Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:54

Wauw 8 is toch al heel goed?!

Nog iets meer bewegen en zorgen dat je niet te veel snoep en koek etc in huis hebt zo dat de verleiding niet te groot is! Dan lukt het je komend jaar misschien om er nog 10kg af te krijgen!

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 16:59

IMJ schreef:
Wauw 8 is toch al heel goed?!

Nog iets meer bewegen en zorgen dat je niet te veel snoep en koek etc in huis hebt zo dat de verleiding niet te groot is! Dan lukt het je komend jaar misschien om er nog 10kg af te krijgen!

Maar er moet eigenlijk nog 35 af...

Dat schiet toch niet op.

Als ik nou maar 10kg kwijt moest ala.

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:18

Super die 8 kg eraf.
Je kan eens met de huisarts vragen of hij een goede dietiste weet.
Niet te streng zijn voor jezelf.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:28

Penny_Shadow schreef:
Maar weer eens een updateje.

Ik ben wat minder gaan werken waardoor ik meer "lucht" heb gekregen. Wat heel fijn is.

De relatie met mn ouders is prima. Het leven draait rustig door.

Verder had ik al wel eens wat opmerkingen gemaakt over mijn lichaamsgewicht. Ik ben iig niet zwaarder geworden het afgelopen jaar en zelfs een beetje afgevallen. Maar ik merk dat het erg lastig is om mee af te vallen.

Ik zou graag begeleiding krijgen. Maar ik denk dat ik niet zomaar een diëtiste nodig heb, maar iemand die ook ervaring heeft met PTSS en "emo-eten".

Ik wil mijzelf geen stempels geven, maar soms twijfel ik of ik geen bin eating disorder heb.

Wie kan mij verder op weg helpen?

Steek je licht eens op bij praktijk Gottswaal.
Tessa Gottschal kijk naar eten - maar vanuit zowel de westerse als 'oosterse' psychologie.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 17:29

luuntje schreef:
Super die 8 kg eraf.
Je kan eens met de huisarts vragen of hij een goede dietiste weet.
Niet te streng zijn voor jezelf.

Dit is iets waar ik al jaaaaaren mee kamp natuurlijk. Dit is niet iets van de laatste tijd.

Ik ben er al zo lang zo klaar mee.

Janneke. Ik zal eens googlen

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:12

Maar 10 kilo is echt wel heel knap. Helemaal als je dit topic terug leest en ziet wat jij allemaal voor je kiezen hebt gehad en dan toch nog afgevallen.

Wees trots op jezelf.

En die operatie daar wordt je niet vrolijk van. Zitten zoveel nadelen aan en om nog niet te spreken over de eventuele complicaties.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 19:14

Een update.

Ik merk dat ik de laatste tijd weer veel twijfel. Er gebeurd heel erg veel rondom het komende bedrijf wat echt veel spanning geeft. Verder gisteren op wedstrijd geweest met het paard, en toen barste de bom. Ik was vergeten de vlecht uit zijn staart te halen en dus zo mn proeven gereden. Toen ik er vanaf kwam zag ik het pas. Ik was zo intens verdrietig, omdat alles bij elkaar gewoon even te veel was.

Ik heb besloten een stapje terug te nemen en geen wedstrijden rijden. Gewoon even lekker genieten van de tijd die we samen hebben tot de zaak open gaat.

Een kindje staat ook veeeeerrrrr op de achtergrond.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:30

:*

Een kindje vergt veel van je. Verstandig om dat nog even weg te schuiven en je op jullie zelf te richten en te genieten.
Baby (proberen te) maken komt wel als de tijd daar rijp voor is.

Succes met het bedrijf en het genieten van elkaar

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:48

Ondanks de vlecht, hoe ging je proef?

Spanningen op het werk zijn nooit leuk.
Zeker niet als je prive ook al veel gedoe hebt.

Doe waar jij je goed bij voelt. Wedstrijden rijden moet wel leuk blijven.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:56

Penny_Shadow schreef:
Dat snap ik ook. Maar ik ben nu bijna een jaar verder en maar +/-8 kilo lichter met ups en downs. Het frusteerd me best wel.

Soms overweeg ik zelfs om gewoon een maagverkleinig te laten doen, want dat ben ik "er maar vanaf". Dat is wat mijn simpele brein dan denkt. In mijn hart weet ik ook wel dat ik het onderliggende probleem dan nog niet aanpak.


