Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 08:05

Zeker

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:46

Groot gelijk Ts.
Het is moeilijk, maar laat je niet van de wijs brengen door mensen die achter een schermpje een mening op het web gooien. Bokt is een mooi medium, maar ook grillig.
Jij kunt alleen je eigen weg volgen, stap voor stap.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:45

TS, wat naar dat die gebeurtenissen je relatie met eten beïnvloed hebben.

Ik weet niet of je behoefte hebt aan advies hoor, dus negeer gerust als het je niets zegt, maar ken je Intuitive Eating? Het is een manier van eten die niet focust op calorieën of het type eten ("goed" en "slecht" eten, "clean eating" en "cheat foods"), maar het richt zich op leren luisteren naar wat je lichaam nodig heeft en ook ontdekken waarom je op sommige momenten meer geneigd bent om te gaan eten dan andere momenten (bv. als je emo-eter bent of, zoals ik, een stress eter). Het is een methode die puur focust op je relatie met eten te helen en die vaak wordt toegepast op bv. mensen met een eetstoornis (niet dat dit voor jou het geval is), een traumatische gebeurtenis of een algemeen niet zo goede relatie met eten.
Ik ben zelf een heel zware stress-eter, als ik stress op het werk heb vloog ik vroeger in de chips en koekjes om het allemaal te vergeten, maar sinds ik me ben beginnen verdiepen in Intuitive Eating is mijn leven en mijn relatie met eten en mijn lichaam ingrijpend veranderd. Deze manier van eten leert je om te herkennen wat jouw triggers zijn als je pakweg een emo-eter of stresseter bent, en om die aan te pakken ipv ze weg te stoppen met eten.
Het klinkt allemaal erg zweverig, maar ik raad iedereen (hoe goed of slecht je relatie met eten ook is) aan om er eens wat meer over te lezen. Het boek is de grootste aanrader (https://www.bol.com/nl/f/intuitive-eati ... 025830423/ ) maar ook op de website kan je al meer info vinden: http://www.intuitiveeating.org/

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:28

Weet je zeker dat je dit op Bokt wil doen?

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:28

Je moet doen waar jij je goed bij voelt, de meeste die hier hebben gereageerd met advies, die weten niet wat jij voelt (ik gelukkig ook niet) Het advies is allemaal goed bedoelt... maar het is al knap dat je hulp bent gaan zoeken! Je komt er wel :j

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:43

Lieve TS, ik moet zeggen dat ik vrijwel alleen jouw berichten en reacties heb gelezen.

Ik heb heel veel bewondering voor je stappen en reacties, ik hoop dat dit topic en het van je af schrijven helend werkt.
Een stap tegelijk EMDR en brieven schrijven, de rest is nu gewoon nog niet aan de orde.
Hou je vast aan je plan met je therapeut.
Het is jouw pad wat je moet lopen, niemand anders kan dat voor je doen.
Je therapeut kan je daar het best in begeleiden en Bokt kan aan de zijlijn meekijken. Pik eruit waar je wat aan hebt en laat de rest voor wat het is.
Echt, als je zo'n gevecht met je zelf en je verleden aan kunt gaan dan heb je een enorme kracht in je.

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:52

Hoi Leeuwin,
van mij een dikke knuffel: als collega incestvrouw kan ik me maar al te veel voorstellen van alle dilemma's waar je mee zit.

En heerlijk dat we tegenwoordig emdr hebben...!
Op het moment zelf is het loodzwaar - maar na een paar dagen voorbereiding en een uur worstelen de ergste trigger weg: dat lucht op!
(Uiteraard: zou je op gegeven moment bijvoorbeeld rondom eten een nieuwe trigger ontdekken, kun je die ook met emdr de nek omdraaien. Of 'het moment dat je gaat emotie eten', dat kan ook.)

