Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 16:22

Na de zoveelste slapenloze nacht.. heeft er iemand tips?

Wij hebben ons huis in april gekocht, buurman was heel rustig volgens makelaar en gebruikte de jacuzzi in de achtertuin nouwelijks. Prima wij huis gekocht, paar keer last gehad van harde muziek en dat werd aangepast als we daarom vroegen. Dus nog steeds niks aan de hand.

Tot ie nu dus kennelijk een nieuw vriendinnetje heeft. Er is een dichte partytent over de jacuzzi gezet en daar zitten ze vrolijk in s nachts. Deze week al twee keer wakker gelegen. Eerste keer van twee tot vijf. Heb hem toen geappt en ze zouden fluisteren, nou niet dus. Afgelopen nacht werd ik weer wakker rond een uur of drie omdat die meid aan het giechelen was en dat hield ook niet op. Heb hem toen weer geappt met de mededeling dat ik de vorige keer tot vijf uur wakker heb gelegen, geen reactie.
Mijn vriend heeft net even bij hem aangebeld (hij is de rustige van ons twee) in het kader van misschien verergert de tent het geluid.. buurman vond dat we niet moesten zeuren en dat ze fluisteren. Wat dus niet zo is aangezien ik ze woordelijk kan horen. Daarbij vind ik het ook niet zo fijn om naar geklots en gechiegel van een meidje te luisteren :')

Hij heeft het huis, wat we van de makelaar begrepen op basis van leegstand gehuurd (zijn grote twee onder 1 kappers) nu zit ik te denken om zijn verhuurder te bellen,vriend wil eerst afwachten. Zit alleen zelf er een beetje door kan niet tegen slaaptekort en mijn wekker gaat dagelijks om 6.30.

Iemand tips?

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:25

Oordopjes

Die man mag toch gewoon praten in zijn tuin? Of staat er ook muziek bij aan oid? Kan me niet voorstellen dat ze zitten te schreeuwen 's nachts.
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 04-08-17 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 16:26

Tja... ik moet ook nog wakker worden van de wekker en die dingen zitten ook niet lekker, weet niet of jij daar mee kan en wil slapen omdat iemand op idiote tijden in z'n bubbelbad wil zitten?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:27

Slaap je met je raam open? Want "het geklots en gegiechel " klinkt mij nu niet echt als veel decibel zeg maar?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:29

Je hebt het zelf met hem geprobeerd op te lossen, hij komt niet tot een oplossing dus politie bellen dan maar. Je mag tot 22:00 'geluid' maken. Daarna mag je niet voor overlast zorgen.

Ik heb blowende buren. Onze achterdeuren staan in de tuin zeg maar naast elkaar met een schutting ertussen, de hele wietgeur komt bij ons naar binnen. Hier valt (denk ik) helaas niks aan te doen omdat ze binnen in hun eigen huis blowen. Hoop dat er voor jullie wel een oplossing is.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:29

Tis hem goed recht anders, snap die man ook wel beetje van het leven genieten toch. Klinkt nu niet echt als geluidsoverlast zoals je beschrijft. Anders voor een wekker gaan die je dmv licht wakker maakt.

Op mijn voorganger: dat "geluid" na 22h geldt olgens mij tot een bepaald decibel mag ik hopen?
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 04-08-17 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:32

Er wordt niet geschreeuwd dus het aantal decibel zal te laag zijn er wat mee te kunnen. Iemand mag gewoon in zijn tuin zitten... ook in de nacht en praten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 16:32

LadyMadonna schreef:
Slaap je met je raam open? Want "het geklots en gegiechel " klinkt mij nu niet echt als veel decibel zeg maar?

Staat op kierstand en dauwluftung wil in de nacht wel een klein beetje frisse lucht hebben. Dus niet echt open zeg maar..

En t golfslagbad is er niks bij :') wil niet weten wat ze uitspoken..

@boooo wil liever niet gelijk de politie erbij halen wil ook weer geen heel gedoe..

@xmereltje ik mag toch ook genieten van mijn slaap en rust? Woon hier midden in een mooie woonwijk niet in een studentenflat

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:34

Dat weet ik niet tot welk decibel, maar ik kan me voorstellen dat je het je wakker houdt als er een giechelende dame in de jacuzzi naast je in de tuin ligt :+ Moet TS in de zomer dan maar met het raam dicht slapen omdat de buren om 3 uur snachts in de jacuzzi willen?
Als je een beetje nadenkt zou ik ook geen probleem maken van 22:00 maar zeker wel om 03:00 snachts

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:35

Vragen of ze de jacuzzi willen verplaatsen, verder weg van jullie huis?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:35

xMereltje schreef:
Oordopjes

Die man mag toch gewoon praten in zijn tuin? Of staat er ook muziek bij aan oid? Kan me niet voorstellen dat ze zitten te schreeuwen 's nachts.