Vergeet dat maar gauw, je moet aan heel veel voorwaarden voldoen voordat je voor een maagverkleining in aanmerking komt en je moet geestelijk stabiel zijn en absoluut geen eetstoornis hebben. Je wordt psychologisch doorgelicht voordat je door mag.
Ook mag je niet binnen zoveel tijd na de operatie zwanger worden omdat je eerst je lijf moet laten aanpassen aan je nieuwe maag. Het is een zware operatie en zeker niet zo makkelijk als 'men' denkt. Je hele eetpatroon moet op de schop.

Begin eens met opschrijven wat en hoeveel je eet en drinkt. Zet daar ook je stemming op dat moment eens bij. Hou dat een maand bij en stap dan naar een dietiste. Dan kunnen ze je gericht gaan helpen.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 10:26

luuntje schreef:
Ondanks de vlecht, hoe ging je proef?

Spanningen op het werk zijn nooit leuk.
Zeker niet als je prive ook al veel gedoe hebt.

Doe waar jij je goed bij voelt. Wedstrijden rijden moet wel leuk blijven.

Meh. Paard was gespannen. We moesten buiten los rijden en het had gesneeuwd. Hij is de hele week al een bom. Dus dat schoot niet echt op.

Prive, als in tussen mijn vriend en mij en de fam., gaat het goed. Het bedrijf vraagt alleen een hoop geregeld en de financiering liet op zich wachten. Mn vriend heeft daar veel stress van en de start gaat niet zo van zijn leie dakje als hij had verwacht. Ik daar in tegen had het aan zien komen. Dus voor nu laat ik zijn spanning vooral zo veel mogelijk van hem zijn. Maar het is onmogelijk om het niet op te pikken. Ik gun het hem enorm dat het een groot succes wordt en dat verwacht ik ook niet anders. Er komt alleen meer op hem af als hij had verwacht. Ik steun hem waar ik kan.

Wedstrijden rijden moet idd leuk zijn. Daar doe ik het ook voor. Niet om persee te winnen of een bepaald niveau te halen. Het Z doel zijn we toch al voorbij.


cissy schreef:
Penny_Shadow schreef:
Dat snap ik ook. Maar ik ben nu bijna een jaar verder en maar +/-8 kilo lichter met ups en downs. Het frusteerd me best wel.

Soms overweeg ik zelfs om gewoon een maagverkleinig te laten doen, want dat ben ik "er maar vanaf". Dat is wat mijn simpele brein dan denkt. In mijn hart weet ik ook wel dat ik het onderliggende probleem dan nog niet aanpak.


Vergeet dat maar gauw, je moet aan heel veel voorwaarden voldoen voordat je voor een maagverkleining in aanmerking komt en je moet geestelijk stabiel zijn en absoluut geen eetstoornis hebben. Je wordt psychologisch doorgelicht voordat je door mag.
Ook mag je niet binnen zoveel tijd na de operatie zwanger worden omdat je eerst je lijf moet laten aanpassen aan je nieuwe maag. Het is een zware operatie en zeker niet zo makkelijk als 'men' denkt. Je hele eetpatroon moet op de schop.

Begin eens met opschrijven wat en hoeveel je eet en drinkt. Zet daar ook je stemming op dat moment eens bij. Hou dat een maand bij en stap dan naar een dietiste. Dan kunnen ze je gericht gaan helpen.

Dit is natuurlijk een reactie waar ik echt heel erg veel aan heb op dit moment...

Laatst sprak ik een van mijn zusjes. Zij is de gene die niet geloofd wat er is gebeurt en zij is ook de gene die ik niks heb verteld (omdat ik weet dat ze er niet voor open staat).

Ze zei dat mijn andere zusje die ook in therapie is, zich niet zo moet aanstellen en dat ze het maar onzin vindt dat ze de stempel PTSS heeft gekregen. Dat raakte mij wel. Wij waren op dat moment met mijn opa uit eten dus ik ben er verder niet op in gegaan, ik heb alleen gezegd dat ik ook PTSS heb en dat ik het haar best wil uitleggen, maar niet hier en nu aan tafel in een restaurant waar mijn opa bij zit.

Ze reageerde zo van "hmm... oke?". Verder is ze er niet meer op in gegaan en zo vlak voor de feestdagen ga ik die beer put ook niet open trekken. Haar relatie met mijn ouders is al zo moeizaam (door heel andere omstandigheden).