En goed, om je verhaal te delen!
(In oma's tijd hadden we daar praatgroepen voor. Let wel, dat was een noodmaatregel, in 1983 waren er nul therapeuten die benul van incest hadden.)

En ik herken de subtiele en soms minder subtiele - druk mbt 'het gezin moet intact blijven', en vooral dat jij het gedaan zou hebben als dat niet zo is."Blaming the victim", in goed Nederlands.

En: +:)+ +:)+ +:)+ ga zo door: jij komt er wel! :)F

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:23

Jeetje meid, wat heb je het zwaar op dit moment. Goed dat je begonnen bent met EMDR en ik hoop echt dat je alles goed kunt verwerken. Goed bezig in ieder geval.

Wat ik je in ieder geval wil meegeven is het volgende: zorg voordat je kinderen komen voor een stabiele situatie. Ik begrijp dat je financieel nog afhankelijk bent van je vader? Dat is geen fijne situatie, want zo blijft hij invloed houden op je leven. Ook kun je je ouders de omgang met hun kleinkinderen niet ontzeggen of er strenge regels aan verbinden zonder daar enige uitleg over te geven. Dat is niet reeel. Hoe rot het ook is, in het belang van je kinderen is het beter om de hobbels uit de weg te hebben voor ze er zijn. Pedofielen zijn heel, heel gewiekst in het hun gang kunnen gaan ook met je neus erbovenop. Je weet daar waarschijnlijk zelf alles van. Je kunt nu wel zeggen: ik houd alles goed in de gaten, maar er is maar 1 moment nodig dat de aandacht verslapt. Ik snap dat dit niet is wat je zou willen horen, maar kinderen zijn te kostbaar om ze dat risico te laten lopen en je zult het jezelf nooit vergeven als er iets met hen gebeurt, dat je zou kunnen hebben voorkomen. Dus geduld, en stapje voor stapje proberen een gezonde omgeving te maken voor jezelf en je kinderen. Dat gaat echt wel even duren. Het zal heel heel zwaar worden, als dat het niet al is. Een confrontatie lijkt me hoe dan ook onvermijdelijk, maar dat kan ook zonder een aangifte als jullie dat niet willen.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 12:26

senna21 schreef:
Groot gelijk Ts.
Het is moeilijk, maar laat je niet van de wijs brengen door mensen die achter een schermpje een mening op het web gooien. Bokt is een mooi medium, maar ook grillig.
Jij kunt alleen je eigen weg volgen, stap voor stap.

Dat doe ik zeker.


Yasmine schreef:
TS, wat naar dat die gebeurtenissen je relatie met eten beïnvloed hebben.

Ik weet niet of je behoefte hebt aan advies hoor, dus negeer gerust als het je niets zegt, maar ken je Intuitive Eating? Het is een manier van eten die niet focust op calorieën of het type eten ("goed" en "slecht" eten, "clean eating" en "cheat foods"), maar het richt zich op leren luisteren naar wat je lichaam nodig heeft en ook ontdekken waarom je op sommige momenten meer geneigd bent om te gaan eten dan andere momenten (bv. als je emo-eter bent of, zoals ik, een stress eter). Het is een methode die puur focust op je relatie met eten te helen en die vaak wordt toegepast op bv. mensen met een eetstoornis (niet dat dit voor jou het geval is), een traumatische gebeurtenis of een algemeen niet zo goede relatie met eten.
Ik ben zelf een heel zware stress-eter, als ik stress op het werk heb vloog ik vroeger in de chips en koekjes om het allemaal te vergeten, maar sinds ik me ben beginnen verdiepen in Intuitive Eating is mijn leven en mijn relatie met eten en mijn lichaam ingrijpend veranderd. Deze manier van eten leert je om te herkennen wat jouw triggers zijn als je pakweg een emo-eter of stresseter bent, en om die aan te pakken ipv ze weg te stoppen met eten.
Het klinkt allemaal erg zweverig, maar ik raad iedereen (hoe goed of slecht je relatie met eten ook is) aan om er eens wat meer over te lezen. Het boek is de grootste aanrader (https://www.bol.com/nl/f/intuitive-eati ... 025830423/ ) maar ook op de website kan je al meer info vinden: http://www.intuitiveeating.org/

Het is bij mij wel duidelijk dat het om een eetstoornis gaat. Ipv anorexia/boulimia heb ik het de andere kant op. Ongecontroleert eten als ik mijn emoties en stres niet meer de baas kan zijn. En op sommige dagen zo veel eten dat ik er echt buikpijn van heb, al gebeurd dat niet zo vaak meer gelukkig.

Ik wil eerst mijn eetpatroon ook aanpakken met EMDR, omdat er een (of meerdere) trigger aan verbonden zit. Ik weet van mijzelf dat verdriet (en dan niet gewoon een beetje huilen, maar echt intens verdriet dat ik nieteens meer kan huilen) een van de treiigers is. Ik weet dat grote stres ook een trigger is. En zo zijn er nog wel een paar.


xMereltje schreef:
Weet je zeker dat je dit op Bokt wil doen?

Hoe bedoel je? Dit is een goedgekeurd SA. Ik ben voorzichtig in wat ik deel. Ik zie het probleem niet zo. En daarbij ga ik al helemaal geen details delen over wat er gebeurd is, dat is echt niet geschikt voor het jongere publiek van bokt.


A12345678910 schreef:
Je moet doen waar jij je goed bij voelt, de meeste die hier hebben gereageerd met advies, die weten niet wat jij voelt (ik gelukkig ook niet) Het advies is allemaal goed bedoelt... maar het is al knap dat je hulp bent gaan zoeken! Je komt er wel :j

Het advies wordt gegeven vanuit eigen emotie en ervaring in het leven. Daarbij met de nodige "dit is wat ik zou doen!!!!" Maar dat is echt niet realistisch als je eenmaal in de situatie zit.


justkid schreef:
Lieve TS, ik moet zeggen dat ik vrijwel alleen jouw berichten en reacties heb gelezen.

Ik heb heel veel bewondering voor je stappen en reacties, ik hoop dat dit topic en het van je af schrijven helend werkt.
Een stap tegelijk EMDR en brieven schrijven, de rest is nu gewoon nog niet aan de orde.
Hou je vast aan je plan met je therapeut.
Het is jouw pad wat je moet lopen, niemand anders kan dat voor je doen.
Je therapeut kan je daar het best in begeleiden en Bokt kan aan de zijlijn meekijken. Pik eruit waar je wat aan hebt en laat de rest voor wat het is.
Echt, als je zo'n gevecht met je zelf en je verleden aan kunt gaan dan heb je een enorme kracht in je.

Dankjewel.


Janneke2 schreef:
Hoi Leeuwin,
van mij een dikke knuffel: als collega incestvrouw kan ik me maar al te veel voorstellen van alle dilemma's waar je mee zit.

En heerlijk dat we tegenwoordig emdr hebben...!
Op het moment zelf is het loodzwaar - maar na een paar dagen voorbereiding en een uur worstelen de ergste trigger weg: dat lucht op!
(Uiteraard: zou je op gegeven moment bijvoorbeeld rondom eten een nieuwe trigger ontdekken, kun je die ook met emdr de nek omdraaien. Of 'het moment dat je gaat emotie eten', dat kan ook.)

En goed, om je verhaal te delen!
(In oma's tijd hadden we daar praatgroepen voor. Let wel, dat was een noodmaatregel, in 1983 waren er nul therapeuten die benul van incest hadden.)

En ik herken de subtiele en soms minder subtiele - druk mbt 'het gezin moet intact blijven', en vooral dat jij het gedaan zou hebben als dat niet zo is."Blaming the victim", in goed Nederlands.

