Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:48

Penny_Shadow schreef:
Dan moet ik het dus strategisch aanpakken... en wachen totdat hij de zaak heeft. Lijkt mij logisch.


Naar mijn idee, denk ik dat jij daar veelste makkelijk over denkt.
Je vader zal zichzelf echt wel indekken en zeker omdat hij een groot geheim heeft.....
Manipuleren kan hij als de beste, dus tja. (Je geeft nu al aan dat je vriend, jouw zwakke plek is - dat kan hij natuurlijk prima gebruiken)
Als partner zijnde zou ik geen geld willen van een schoonvader die dat op zijn geweten heeft.
Verder denk ik echt dat jij na de therapie over veel dingen anders zal denken. Je zal ontwikkelen en zorg ervoor dat je in deze periode geen belangrijke besluiten neemt, waar je later spijt van kan krijgen.

Ik wil je alleen behoedden, dus ik zal er nu zeker over op houden.
Je moet natuurlijk je eigen keuzes maken!
Ik wens je echt het beste!

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 20:15

Maar die keuze om het geld aan te nemen is niet aan mij. Het is niet mijn buisnes die opgericht gaat worden, maar die van mijn vriend. Hij heeft er blijkbaar geen moeite mee om het aan te nemen, anders zou hij niet zo enthausiast zijn. Hij staat letterlijk in de startblokken om de marathon van zijn leven te lopen.

Ik ben ook wel een beetje klaar met deze discussie. Het is geen discussiepunt namelijk. Bij toeval is mijn vader de investeerder die wij al jaren zoeken en is het niet een andere willekeurige persoon.

Het is buisness. Niet meer niet minder. Koppel geen dingen aan elkaar die niet aan elkaar horen.

Bedankt.

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:20

Janneke2 schreef:
Citaat:
Ik mocht niet slapen, zodat ik s'avonds beter kon slapen. Normaal deed ik dat dus wel altijd. Dan ging ik rond een uur of 2 zo'n drie kwartier slapen. Ik was geestelijk op.


Raar, hoor.
Dat je 'gevloerd' kunt zijn na emdr: dat is zo. Dat herken ik ten voeten uit.
In principe is slapen dan 1 van de verstandigste dingen die je doen kunt.
Dat een middagdutje ten koste van de slaap 'snachts zou gaan: graag heel erg goede argumenten!
Zelfs bij onze oosterburen is het gebruik om tussen de middag even te rusten, en in principe heeft ieder mens nog het 'tropenritme', met een siësta.


Het ging geloof ook erom dat het beter verwerkt werd, maar dat weet ik niet meer zeker. Daarnaast kan je slaapritme erg in de war zijn tijdens een depressie, wat bij mij dus het geval was. En s'avonds kwam alles los bij mij. Ik was iedere avond erg verdrietig, boos, niet mezelf en ik wilde niet alleen slapen. Mijn moeder ging dan altijd bij mij in bed slapen.

Iris1702

Berichten: 3128
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:02

Ik kan sommige dingen echt niet rijmen...
Zou ook nooit financieel in zee gaan met hem.
Ik snap dat je je eigen plan wil en moet trekken en heb bewondering voor je standvastigheid hierin, dat laat een sterk persoon zien (ook al twijfel je er zelf aan)

Maar ik vind wel het jammer dat als mensen je proberen te behoeden voor bepaalde zaken het meteen een no go onderwerp is...

Nogmaals heel veel sterkte met alles een plekje geven en de behandeling. Ik wens je al het goeds toe.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:37

Lieve ts, ik heb je even een pb gestuurd. :)

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 04:28

Het is geen no go onderwerp. Er zijn gewoon mensen die het niet eens zijn met de keuzes die ik maak en die posten hier. Prima.

Ik krijg ook veel pbtjes van mensen die mijn keuze wel snappen. Ook prima.

Mensen hoeven niet altijd alles te begrijpen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 07:21

Ik begrijp dat ook niet en zou zijn geld niet willen en mijn vriend zou het al zeker niet willen. De zaak mede mogelijk gemaakt door HEM! Nooit..