Maar ik zat daar wel even met mn mond vol tanden en een dicht geknepen keel. Haar reactie raakte mij meer dan ik dacht. Ook omdat het zo onverwacht kwam en omdat dat gene waarvoor mijn andere zusje in therapie is ook het gene waarvoor ik in therapie ben geweest. Indirect raakte ze mij dus ook.

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:25

Ik denk dat die reactie qua maagverkleining wel realiteit is.
Een kennis heeft er een gehad, en dat was echt een enorme toer hoor.
Zij is onder andere opgenomen geweest om te kijken of de gewichtstoename niet toch kwam van teveel eten, dus opname in het ziekenhuis en op dieet daar.
Daar kwam ze zo ontzettend veel aan, dat het ziekenhuis aanwijzingen had dat er echt iets fout zat en wat bleek, de implanon bleek de oorzaak.
Echter had ze de implanon al meer dan 10 jaar en was een maagverkleining onvermijdelijk, en had ze intussen diabetes etcetera.
Maar bij haar is echt heel, heel streng gekeken voordat ze daar voor in aanmerking kwam.
Verder is je dieet daarna echt een zorg hoor, twee happen en je zit vol.
Om aan je voeding te komen wordt je dan heel goed begeleid en ik weet van mijn kennis dat ze levenslang aan bepaalde vitaminepillen zit.
Anders kom je tekort schijnt na een maagverkleining.
Bij haar was op een gegeven moment te hard afvallen ook een zorg, en probeer dan met zo’n minimaag de boel maar te stabiliseren.

Wat je trouwens wel kunt proberen is chroom.
Chroompilletjes van bijvoorbeeld het kruidvat, chroom helpt je suikerspiegel stabiel te houden waardoor je minder snaaitrek hebt.
Sowieso zal een suikerspiegel met minder pieken zorgen dat je makkelijker afvalt als je het theoretisch bekijkt.
Mijn ervaring met chroom is heel goed, ik slik corticosteroïden drie keer per dag, en deze geven 3x daags een piek in mijn suikerspiegel, en als ze uitwerken een dip.
Ik merk dat als ik geen chroom slik ik een onweerstaanbare trek heb in suiker, terwijl ik daar met chroom zeker 70% minder last van heb.
Veel mensen met mijn ziekte hebben overgewicht, ik ben ondanks de best hoge doseringen en veel stress nog niks aangekomen van de medicijnen.

Wat voor dieet volg je nu trouwens?
Een vriendin van me kon ook niet goed afvallen, ondanks rijstwafels en honger hebben en bij haar blijkt minder koolhydraten goed te werken.
Ze heeft de middenweg gekozen op mijn advies: overdag weinig koolhydraten en s’avonds gewoon normaal aardappelen/rijst etc. eten.
Dan heb je niet dat extreme gelijk alles schrappen, waardoor het veel, veel beter vol te houden is.
Het duurde even voor ze het ging proberen, maar nu is ze helemaal om.
Zij had telkens dat ze terug viel omdat het diëten niet vol te houden was, nu heeft ze een leefstijl waarbij ze geen honger heeft, en zonder sporten 15 kilo eraf!
Ze rijdt wel 3-4 keer per week paard, het ging heel geleidelijk het afvallen en het blijft er tot op heden ook af, ze valt ook nog steeds geleidelijk af.
En dat al zeker een half jaar, zij heeft ook gekozen voor niet sporten omdat ze gewoon een heel druk leven heeft waar het niet in past.
Ze dacht dan kan ik gaan sporten, maar ik kan beter een leefstijl zoeken die werkt en die ik ook vol kan houden, daarbij viel ze van sporten toen destijds echt niks af.
Ze was op een gegeven moment oersterk, maar afvallen deed ze niet tot verbazing van haar sportschool, deze leefstijl werkt wel. :)

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 17:07

moonfish13 schreef:
Ik denk dat die reactie qua maagverkleining wel realiteit is.
Een kennis heeft er een gehad, en dat was echt een enorme toer hoor.
Zij is onder andere opgenomen geweest om te kijken of de gewichtstoename niet toch kwam van teveel eten, dus opname in het ziekenhuis en op dieet daar.
Daar kwam ze zo ontzettend veel aan, dat het ziekenhuis aanwijzingen had dat er echt iets fout zat en wat bleek, de implanon bleek de oorzaak.
Echter had ze de implanon al meer dan 10 jaar en was een maagverkleining onvermijdelijk, en had ze intussen diabetes etcetera.
Maar bij haar is echt heel, heel streng gekeken voordat ze daar voor in aanmerking kwam.
Verder is je dieet daarna echt een zorg hoor, twee happen en je zit vol.
Om aan je voeding te komen wordt je dan heel goed begeleid en ik weet van mijn kennis dat ze levenslang aan bepaalde vitaminepillen zit.
Anders kom je tekort schijnt na een maagverkleining.
Bij haar was op een gegeven moment te hard afvallen ook een zorg, en probeer dan met zo’n minimaag de boel maar te stabiliseren.

Wat je trouwens wel kunt proberen is chroom.
Chroompilletjes van bijvoorbeeld het kruidvat, chroom helpt je suikerspiegel stabiel te houden waardoor je minder snaaitrek hebt.
Sowieso zal een suikerspiegel met minder pieken zorgen dat je makkelijker afvalt als je het theoretisch bekijkt.
Mijn ervaring met chroom is heel goed, ik slik corticosteroïden drie keer per dag, en deze geven 3x daags een piek in mijn suikerspiegel, en als ze uitwerken een dip.
Ik merk dat als ik geen chroom slik ik een onweerstaanbare trek heb in suiker, terwijl ik daar met chroom zeker 70% minder last van heb.
Veel mensen met mijn ziekte hebben overgewicht, ik ben ondanks de best hoge doseringen en veel stress nog niks aangekomen van de medicijnen.

Wat voor dieet volg je nu trouwens?
Een vriendin van me kon ook niet goed afvallen, ondanks rijstwafels en honger hebben en bij haar blijkt minder koolhydraten goed te werken.
Ze heeft de middenweg gekozen op mijn advies: overdag weinig koolhydraten en s’avonds gewoon normaal aardappelen/rijst etc. eten.
Dan heb je niet dat extreme gelijk alles schrappen, waardoor het veel, veel beter vol te houden is.
Het duurde even voor ze het ging proberen, maar nu is ze helemaal om.
Zij had telkens dat ze terug viel omdat het diëten niet vol te houden was, nu heeft ze een leefstijl waarbij ze geen honger heeft, en zonder sporten 15 kilo eraf!
Ze rijdt wel 3-4 keer per week paard, het ging heel geleidelijk het afvallen en het blijft er tot op heden ook af, ze valt ook nog steeds geleidelijk af.
En dat al zeker een half jaar, zij heeft ook gekozen voor niet sporten omdat ze gewoon een heel druk leven heeft waar het niet in past.
Ze dacht dan kan ik gaan sporten, maar ik kan beter een leefstijl zoeken die werkt en die ik ook vol kan houden, daarbij viel ze van sporten toen destijds echt niks af.
Ze was op een gegeven moment oersterk, maar afvallen deed ze niet tot verbazing van haar sportschool, deze leefstijl werkt wel. :)

Het is meer dat het idee van zo'n ingreep allang niet meer in mij is opgekomen. Ik heb het veel te druk met andere dingen.

Dus zodoende heb ik er nu niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:55

Om voor een maagverkleining in aanmerking te komen, moet je bmi hoger dan 40 zijn. Ik lees dat TS wedstrijden rijdt en nog wel aardig op niveau ook. Dat gaat je echt niet lukken als je zoveel overgewicht hebt dat je binnen die criteria valt. Want een bmi van 40 is echt heel erg fors overgewicht.

Naast dat het nu geen issue is....

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:59

Kijk eens naar een maagballon. Ik wilde geen ingreep. Na lang doorzoeken vond ik de optie maagballon. Deze wordt via de slokdarm geplaatst en mag een half jaar blijven zitten. Dit is een hulpmiddel. Je leert minder en dan ook anders te eten. Bij mij was de ballon begin mei geplaatst en is er 2 weken geleden uitgehaald. Ook onder een roesje via de slokdarm. Ik ben 10 kilo afgevallen.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:23

Als je iets zoekt als hulpmiddel naast een goede begeleiding dan zou je ook kunnen kijken naar een smallbite, hiervoor hoef je niet onder het mes en is makkelijk te plaatsen.

Daarnaast zou ik kijken met een psycholoog of de gewichtstoename niet psychisch is anders helpt geen enkel hulpmiddel.
Een eetdagboek bijhouden een week wil ook wel eens helpen voor bewustwording.