En: +:)+ +:)+ +:)+ ga zo door: jij komt er wel! :)F

Mbt het emdr en eten, dat is dus ook wat ik wil gaaan doen. Maar er zijn nog zo veel meer dingen die "de nek omgedraait" moeten worden. Ik zit sinds mijn laatste sessie zo te malen wat ik nu wil aanpakken.lastig.

Het is nieteens zo zeer dat ik bang ben om de schuld te krijgen als ik het zou vertellen. Ik ben gewoon bang dat ik helemaal alleen achter blijf en helemaal niemand meer over hou. Ik heb eigenlijk geen vrienden meer, dan zou ik ook geen familie meer hebben.

Iemand vroeg eerder of ik bang ben om vriendschappen aan te gaan. Daarop is het antwoord nee. Nee ik ben niet bang om vriendschappen aan te gaan. Ik ben bang om vriendschappen kwijt te raken en dus heel erg gekwetst te worden.

Ik ben al zo veel en zo hard gekwetst in mijn leven. In de steek gelaten door "vrienden" en letterlijk aan de kant geschoven.

Vroeger op de basisschool en op de middelbare school hoopte ik altijd dat die mensen van "Over de streep" langs zouden komen. Dan zouden klasgenootjes en "vrienden" zo veel meer respect voor mij hebben gehad. Dan zou ik mij niet letterlijk een weg door school heen hebben hoeven slaan vanwegen de pesterijen.

Of uren en uren en uren lang alleen gezeten in de aula tijdens pauze. Of ik zat wel bij een groepje, maar er werd geen ruimte gemaakt om er bij te zitten. Ik keek naar hun ruggen en gegiebel. Ik heb er heel lang bij willen horen als kind. Dat was cool namelijk. Ik heb geleerd dat dat helemaal niet cool is.

Ik had de hoop dat het op het HBO anders zou zijn. Niks is minder waar. Het zijn allenmaal een stel streberige trutten met een flesje water en superfood die zichzelf interessant maken door hoe hun lijf er uit ziet. Het is allenmaal zo ontzettend oppervlakkig en nep.

Daarbij. Als ik dan eens een keer een vriend heb, dan ben ik hun vriend wel, maar zij niet de mijne. Ik ben net zon praatpaal lanvs de snelweg. Je kan er zo lekker tegen banketstaaf en je krijgt een "ja mevrouw, we komen u zo spoedig mogelijk helpen" als antwoordt. Man man man. Wat maakt me dat boos.

Ik ben altijd als vriendin heel loyaal geweest, maar andersom kreeg ik het nooit terug. Als een ongewenste hond in het bos uit de rijdende auto geflikkerd als ik niet meer nodig was.

Zucht. Ik heb er zweterige handen van...

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 12:26

Babootje schreef:
Jeetje meid, wat heb je het zwaar op dit moment. Goed dat je begonnen bent met EMDR en ik hoop echt dat je alles goed kunt verwerken. Goed bezig in ieder geval.

Wat ik je in ieder geval wil meegeven is het volgende: zorg voordat je kinderen komen voor een stabiele situatie. Ik begrijp dat je financieel nog afhankelijk bent van je vader? Dat is geen fijne situatie, want zo blijft hij invloed houden op je leven. Ook kun je je ouders de omgang met hun kleinkinderen niet ontzeggen of er strenge regels aan verbinden zonder daar enige uitleg over te geven. Dat is niet reeel. Hoe rot het ook is, in het belang van je kinderen is het beter om de hobbels uit de weg te hebben voor ze er zijn. Pedofielen zijn heel, heel gewiekst in het hun gang kunnen gaan ook met je neus erbovenop. Je weet daar waarschijnlijk zelf alles van. Je kunt nu wel zeggen: ik houd alles goed in de gaten, maar er is maar 1 moment nodig dat de aandacht verslapt. Ik snap dat dit niet is wat je zou willen horen, maar kinderen zijn te kostbaar om ze dat risico te laten lopen en je zult het jezelf nooit vergeven als er iets met hen gebeurt, dat je zou kunnen hebben voorkomen. Dus geduld, en stapje voor stapje proberen een gezonde omgeving te maken voor jezelf en je kinderen. Dat gaat echt wel even duren. Het zal heel heel zwaar worden, als dat het niet al is. Een confrontatie lijkt me hoe dan ook onvermijdelijk, maar dat kan ook zonder een aangifte als jullie dat niet willen.