Maar ts staat daar blijkbaar anders in, kan het loskoppelen :-) Het is haar keuze.. gelukkig is iedereen daar anders in.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:33

Lieve TS, trek je maar niks aan van dat gezever over verantwoordelijkheid en aangifte doen. Dat komt als het komt en wanneer het komt vanzelf. Jij bent nu prioriteit nummer 1 en niemand anders.
Ik heb ook zo iets meegemaakt op jonge leeftijd, mijn pb staat voor je open als je wil praten. Sterkte! Jij kunt dit, je bent nu al zo veel sterker gewoon door je volharding!

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 08:36

Ik heb het net met mijn vriend besproken. Hij staat er het zelfde in als ik. Hij ziet het ook als buisness en kan het ook loskoppelen van de gebeurtenissen.

Buisness is buisness. Emotie heeft daar weinig plaats in. En zonder het hem te zeggen gaf hij de zelfde argumenten aan als ik.

Dankjewel lilth

Janneke2

Berichten: 22901
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:50

PrizTwir schreef:
Janneke2 schreef:
Raar, hoor.
Dat je 'gevloerd' kunt zijn na emdr: dat is zo. Dat herken ik ten voeten uit.
In principe is slapen dan 1 van de verstandigste dingen die je doen kunt.
Dat een middagdutje ten koste van de slaap 'snachts zou gaan: graag heel erg goede argumenten!
Zelfs bij onze oosterburen is het gebruik om tussen de middag even te rusten, en in principe heeft ieder mens nog het 'tropenritme', met een siësta.


Het ging geloof ook erom dat het beter verwerkt werd, maar dat weet ik niet meer zeker.

...zou de peut dit gezegd hebben, dan was hij/zij abuis.
De geleerden zijn het niet krek eens over het werkingsmechanisme (of de meerdere mechanismen, kan ook heel goed) van emdr, maar er is in elk geval een analogie met slaap/ de REMfase.
En die REMfase is sowieso goed mbt verwerking.
Citaat:
Daarnaast kan je slaapritme erg in de war zijn tijdens een depressie, wat bij mij dus het geval was.

Er is razend interessant onderzoek gedaan naar de temperatuur curve van depressieve mensen: het dag/nacht ritme is gewoon weg.
Pogingen om (bij depressieve vrijwilligers) met eet- en slaapritme de depressie te herstellen liepen nergens op uit. De conclusie is, dat de depressie "leiding geeft" en dat het dag/nacht ritme volgt.
Uiteraard: sociale contacten en zonlicht zijn belangrijk, dus liever niet te veel slapen overdag en wakker zijn 'snachts - "maar het is zoals de ziekte is en jij doet niets fout".
Citaat:
En s'avonds kwam alles los bij mij. Ik was iedere avond erg verdrietig, boos, niet mezelf en ik wilde niet alleen slapen. Mijn moeder ging dan altijd bij mij in bed slapen.

...dat is een goede invalshoek voor een volgende emdr!

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:08

Penny_Shadow schreef:
Ik heb het net met mijn vriend besproken. Hij staat er het zelfde in als ik. Hij ziet het ook als buisness en kan het ook loskoppelen van de gebeurtenissen.

Buisness is buisness. Emotie heeft daar weinig plaats in. En zonder het hem te zeggen gaf hij de zelfde argumenten aan als ik.

Voor jullie werkt dat zo, maar voor je vader kan het een manier zijn om invloed te houden op jullie leven. Door dat geld maakt hij jullie afhankelijk van hem, zo kan hij denken.

Maar je hebt helemaal gelijk: het is helemaal aan jullie om te bepalen welke keuzes jullie maken :j Gewoon doen waar je je goed bij voelt, daar gaat het om :)
Daar hoeven wij uiteindelijk helemaal niets van te begrijpen, als jullie dat zelf maar doen.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 11:10

Ik weet niet zo goed wat voor invloed hij verder zou moeten hebben....