Ik voel mij eigen een stuk beter en vrolijker als ik zelf een paar maatjes minder heb, uiteraard weet ik niet of dat ook voor jou geldt. Afvallen helpt misschien wel de cirkel doorbreken.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 09:01

Ik heb heel erg lang een "eetdagboek" bijgehouden met een appje. Die rekende ook uit hoeveel calorieën ik per dag at. Over het algemeen zat ik 1500 tot 1700 cal. Voor de hoeveelheid die ik beweeg is dat zelfs weinig.

Ik heb toen op een gegeven momemt bij de HA aangeklopt en gevraagd om onderzoek naar waarom ik nogsteeds overgewicht heb ondank mijn intake. Daar is de schildklier toen uitgesloten, wel kwam er een enorm vitamine D tekort naar voren. Die hoort 80 te zijn, ik had 2,7. Ik heb toen een stootkuur vit. D gekregen en toen voelde ik mij wel iets beter.

Verder scheind er een verband te zijn tussen een vitamine D tekort en overgewicht, een bijschildklierkprobleem en PDS. 2 van de 3 heb ik ook daatwerkelijk problemen mee. Verder is er in die tijd ook naar voren gekomen dat ik fibromyalgie heb. Dat is inmiddels ook al bijna 2 jaar terug inmiddels.

Iedere kwartaal een stootkuur wilt de HA niet aan en vitamine D capsules die bij echt beter doen voelen heb ik nog niet gevonden.

Er zit zeker ook een emotionele component aan mijn eetgedrag en dat is bij de EMDR wel een beetje behandeld. Het is ook wel minder geworden met het binge eten. Maar heel soms piept het er nog tussendoor.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 14:55

Pfoe. Ik loop de laatste maand weer zo met het idee van het krijgen van een baby. Het was in december een jaar geleden dat mijn spiraal er uit is gegaan.

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:18

Ts kan je met je vriend praten over een baby?
Als jullie er beide achter staan en het kan financieel en emotioneel.
Waarom dan niet proberen.
Of werkt jouw lijf tegen?

Heb je nog met je zus gesproken over ptss?

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 15:29

Ik begin 1 feb met een nieuwe baan. Ze zien me al aankomen daar. Financieel met mijn nieuwe baan en de zaak moet het geen enkel probleem zijn. Dan hebben we het meer dan ruim.

Ik heb wel nog wat angsten, niet tov mijn vader. Nu gaat het meer om alle emoties tijdens het bevallen en ik heb een behoorlijke angst om uit te scheuren of ingeknipt te worden. Daarbij is wil echt geen mannelijke dokter aan mijn bed die mij even komt opvoelen. Ik ben zo bang dat ik dan misschien in paniek raak. Ik wil eigenlijk gewoon "genieten" van de bevalling, maar ik weet niet of ik dat ooit zal kunnen.

wiifke

Berichten: 1475
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:16

Is het niet mogelijk om deze angsten met lotgenoten te bespreken?
Misschien helpt het je met je keuze. Ik heb zelf niet een dergelijk trauma zoals jij die wel hebt, maar had ook de angst voor een knip of scheur en het opvoelen (zowel door een man als vrouw), maar heb dat ten tijde van de bevalling helemaal niet als vervelend ervaren. Ik denk zelfs eerder als een opluchting. Maar zoals ik al zei, ik heb niet meegemaakt wat jij wel meegemaakt hebt en kan mij voorstellen dan die lading voor jou anders zal zijn. Maar wellicht dat het je helpt om te weten dat vrouwen zonder een trauma ook enorm tegen die punten op kunnen kijken. Je zou misschien ook eens met een verloskundige kunnen praten, zij zal vast ook ervaring hebben met dergelijke situaties en je misschien wat wegwijs kunnen maken in de mogelijkheden en wensen bij een bevalling.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:28

Je angsten lijken me absoluut gegrond met jouw achtergrond.
Ik denk dat het echter ook belangrijk is om te realiseren dat maar weinig mensen genieten van bevallen en de laatste lootjes of zelfs trauma‘s oplopen.
Kun je niet eens een informatief gesprek met een verloskundige regelen?

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 18:53

Een gesprek met een verloskundige is zeker een idee.

Lotgenotencontact heb ik van de week gezocht toevallig. Ik was op youtube een filmpje tegen gekomen van the birth warrior. Zij heeft ook vanaf de leeftijd van 3 een achtergrond van sexueel misbruik. Ik ben met haar aan het schrijven en de eerste mailtjes zijn uitgewisseld.