Dit zijn mijn struggles en dit is juist waarom ik doe wat ik doe. Hier ben ik dus mee bezig.

Edit:

Ik wil er evan aan toevoegen dat ik niet financieel afhankelijk ben van mijn ouders. Ik dop mijn eigen boontjes.

Punt is alleen dat mijn vriend graag een eigen onderneming wil starten. Hiervoor heb je een startkapitaal nodig. Wij hebben dat zelf niet, maar mijn ouders wel. En zij willen ons (hem) dat startkapitaal lenen. Dus in zo verre zijn wij financieel afhankelijk van hun.

Donnaa_

Berichten: 370
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:36

Ontzettend veel sterkte toegewenst TS, you can deal with this!

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:37

Penny_Shadow schreef:
Ik heb ze altijd met mijn lever beschermd waar ik dat kon. Ik vind/vond dat de taak van de grote en oudste zus.

Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben, je kleinere zussen laten barsten terwijl je weet wat het betekent - brrrr!

Maar: :) naar de letter van de wet: het is niet jouw taak!
Jij bent kind - net iets ouder dan de anderen, maar kind.
In principe is het de taak van de ouders om te zorgen dat kinderen veilig op kunnen groeien (met af en toe een gat in hun knie etc.).

Niet meer lasten op jouw schouders ;) dan strikt noodzakelijk!

En dat geldt ook voor 'nieuwe lasten en normen', dreigementen "dat je het alleen kunt verwerken als je...."
vul maar in: confrontatie, aangifte, vergeving, ....
Laat ze maar voor wat ze zijn: misgeslagen planken.
(Soms - afhankelijk van hoe iemand zich voelt, wat iemand belangrijk vindt, etc. kan een van deze dingen een bijdrage zijn. Dat wel, maar het is geen voorwaarde.)

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:42

Penny_Shadow schreef:
Punt is alleen dat mijn vriend graag een eigen onderneming wil starten. Hiervoor heb je een startkapitaal nodig. Wij hebben dat zelf niet, maar mijn ouders wel. En zij willen ons (hem) dat startkapitaal lenen. Dus in zo verre zijn wij financieel afhankelijk van hun.


Dus ben je nu niet financieel afhankelijk, maar word je dat wel. Want met zo'n lening wordt hij ongetwijfeld 'aandeelhouder' in je bedrijf. Moet je dat wel willen in deze situatie is iets wat je je ernstig moet afvragen.
En met je vriend goed bespreken, want je maakt het dan niet makkelijker, maar moeilijker om afstand te nemen als dat nodig is. En dat is nodig, geloof dat maar. Het is beter om hobbels uit de weg te gaan ruimen dan er hobbels bij te maken.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:50

Startkapitaal via de bank, is dat een optie?

Punt wat ik met Bokt bedoelde is dat Bokt nogal kan doordrammen, zoals daarnet over aangifte. In die zin bedoelde ik het; is dit wel wat je wil? Kan je je daar overheen zetten? Slechte adviezen, mensen die niet kunnen nadenken enz. Het is niet de bedoeling dat je gefrustreerd raakt natuurlijk.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 12:54

Babootje schreef:
Penny_Shadow schreef:
Punt is alleen dat mijn vriend graag een eigen onderneming wil starten. Hiervoor heb je een startkapitaal nodig. Wij hebben dat zelf niet, maar mijn ouders wel. En zij willen ons (hem) dat startkapitaal lenen. Dus in zo verre zijn wij financieel afhankelijk van hun.