Eens :)

Trouwens, goede oordopjes voel je niet en hoor je je wekker gewoon doorheen hoor. ik hoor zelfs mijn baby er doorheen (maar mijn man zijn ademhaling waarvoor ikze gebruik niet, ideaal :D )

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 16:36

Booooo schreef:
Dat weet ik niet tot welk decibel, maar ik kan me voorstellen dat je het je wakker houdt als er een giechelende dame in de jacuzzi naast je in de tuin ligt :+ Moet TS in de zomer dan maar met het raam dicht slapen omdat de buren om 3 uur snachts in de jacuzzi willen?
Als je een beetje nadenkt zou ik ook geen probleem maken van 22:00 maar zeker wel om 03:00 snachts

Ja dit is dus precies wat ik bedoel, zijn expres buiten de stad gaan wonen voor de rust. Tuurlijk keer een feestje of iets is geen probleem maar zo vaak doordeweeks?en om die tijden?

@xmereltje dan staat ie bij de andere buren..

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:38

Dan houd t op lijkt me.
Als meneer een nachtdier is kan je hem moeilijk verbieden te genieten in zn eigen tuin... Ik zou toch oordopjes een kans geven puur voor je eigen gezondheid.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:38

Mijn vriend slaapt ook met oordopjes maar wordt toch wakker van de wekker.
Misschien toch even testen.

Anders een optie om je bed naar de voorkant van het huis te verhuizen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 16:40

Slaapkamer verhuizen kan maar die kamer is kleiner en ik ben ook een beetje van ben gekke henkie niet. Hij heeft ineens een vriendinnetje en wil s nachts in dat ding terwijl ie er voor de tijd amper in zat.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:40

Ik kan ook geloven dat als je geirriteerd erover bent, elk geluid uitvergroot wordt en als last wordt beschouwd. Terwijl ze echt fluisteren en niet veel lawaai maken.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:42

MarjanB schreef:
Slaapkamer verhuizen kan maar die kamer is kleiner en ik ben ook een beetje van ben gekke henkie niet. Hij heeft ineens een vriendinnetje en wil s nachts in dat ding terwijl ie er voor de tijd amper in zat.

Hopen dat het snel uit is dan :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:42

Wij hebben ook zo'n buurman gehad. Echt geluidsoverlast kon je het niet noemen, maar de stem was altijd te luid.
En ze hadden blijkbaar een grote vriendengroep want elke dag was er wel visite. Met ook die te luide stem.
Radio ook net te hard, maar niet om de politie te bellen.
Overal tegen die grens aan pingelen.
Maar op den duur geeft dat wel irritatie. Ik kon er ook niet van slapen maar de wekker ging wel vroeg.
Dus bij de zoveelste keer overlast word je er niet blijer op.
Maar als hint de slaapkamerraam met een knal dicht trekken of zo, niets hielp.
Dus de overlast is er, maar je kunt er niets tegen doen.

En oordoppen, ik krijg dan een soort verstopt gevoel van in mijn neus en voel ze zitten, al diverse geprobeerd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 16:42

dromertje2 schreef:
Ik kan ook geloven dat als je geirriteerd erover bent, elk geluid uitvergroot wordt en als last wordt beschouwd. Terwijl ze echt fluisteren en niet veel lawaai maken.

Ze fluisteren echt niet :') kan alles horen wat ze zeggen terwijl er zon 15 meter tussen zit.

@xmereltje :') ja dat zou fijn zijn

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:43

Zit er een schutting tussen? Misschien een soort geluidswal bouwen :))

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 16:45

bruintje123 schreef:
Wij hebben ook zo'n buurman gehad. Echt geluidsoverlast kon je het niet noemen, maar de stem was altijd te luid.
En ze hadden blijkbaar een grote vriendengroep want elke dag was er wel visite. Met ook die te luide stem.
Radio ook net te hard, maar niet om de politie te bellen.
Overal tegen die grens aan pingelen.
Maar op den duur geeft dat wel irritatie. Ik kon er ook niet van slapen maar de wekker ging wel vroeg.
Dus bij de zoveelste keer overlast word je er niet blijer op.
Maar als hint de slaapkamerraam met een knal dicht trekken of zo, niets hielp.
Dus de overlast is er, maar je kunt er niets tegen doen.

En oordoppen, ik krijg dan een soort verstopt gevoel van in mijn neus en voel ze zitten, al diverse geprobeerd.

Tja die irritatie die is er inderdaad nu, ik weet niet wat ik doe als ie nog een keer zo gaat zitten.. denk dat hij dan ook om 6.30 wakker is :+

Xmereltje Jup schutting en boom

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:45

MarjanB schreef:

Dat zijn jouw zaken niet...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:46

6.30 is nog een luxe tijd :+

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:47

MarjanB schreef:
dromertje2 schreef:

Ze fluisteren echt niet :') kan alles horen wat ze zeggen terwijl er zon 15 meter tussen zit.

@xmereltje :') ja dat zou fijn zijn

Misschien kan je het eens opnemen en aan hem laten horen. Als het echt zo hard is heeft ie dat zelf misschien niet zo door. Misschien dimt ie ook wel als ie dan hoort dat je letterlijk het gesprek mee kan luisteren.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:48

Een rolluiken scheelt ook veel?? Beetje brainstormen.

Heb je er last van rolluiken dicht heb je er geen last van raampje lekker open.
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 04-08-17 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt