Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:23

Luniek schreef:
Het cliché van als je niet zoekt, vind je wel iemand was bij mij ook waar. Ik had de moed na enkele flinke mislukkingen en een enorme deuk in mijn ego al opgegeven toen ik 22 was. Maar toen toch mijn vriend leren kennen met wie ik inmiddels samenwoon. Een schat van een kerel en we halen echt het beste in elkaar naar boven. Soms lijkt het wel of veel mensen eerst even door een dal moeten gaan voor ze de ware vinden...


Klopt.
Ik heb ook altijd dat ik pas tegen mensen aanloop als ik er echt weer klaar voor ben.
Daarvoor kom je vaak mensen tegen die gewoon echt je typ niet zijn.
Dus ik heb er ook geen haast mee, het komt wanneer het komt.
Nu kan ik gewoon de tijd nemen om meer voor mezelf te doen :P
(Wat een mens soms ook nodig heeft)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:31

Elke keer als het hier goed klikte met een jongen vond ie kort erna de liefde van zijn leven :)) Heb dat gehad met gewone vrienden en exen. Dan ga je toch echt wel aan jezelf twijfelen hoor, als in "ben ik nou echt altijd die opstap naar...".

Mijn laatste ex is na 8 jaar nog steeds vrijgezel, ik ben intussen 6 jaar samen met mijn huidige vriend. Voor 1x de rollen omgedraaid :))

Dat nuchtere herken ik ook. Je bent al lang blij dat je weer tijd samen kan doorbrengen, dan ga je niet lopen miepen over onbenulligheden of zaken als "hoezo wil je alleen de kroeg in en ik mag niet mee". Je kan dingen beter plaatsen, je moet wel afgaan op wederzijds vertrouwen en goede communicatie. Levert echt een hoop voordelen op vind ik.


Zoals ik al zei, als ik m'n vriend voor het eerst had gezien zoals ie is al ie wat biertjes op heeft, dan had ik nooit bedacht dat er achter die flauwe lapzwans zo'n leuke kerel kon zitten. Het is zijn geluk geweest dat de avond voor hem toen nog moest beginnen haha. Dus wie weet is die ene jolige dronken zanger in de club wel jouw droomvent in nuchtere toestand.

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:21

lieveli schreef:
En weet je, de eikels zetten echt niet in hun profiel:

'Ik sla als ik boos ben'
'Ik zoek alleen een wip'
'Stiekem ben ik al een jaar lang bezet'
'Ik heb issues met jaloezie'
'Ik plas in bed'


_O- _O-

Zo'n relatie als varekaj zou ik geen enkel probleem vinden, lekker nog wat tijd voor mezelf :+
Maar niet voor altijd, ik zou toch graag kinderen hebben en een vader die ze ziet opgroeien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:42

Ik heb het misschien al eens eerder gezegd maar; ik vind 'je moet niet zoeken' altijd zo'n lastig iets.

Ik bedoel, ik ben hartstikke blij met mijn leven, leuk vriendengroepje, regelmatig leuke uitstapjes (en dan niet naar een kroeg, maar eerder naar een museum), fijn huis etc Ik ben dus eigenlijk heel blij met waar ik sta. De laatste jaren was ik er niet zo mee bezig, maar ik zou nu wel graag een relatie hebben :j In het dagelijks leven kom ik nauwelijks mannen van mijn leeftijd tegen. Dan is het toch logisch om (bijvoorbeeld via een datingsite) te kijken of je wel iemand kan tegenkomen?

Dat heel gestresst en wanhopig zoeken niet werkt, dat snap ik. Maar ik heb altijd meer het idee dat het 'niet zoeken' vooral betekent dat mensen besluiten dat ze tevreden zijn met hun leven zoals het is, ipv dat ze iets missen, en dat dat hun uitstraling verandert waardoor ze aantrekkelijker overkomen en/of de druk er af is waardoor ze makkelijker een praatje maken. Maar als je al happy en tevreden bent, niet persé een relatie MOET maar het wel leuk zou vinden, zou 'niet zoeken' dan werken? Het klinkt niet heel logisch :o

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:51

Blijheid, herkenbaar hoor. Ik werk in verschillende shiften, weekends en voor of na het werk heb ik de paarden. Ik ben amper thuis maar zit wel "vast" in mijn vriendengroepen.. Het blijven zowat dezelfde mensen steeds. Ik ben gelukkig met mijn leven momenteel maar met 2 lijkt me gewoon leuker :D

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:57

Ja dan snap ik inderdaad dat een datingsite echt een uitkomst is.

Maar wanneer jij met vriendinnen op stap bent kom je dus ook geen mannen tegen van jouw leeftijd?
(naar mijn idee kan je iemand overal tegen het lijf lopen namelijk :P )

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:58

Snap je helemaal hoor Blijheid. Ik had hetzelfde. Ben dus wel gaan 'zoeken' (datingsite) en heb de liefde van mijn leven gevonden. Dus "je moet niet gaan zoeken" werkt niet altijd. Natuurlijk niet wanhopig zoeken nee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:03

@lovelyfiefy;
Eigenlijk niet nee :)
Als ik met mijn vriendengroepje op pad ben zijn we meestal met z'n vieren iets aan het doen. Spelletjes spelen, wandeling maken, naar het strand. Binnenkort gaan we met z'n vieren op vakantie 8-) We gaan eigenlijk nooit naar evenementen oid waar je veel andere mensen tegenkomt, drukte ligt ons meestal niet zo. (hoewel ik dit weekend op de boekenmarkt was in Deventer)
Het scheelt ook dat we allemaal een eind uit elkaar wonen denk ik (minimaal 1,5 uur reizen), en twee andere vriendinnen die niet in dat groepje zitten maar ik wel vaak spreek wonen nog verder weg, dus de neiging is ook om op elkaar te focussen als je elkaar dan ziet. (niet zoeken ten top :D )
Ik zou misschien iemand tegen kunnen komen in de trein, maar in de praktijk gebeurt dat dus niet :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-17 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:04

haha nee wanhopig zoeken is inderdaad nooit een goed idee.

Maar als het inderdaad door werk of andere dingen moeilijk is om buiten mensen tegen te komen,
dan is een datingsite uiteraard een uitkomst.

Ik ben nu zelf ruim een jaar vrijgezel, merk wel dat ik het mis, iemand om me heen te hebben.
Maar verder heb ik nu besloten om gewoon tot ik weer iemand tegen kom, lekker aan me zelf te werken.
Ga weer een studie doen, ben lekker aan het sporten geslagen dus allemaal leuke nieuwe mensen ontmoet.
Prima :)

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:05

Blijheid schreef:
Ik heb het misschien al eens eerder gezegd maar; ik vind 'je moet niet zoeken' altijd zo'n lastig iets.


´Zoeken´ kan je met heel uiteenlopende intensiteiten invullen.
Dat ´niet zoeken´ is imo meer een ontlating van de lading van ´zoeken´.

Op een dating site kijken is net zo goed lol op zich als mogelijk een wat duurzamer relatie tegenkomen.

Je komt overal mensen tegen doch hoe je ook open staat voor contact, in de werkelijke wereld is er nog minder selectie op vrijgezel of niet dan op een dating site.

Doe het gewoon allemaal en geniet. Vroeg of laat is het duurzamer; als je dat wil.

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:06

Blijheid schreef:
@lovelyfiefy;
Eigenlijk niet nee :)
Als ik met mijn vriendengroepje op pad ben zijn we meestal met z'n vieren iets aan het doen. Spelletjes spelen, wandeling maken, naar het strand. Binnenkort gaan we met z'n vieren op vakantie 8-) We gaan eigenlijk nooit naar evenementen oid waar je veel andere mensen tegenkomt, drukte ligt ons meestal niet zo. (hoewel ik dit weekend op de boekenmarkt was in Deventer)
Het scheelt ook dat we allemaal een eind uit elkaar wonen denk ik (minimaal 1,5 uur reizen), en twee andere vriendinnen die niet in dat groepje zitten maar ik wel vaak spreek wonen nog verder weg, dus de neiging is ook om op elkaar te focussen als je elkaar dan ziet. (niet zoeken ten top :D )
Ik zou misschien iemand tegen kunnen komen in de trein, maar in de praktijk gebeurt dat dus niet :)


Dat zijn wel allemaal erg leuke dingen!
Maar dan snap ik inderdaad wel dat je niet echt iemand tegen het lijf loopt.
Of je moet op het strand gewoon af en toe tegen iemand aan botsen :+

ja als je niet zo dicht bij elkaar woont dan ben je inderdaad veel te druk om
van alles weer te bespreken en gewoon gezellig en sociaal te doen.
Snap ik helemaal, hoort er ook bij!

Haha nou in de trein is toch nog niet zo gek :P
Ook daar kan je even tegen iemand aan lopen ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:10

Ja, heel vaak leuke gesprekken in de trein :j Met hele gezellige bejaarden, of vrouwen of minstens 40+ers :')
(ik word in december 30)

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:15

Ik kwam de mijne tegen tijdens de intro van m'n studie :').
Hij voor de ICT, ik cmd.
Tijdje geappt, toen radio stilte en rond mei weer begonnen met appen.
Lang om elkaar heen gedraaid, want hij vond mijn al in februari leuk (beide februari instroom), en ik hem vanaf mei. Hij is 3 jaar jonger dan ik, en heb altijs gezegd, ik wilngeem rrelatie met iemand die jonger is dan ik en niemand van mijn school..

En nu hebben we een jaar een relatie en het werkt goed! Met onze studies kunnen we veel samenwerken. Ik ontwerp de apps en hij programeert ze :+.
Daarnaast vind ik het fijn dat we niet exact dezelfde studie doen. Denk dat ik hem dan te veel op zou zoeken.
Nu zien we elkaar amper op school omdat hij nu minor heeft en ik in februari op stage ga.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:19

Es_ther schreef:
Ik kwam de mijne tegen tijdens de intro van m'n studie :').
Hij voor de ICT, ik cmd.
Tijdje geappt, toen radio stilte en rond mei weer begonnen met appen.
Lang om elkaar heen gedraaid, want hij vond mijn al in februari leuk (beide februari instroom), en ik hem vanaf mei. Hij is 3 jaar jonger dan ik, en heb altijs gezegd, ik wilngeem rrelatie met iemand die jonger is dan ik en niemand van mijn school..

En nu hebben we een jaar een relatie en het werkt goed! Met onze studies kunnen we veel samenwerken. Ik ontwerp de apps en hij programeert ze :+.


Leuk! Dus hij begrijpt je studie ook dan. En als het echt klikt, dan maakt leeftijd niet veel uit. Ik heb ook diezelfde stelregel, niet jonger. Maar dat is denk ik meer omdat jongens/mannen wat later volwassen zijn. Als ik een vriend heb, wil ik niet het idee hebben veel volwassener te zijn.

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:19

Blijheid schreef:
Ja, heel vaak leuke gesprekken in de trein :j Met hele gezellige bejaarden, of vrouwen of minstens 40+ers :')
(ik word in december 30)


hahaha,
nou dat is in ieder geval een gezellig treinritje dan :P
Beter dan een beetje naar buiten kijken totdat je bij je eind bestemming bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:24

lovelyfiefy schreef:
Blijheid schreef:
Ja, heel vaak leuke gesprekken in de trein :j Met hele gezellige bejaarden, of vrouwen of minstens 40+ers :')
(ik word in december 30)


hahaha,
nou dat is in ieder geval een gezellig treinritje dan :P
Beter dan een beetje naar buiten kijken totdat je bij je eind bestemming bent.


Ik bedoel vooral te zeggen; ik sta best open voor een praatje :) Ook in de supermarkt of bij de ijsboer of waar dan ook, ik heb regelmatig wel gesprekjes met mensen. Er is alleen nooit iets uit voortgekomen, is ook niet erg, daar doe ik het ook niet om. Maar dat het andere mensen soms zo makkelijk lijkt af te gaan om iemand te vinden is best wel eens vreemd :Y)

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:40

O haha op die manier.. :P
Sorry begreep ik verkeerd.

Maar open staan voor mensen is een goede eigenschap.
Het is altijd fijn als je makkelijk met mensen kan praten, maar ook wanneer mensen makkelijk met jou kunnen praten.
Toegankelijk zijn vind ik echt een top eigenschap bij een mens.

Ik vind het zelf altijd moeilijk in te schatten of iemand nu gewoon aardig (vriendschappelijk)
tegen mij is, of dat er misschien meer achter zit.
Zo kan ik soms heel lang om iemand heen draaien, omdat ik het ook erg lastig vind om te vragen :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:55

Goh, ik ben de mijne tegen gekomen omdat ik na mijn ex weer een eigen sociaal leven ging uitbouwen en dan via die groep af en toe een keer mee wat ging drinken. Dus ook zeker niet wekelijks, hooguit 1x/maand ofzo. Mijn vriend is de oudere broer van iemand uit die groep, maar tussen die jongere broer en mij klikte het absoluut niet, dus ik had ook geen flauw benul dat hij een (vrijgezelle) broer had van mijn leeftijd :+
Tot die kerel dus plots op een avond onze groep kwam vervoegen. Aan de praat geraakt en niet meer van elkaar af geraakt :))

Het "niet zoeken" is inderdaad de druk er af laten en gewoon lol hebben in je leven. Beetje het idee van "carpe diem". Met zo'n houding kom je vaak spontaan en relax over en dat trekt toch wel mensen aan. Zeker als je open staat voor anderen.

Een kinderwens is er hier niet noodzakelijk. Voor mij hoeft het niet zo nodig, hij zou wel graag een mini zien rondhupsen. Vroeger was ik echt absoluut tegen kinderen, nu weet ik het zo niet. Het heeft voors en tegens. Zijn job is 1 van de issues, al moet ik zeggen dat andere collega's er veel voldoening uit halen uit het idee dat door hun financiële bijdrage ze hun kind later ruim kunnen laten studeren en ondersteunen.
Ik heb gewoon geen zin om overal alleen voor op te moeten draaien. Ben nogal gehecht aan mij me-time.