Dus ben je nu niet financieel afhankelijk, maar word je dat wel. Want met zo'n lening wordt hij ongetwijfeld 'aandeelhouder' in je bedrijf. Moet je dat wel willen in deze situatie is iets wat je je ernstig moet afvragen.
En met je vriend goed bespreken, want je maakt het dan niet makkelijker, maar moeilijker om afstand te nemen als dat nodig is. En dat is nodig, geloof dat maar. Het is beter om hobbels uit de weg te gaan ruimen dan er hobbels bij te maken.

Nee. Hij wordt geen aandeelhouder. Er zijn geen aandelen.

Het bedag is een kickstart en bij lange na niet voldoende om alles te financieren. Het is genoeg dat de bank een lening wil verstrekken omdat je genoeg eigen kapitaal hebt.

Mijn vader zal helemaal niks met de buisness temaken hebben verder. Hij zal er niks over te zeggen hebben aangezien het om een vast francise formule gaat. Het bedrijf gaat volledig via mijn vriend. Mijn vader wordt daar verder ook geen enkele andere manier vernoemd. Wat de francise gevers betreft krijgen bij de kickstart gedoneerd van mijn vader.


xMereltje schreef:
Startkapitaal via de bank, is dat een optie?

Punt wat ik met Bokt bedoelde is dat Bokt nogal kan doordrammen, zoals daarnet over aangifte. In die zin bedoelde ik het; is dit wel wat je wil? Kan je je daar overheen zetten? Slechte adviezen, mensen die niet kunnen nadenken enz. Het is niet de bedoeling dat je gefrustreerd raakt natuurlijk.

Zo bedoel je. Als het me niet zint dan reageer ik gewoon niet. Daar heb ik echt lak aan. Dit is mijn topic en geen "who run the world? BOKT!" topic.

En anders vraag ik een mod om te modereren als dat nodig is....

Een startkapitaal krijg je niet bij de bank als je geen 1/3 van het eigen vermogen zelf bezit. Dat hebben we uiteraard allenmaal al uitgezocht.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:00

xMereltje schreef:
Punt wat ik met Bokt bedoelde is dat Bokt nogal kan doordrammen, zoals daarnet over aangifte. In die zin bedoelde ik het; is dit wel wat je wil? Kan je je daar overheen zetten? Slechte adviezen, mensen die niet kunnen nadenken enz. Het is niet de bedoeling dat je gefrustreerd raakt natuurlijk.


Soms is de verstrekte informatie onvolledig en wordt er even doorgevraagd. Dat is toch niet erg? :D

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 13:03

Babootje schreef:
xMereltje schreef:
Punt wat ik met Bokt bedoelde is dat Bokt nogal kan doordrammen, zoals daarnet over aangifte. In die zin bedoelde ik het; is dit wel wat je wil? Kan je je daar overheen zetten? Slechte adviezen, mensen die niet kunnen nadenken enz. Het is niet de bedoeling dat je gefrustreerd raakt natuurlijk.


Soms is de verstrekte informatie onvolledig en wordt er even doorgevraagd. Dat is toch niet erg? :D

Doorvragen is geen probleem. Maar vinden dat ik dat of dat MOET doen. Dat is een ander verhaal.

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:09

Penny_Shadow schreef:
Nee. Hij wordt geen aandeelhouder. Er zijn geen aandelen.
Het bedag is een kickstart en bij lange na niet voldoende om alles te financieren. Het is genoeg dat de bank een lening wil verstrekken omdat je genoeg eigen kapitaal hebt.


Ik zeg toch niet dat je iets wel of niet MOET doen? Alleen dat je je bewust bent van wat je daarmee creeert en dat afhankelijkheid (ook emotionele) in deze situatie ongewenst zou zijn. Maar als jij en je vriend daar een goed gevoel over hebben en het naar jezelf kunt verantwoorden, is dat oke toch?