Hij weet nieteens dat ik hier mee bezig ben. Dus hij heeft ook niks te manipuleren.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:16

TS, vraagje voor de duidelijkheid als je het niet erg vind :) Je vader schiet het geld voort en zodoende gaan jullie naar de bank voor de rest van het geld ; hoe lang duurt dit proces? En is het zo dat nadat je het geld van je pa hebt gekregen hij niks meer heeft te zeggen over het geld (of pas na de bank oid)?

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 11:19

Nee. Dan heeft hij er niks meer over te zeggen en al helemaal niet over de zaak. Daar heeft hij niks mee van doen.

Hoe lang het precies duurt is niet helemaal duidelijk. Het kan 3 maanden zijn, maar ook ietsje langer

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:21

Dan lijkt het mij het juist hartstikke slim :D
Nog wel even pakken wat er te pakken valt bij die klootzak en na verloop van tijd, al is het jaren, hem ooit de grond onder zijn voeten vandaan halen :Y)

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:44

Heel knap van jou dat je je verhaal hebt gedaan.

Ik hoop dat de erkenning van Bokt over wat jou is aangedaan als klein meisje iets is van waarde voor jou. Van mij krijg je die in ieder geval.

Ik hoop dat je verdere dagen gevuld zijn met rust en vrede. Dat is erg belangrijk toch?

Ook heb je veel geleerd van deze gebeurtenis.

Op het moment dat je belangrijke maatregelen moet nemen, dan neem je die zeker. Daar ben ik van overtuigd.

De tijger rust doorgaans en vecht alleen als dat nodig is.

Ik wens je een voorspoedig herstel toe.

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:05

Ik heb zo'n 6 EMDR sessies gehad. Dit was in 2012, dus hoe het precies allemaal werkt weet ik niet meer. Om heel eerlijk te zijn, heb ik dat na die sessies ook direct losgelaten. Ik heb een fotografies geheugen, dus ik kan zo stukken uit sessies halen in beelden in mijn hoofd. Maar de fases die er precies zijn weet ik niet meer.

TS jij moet doen waar jij je goed bij voelt en niet wat een ander zegt!

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:49

xMereltje schreef:
Dan lijkt het mij het juist hartstikke slim :D
Nog wel even pakken wat er te pakken valt bij die klootzak en na verloop van tijd, al is het jaren, hem ooit de grond onder zijn voeten vandaan halen :Y)


Dat dacht ik dus ook al! :Y)

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 14:07

Horsa schreef:
Heel knap van jou dat je je verhaal hebt gedaan.

Ik hoop dat de erkenning van Bokt over wat jou is aangedaan als klein meisje iets is van waarde voor jou. Van mij krijg je die in ieder geval.

Ik hoop dat je verdere dagen gevuld zijn met rust en vrede. Dat is erg belangrijk toch?

Ook heb je veel geleerd van deze gebeurtenis.

Op het moment dat je belangrijke maatregelen moet nemen, dan neem je die zeker. Daar ben ik van overtuigd.

De tijger rust doorgaans en vecht alleen als dat nodig is.

Ik wens je een voorspoedig herstel toe.


Voordat ik aan therapie was begonnrn had ik een valse schein van rust en vrede. Je kent het wel. Als je gaat opruimen dan moet je er eerst een grotere bende van maken om daarna alles op zijn plek te leggen. Zo voeld dit ook. Eerst meer bende, dan opruimen en weggooien wat weg kan.

Die maatregelen neem ik ook zeker als het er echt op aan komt.

Dankjewel verder.


PrizTwir schreef:
Ik heb zo'n 6 EMDR sessies gehad. Dit was in 2012, dus hoe het precies allemaal werkt weet ik niet meer. Om heel eerlijk te zijn, heb ik dat na die sessies ook direct losgelaten. Ik heb een fotografies geheugen, dus ik kan zo stukken uit sessies halen in beelden in mijn hoofd. Maar de fases die er precies zijn weet ik niet meer.

