Ik ben nogal naïef van nature, ik vind altijd iedereen heel aardig en tof en in mijn fantasie heeft iedereen altijd de beste bedoelingen.
Vandaag bijvoorbeeld, na het sporten, kwam ik bij mijn auto. Op het parkeerterrein liep een andere gozer die zei dat hij mijn auto mooi vond. Nou logisch ook, dacht ik, want die is ook heel mooi. Dus ik vertelde enthousiast over hoe leuk mijn auto was en hoe blij ik ermee was, etc. Zo heeft zo'n gesprek een natuurlijk verloop en vroeg hij wat dingen over de sportschool en vertelde hij dat de groepslessen heel leuk zijn en hij was heel behulpzaam in vertellen wanneer die groepslessen dan plaatsvonden. Ik was daar oprecht in geïnteresseerd. Maar voor ik het wist zei hij: "Oké, gaan we dinsdag dan samen naar Bodypump? En zullen we dan gelijk even telefoonnummers uitwisselen?"
En op zulke momenten besef ik eigenlijk dat ik er al veel verder in zit dan ik zou willen. Vorige week (ook in de sportschool) heb ik namelijk telefoonnummers uitgewisseld toen een gast dat vroeg, ook om samen te gaan sporten. Dat leek mij heel fijn want ik sport altijd alleen, en ik weet nog niet zo goed hoe alle apparaten werken, dus in mijn fantasie kon hij me dan een beetje helpen. Maar toen de whatsappjes binnenkwamen bleek dat hij een hele andere fantasie had...

Ik heb dus een vriend, en ik vertel hem zulke voorvallen altijd eerlijk, en hij kan zichzelf wel voor zijn hoofd slaan dat ik het elke keer zo ver laat komen. Hij is nooit boos; ik zou nooit niet-loyaal zijn ofzo, maar vaak tegen de tijd dat ik zeg dat ik een vriend heb, hebben 'geïnteresseerden zoiets' van: "Hallo, nou, zeg dat ff eerder." Maar ik wil ook niet zo zijn dat als iemand zegt "Hoi," dat ik zeg, "Ik heb een vriend hoor."
Daarom wil ik echt supergraag tips. Hoe pakken jullie dat aan? Wanneer laten jullie weten dat je niet geïnteresseerd / niet beschikbaar bent? En hoe doen jullie dat? Ik wil ook niemand afbekken of een poedersuiker geven, zeker niet als het mensen zijn die ik waarschijnlijk nog vaker ga tegenkomen. Maar ik wil wel duidelijk zijn dat ik geen interesse heb....
Help!