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 13:15

Over het moeten is ook niet naar jou gericht. Jij hebt het over doorvragen. Geen probleem. Maar er zijn andere mensen die vinden dat ik dingen moet. En ik moet helemaal niks.
Laatst bijgewerkt door Penny_Shadow op 03-08-17 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:28

Ik wil je ontzettend veel sterkte en kracht wensen TS, echt heel dapper dat je een therapeut in vertrouwen hebt genomen en er alles aan doet om de pijn te verzachten/verwerken. Je bent een sterke vrouw, heel veel succes :*

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:35

Penny_Shadow schreef:
En ik moet helemaal niks.
*\o/*
That's the spirit...!!
Citaat:
Zie het als een poot uitdraaien bij mn vader. Wij worden er happy van en hij zit er mee....

...ik ben een groot voorstander van wraakfantasiën...!

Maar in real life: garant staan wil alleen maar zeggen dat hij 'een dom duiten' heeft, zodat in het westerse systeem de bank nul ondernemersrisico draagt.
Pas als het bedrijf failliet gaat, moet hij dokken.

Heerlijk als fantasie - maar het bedrijf failliet is natuurlijk een andere kwestie.
(Er zijn systemen waar de bank mededrager is van het ondernemersrisico en dan is alleen een goed bedrijfsplan/ de bank wil met de ondernemers in zee noodzakelijk.)

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 14:06

Omdat het een francise is schrijft de francise het ondernemingsplan. Daarbij investeert de francisegever een heel bedrag mee omdat ze erg veel vertrouwen hebben in mijn vriend. Die gaan het bedrijf dus echt niet laten klappen, ze zijn er zelf financieel mee gemoeid namelijk. Ik maak mij daar dus geen zorgen over...

hagelslag
Berichten: 9060
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:26

Ik kan slechts zeggen. Succes ts!!!
En ik begrijp dat je liever het wilt verwerken ipv direct bepaalde dingen ondernemen.
Als je iets onderneemt(politie etc) dan moet je zelf eerst heel heel sterk in je schoenen staan.
En dat is alleen mogelijk na therapie.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:02

Hoe staat je vriend in dit verhaal??
Heb je hem niet aan zijn haren moeten stoppen om richting je vader te gaan??
En hoe staat hij erin dat hij geld gaat accepteren van de man die jou dit aangedaan heeft??
Ik oordeel niet en bedoel er verder niets naars mee, ik vraag het me gewoon af.
Lijkt mij enorm ingewikkeld allemaal en wil je alle kracht van de wereld wensen. Al vind ik dat je het al super stoer doet zo!

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 16:24

olijf schreef:
Hoe staat je vriend in dit verhaal??
Heb je hem niet aan zijn haren moeten stoppen om richting je vader te gaan??
En hoe staat hij erin dat hij geld gaat accepteren van de man die jou dit aangedaan heeft??
Ik oordeel niet en bedoel er verder niets naars mee, ik vraag het me gewoon af.
Lijkt mij enorm ingewikkeld allemaal en wil je alle kracht van de wereld wensen. Al vind ik dat je het al super stoer doet zo!

Vooropgesteld. Het is ook allenmaal heel ingewikkeld. Er zijn nog veel meer factoren waar ik rekening mee moet houden. Maar dat kan ik hier in dit topic niet delen, wel in PB.

Mijn vriend en ik zijn inmiddel al bijna 10 jaar samen. Toen ik het hem vertelde had hij die neiging ja. Hij wilde ook niks met mijn vader temaken hebben. Zo min mogelijk iig.

Dus het enige contact wat ze echt hebben gaat altijd over zakelijke dingen. Ik denk dat hij er geen probleem mee heeft. Anders zou hij het niet aannemen. Feit is dat hij zijn al eeuw oude droom kan gaan waarmaken. Dat is ook een hoop waard.