TS jij moet doen waar jij je goed bij voelt en niet wat een ander zegt!

Ik ben ook een rasechte beelddenker. Sommige mensen denken in woorden of tekst. Ik denk in foto en film.

Mijn ergste herinnering is het scherpe er zeker vanaf. Nu de andere gaan aanpakken. Maar dat zal na augustus zijn. Iets met vakantietijd.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 14:16

Ik zet dit in een spoiler, omdat dit echt niet geschikt is voor jonge gebruikers.

Dus bij deze de waarschuwing. Dit is echt alleen voor 18+ en echt alleen als je denkt dat je het aan kan.

Wat in de spoiler staat gaat over het eerste beeld wat we tijdens de EMDR hebben behandeld.

Ik vind het gruwelijk spannend om dit te plaatsen.

Dus nogmaals. Alleen 18+ en alleen als je het aan kan.

Spoiler:
Een van mijn eerste herinneringen start met mijn zusjes samen. We waren aan het spelen in de woonkamer. Dat deden we heel erg veel. Mijn moeder was niet in de buurt op dat moment.

Mijn vader draaide nachtdiensten, daardoor was hij overdag veel thuis en dus veel in de buurt. Ik gok dat het zomer geweest moet zijn en dat wij met weinig kleding aan aan het spelen waren.

Iig. Mijn vader vroeg mij en mijn zusjes om op de bank te komen zitten want hij had iets speciaals voor ons. Hij had 3 bickpennen bij zich en we moesten de dop er af halen. En je raad het al. Met het dopje moesten we onszelf bevredigen. Ik was toen de tijd 4 jaar oud. Of misschien zelfs jonger. Ik weet het niet precies meer.

Hij vroeg of we het fijn vonden, waarop ik heb gezegt dat ik het niet fijn vond. Ik moest het nog maar even proberen was het antwoord. Ik weet nog dat ik het heel raar vond dat we dit moesten doen en het voelde niet goed. Ik heb toen mijn mond open getrokken en tegen mijn zusjes gezegd dat ze moesten stoppen met waar ze mee bezig waren. Ik vond het niet leuk, het voelde niet goed.

Mijn pa heeft toen wat laconiek gereageerd met "oke. Dan stop je er mee". Ik snap niet hoe ik dat voorelkaar heb gekregen. Misschien was ik wel zo duidelijk dat hij het accepteerde. Of was hij bang dat de buren het zouden horen. Ik weet het niet.

Dit was mijn meest traumatische beeld. Dit is het beeld waar ik mee begonnen ben met mijn eerste sessie. Ik kan het hier nu typen zonder in huilen uit te barsen. Wel wordt ik nogsteeds heel erg boos en gaat mijn hart sneller kloppen, zweethanden enz...

Hoe kan je als volwasse man dit in godsnaam je eigen kinderen aan doen. En het dan nog letterlijk in onze eigen handen duwen. Alsof wij dan zelf schuldig zijn aan wat WIJ gedaan hebben.

Mijn zusjes zijn iets jonger. Ik kan me goed voorstellen dat zij zich dit niet meer herinneren. We waren nog zo gruwelijk jong.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:19

Pff heftig! Verder weet ik niet goed wat ik erover moet zeggen...

Rocamor

Berichten: 10970
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:35

Jemig ts. Wat heftig en wat knap dat je toen al zo voor jezelf en je zussen op kon komen.

Geeft het je rust dat je het kunt uittikken?

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 14:42

Niet zozeer rust. Het maakt me namelijk gruwlijk boos. Maar het moest gewoon echt van mijn hart af.

Rocamor

Berichten: 10970
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:51

Sorry, voor de verkeerde interpretatie ....

Ik bedoel eerder, dat je het durft te uiten.

Je zou voor minder al pislink worden uiteraard

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:13

Ik heb hier een dochter van 4 rond lopen en ik vind het zo ongelooflijk.
Hoe ziek ben je als je een kindje zoiets kan aan doen.
Notabene je eigen dochter.