo dat je "reizen" dan ontzettend complex en intens zijn (dat is heel wat anders dan gevaarlijk!) en zij voelen zich niet bekwaam genoeg om zulke zware reizen in een groep te laten maken. Je kan wel ahayuasca gebruiken als je suicidaal bent, alleen onder andere begeleiding. Dat zijn een op een sessies (geen groepssessies) en die worden onder begeleiding van een psycholoog gegeven door een andere organisatie. De organisatie waar ik het bij doe, die doen dat dus niet.

http://www.drugsadvies.nl/drugs/verande ... /ayahuasca

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... ayahuasca/

twee verhelderende links.

Maar nogmaals, heb het er over met je therapeut/arts en volg diens advies. Ik geef het alleen maar aan als mogelijk hulpmiddel omdat TS zelf zegt dat reguliere therapien niet voor haar werken en ik dat herken, en er wel baat bij heb. Het wordt trouwens in chemische vorm in de psychologie ook gebruikt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:19

Danzzz:
Afbeelding

Dat serotoninesyndroom is niet best en kan je op de IC door belanden.

Heftig spul wat je aanraad danzz. En overgeven e diarree lijkt me ook niet een erg prettige bijkomstigheid.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:47

Danzzz, fijn dat er een ervaringsdeskundige is die vertelt wanneer je daadwerkelijk suïcidaal bent. Sorry maar je bent een in mijn ogen erg schadelijke invloed in dit topic.

Nu OT: lieve TS wat goed van je dat je weer gaat starten met een opleiding en dat je zoveel geniet van je pony en de paardensport! Als allereerste wil ik je aanraden gelijk vanaf dag één bij je nieuwe studie heel duidelijk aan te geven waar je nu staat qua geestelijke gezondheid en aangeven dat je hulp nodig hebt. Mocht je weer in een depressieve periode belanden en niet de kracht hebben naar buiten te gaan dan weten je docenten/mentor er van. Is geen vrijbrief maar uit ervaring weet ik dat dingen bespreekbaar maken erg veel helpt, docenten zijn er om jou te helpen je opleiding te halen. Als je niet met ze in gesprek gaat kunnen ze je ook niet helpen, het moet vanuit jezelf komen.

Verder is het misschien fijn voor je om de verschillende opties voor therapieën te bespreken met bijvoorbeeld je huisarts? Je hebt medicatie dus weet niet in welk stadium je bent, maar er moet wel een vorm van therapie zijn die je past lijkt me. Helpt echt bij het "genezingsproces"! Als je niet zo van het praten bent kun je kijken naar therapieën waarbij het om voelen draait (haptonomie, paarden therapie, muziektherapie e.d.)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:49

Klopt, het is zeker heftig spul! Ook zeker niet iets wat je maar even moet gaan doen. Het is (voor mij) wel uiterst effectief. Mijn depressieve klachten zijn zo goed als weg, iedereen is wel eens somber gestemd, en dat mag. Ik ben een stuk rustiger in mijn hoofd (adhd) en gebruik mijn medicatie niet meer. ik gebruik geen enkele andere drug meer om mezelf te"helpen" zoals alcohol of nicotine.

Nogmaals IK heb er baat bij en als ts denkt dat het ook iets voor haar is dan kan ze dat met haar behandelende arts overleggen. Ik vermoed dat die het beste kan adviseren of het wat voor ts is.

Het zou eeuwig zonde zijn als ts niet wist van het bestaan en zo nog jaren door rommelt, en als het na overleg met haar arts niks blijkt voor haar kan ze het van haar lijstje afstrepen.

Ik vind het eigenlijk best schokkend dat mensen die er niet bekend mee zijn en zelfs aantoonbaar onzin roepen uit angst (denk ik) menen dat je dit niet moet mogen adviseren.

Ja het is heftig en lang niet voor iedereen. Maar als je er geschikt voor bent dan is het uitermate effectief.

Ik heb uit vier sessies meer rendement dan uit jarenlange therapieën. Misschien helpt het ts ook.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:19

Ts, ik vind je een topper.
Ondanks dat je soms erg zwaar in de negatieve spiraal zit blijf je toch je pony rijden en start zelfs een opleiding!
Dat is het soort mentaliteit waar je erg trots op mag zijn. <3

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 11:12

Bedankt voor alle reacties.
het enige wat ik al jaren wil is gewoon beter worden.
Ik zal een ayahuasca sessie zeker navragen of dat veilig is voor mij.
ik sta open voor alle opties en therapieen, maar gewoon een psycholoog helpt voor mij niet.
Verschillende heb ik nu gehad maar ik krijg een soort 'plaat' voor mn hoofd dat ik niets meer aanneem, en niets meer vertel en doe alsof het goed met me gaat.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:15

Ik denk dat jij PTSS hebt...zoek eens een goede emdr therapeut....begin bij je huisarts voor een goed gesprek en door verwijzing

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:18

Hi TS!
Ik herken mijzelf in je verhaal, ik slik 2 verschillende antidepressiva.
Wat ontzettend knap dat jij je opleiding weer gaat beginnen! Zo ver ben ik helaas nog niet.

Tijdens zo'n depressie, is het dan mogelijk voor jou om te bedenken dat een depressie ook weer over kan gaan? Heb je dat al weleens ervaren?

Cognitieve therapie helpt goed maar dat is blijven en blijven herhalen. Dus de gedachte dat een depressie weer overgaat blijven herhalen per dag.

@indestal: hoe kom je in hemelsnaam aan die diagnose? Vind het een beetje vreemd dat je zoiets roept.