Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MorganeR schreef:Ik heb zeker de helft van de stof niet meegekregen in de lessen, omdat ik gewoon mijn aandacht niet erbij kan houden.
(...)
Ik maak mijn notities op mijn laptop, een lichtgewicht snelle chromebook. Ik merk dat dit vele voordelen heeft. Ik kan bijvoorbeeld snel even een onbekende term opzoeken die de professor gebruikt maar niet uitlegt, en ik kan moeiteloos informatie toevoegen aan eerder gemaakte notities (als de professor op een vorig onderwerp terug komt bijvoorbeeld). Mijn medestudenten zitten dan vaak in alle hoekjes en gaatjes van hun schriften in bijna onleesbaar gekriebel alles bij elkaar te proppen.
(...)
De woorden van de professoren zwemmen na een 20 minuten gewoon in elkaar over en ik ga alsof op automatische piloot naar facebook, instagram, bokt, e.d.
lonniejj schreef:Je internetverbinding uitzetten?dan schrijf je de onbekende woorden op en zoek je die na de lessen op internet
En nu maar weer in de vakantiemodus Lithya schreef:Kunnen jullie de colleges ook vooral uitprinten? Dat scheelt vaak al een heel stuk pennen.
), maar wat voor mij nog het beste werkte was thuisblijven en 'gewoon' (tot mijn verbazing deed bijna niemand dat) het boek lezen. MorganeR schreef:Aan iedereen die het heeft over niet alles letterlijk opschrijven:
Ik probeer juist zo veel mogelijk op te schrijven zodat ik bezig blijf en niet denk "oh goh, dit onderwerp heb ik nu in vijf-tien steekwoorden samengevat, nu heb ik even tijd over omdat de leraar toch een vraag heeft gekregen waar ik het antwoord al op weet..."