Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:58

FatCat schreef:
Irkoontje schreef:
Even puur uit nieuwsgierigheid, zijn er bij jullie wel eens relaties over gegaan omdat jullie qua werk andere keuzes maakten?

Zo had ik ooit eens een vriend (nu dus ex) die niet tegen mijn beroepskeuze kon. Dat was zijn reden om het maar uit te maken, terwijl er toen niet zeker was dat ik dit beroep kon gaan doen. Dit is uiteindelijk wel gelukt, en ben ook blij dat ik toen mn hart heb gevolgd.

Dit omdat ik steeds dingen lees over werk ect opzeggen tijdens een relatie. Ik persoonlijk moet hier niet aan denken. Vind mn werk heerlijk, maar snap ook dat dit voor mannen die dit werk niet doen (en ook voor collega's) heel moeilijk kan zijn



Nu ben ik benieuw - wat is je beroep?


Ik ben inmiddels 2 en een half jaar militair, en dat kunnen heel veel mensen niet begrijpen. Het is een heel andere 'wereld', we hebben soms bijna een andere taal. En ik ben ook veel weg, dus dan moet je iemand hebben die daar tegen kan en je begrijpt, maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Collega's is ook een dingetje, aangezien bij ons vreselijk veel geroddeld wordt, en als je vrienden met iemand bent je ook al een relatie en alles met diegene hebt (heb ik een tijdje gehad, dat mensen dachten dat ik met iemand ging, terwijl wij gewoon vrienden waren)

lovelyfiefy

Berichten: 5123
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:19

Irkoontje schreef:
Ik ben inmiddels 2 en een half jaar militair, en dat kunnen heel veel mensen niet begrijpen. Het is een heel andere 'wereld', we hebben soms bijna een andere taal. En ik ben ook veel weg, dus dan moet je iemand hebben die daar tegen kan en je begrijpt, maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Collega's is ook een dingetje, aangezien bij ons vreselijk veel geroddeld wordt, en als je vrienden met iemand bent je ook al een relatie en alles met diegene hebt (heb ik een tijdje gehad, dat mensen dachten dat ik met iemand ging, terwijl wij gewoon vrienden waren)


Dit hoor ik inderdaad wel vaker ja.
over dat roddelen.
Al ken ik wel veel mensen die ook een relatie hebben met (dan wel een man) die in het leger zit.
En die zijn toch wel al heel erg lang samen, dus dat gaat wel goed geloof ik :P
Je moet er alleen tegen kunnen inderdaad dat iemand lang weg is.
Voor mij zou het niks zijn :+

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:42

Nee klopt, en ik snap dat ook wel hoor. Het kan ook wel, maar de groep die ik interessant vind ligt zo tussen de 20-24, en die zijn vaak nog niet echt bezig met serieuze relaties, of ze hebben al behoorlijke tijd een vriendin. Heb ook wel mn redenen om liever geen man bij defensie te willen, maar veel weg is daar niet 1 van.

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:13

Irkoontje schreef:
Ik ben inmiddels 2 en een half jaar militair,


Zou voor mij een harde NoNo zijn. Botst met mijn levensovertuiging.
Net als carriere politicus, bankier, religieus leider etc.
Prostituee zou ik minder moeite mee hebben.

Voor werk veel/langdurig weg houdt simpelweg in dat daar afspraken over nodig zijn. Imo kan je niet willen dat degene waar je van houdt veel/langdurig in haar/zijn uppie op een houtje zit te bijten.
IK zou in elk geval willen dat ze met kwalitijd van leven geniet ook als ik er niet ben.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 06-08-17 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:16

Huertecilla schreef:
Irkoontje schreef:
Ik ben inmiddels 2 en een half jaar militair,


Zou voor mij een harde NoNo zijn. Botst met mijn levensovertuiging.
Net als carriere politicus, bankier, religieus leider etc.
Prostituee zou ik minder moeite mee hebben.

Gelukkig zou dat andersom ook een nogo zijn :')

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:19

Irkoontje schreef:
Huertecilla schreef:


Zou voor mij een harde NoNo zijn. Botst met mijn levensovertuiging.
Net als carriere politicus, bankier, religieus leider etc.
Prostituee zou ik minder moeite mee hebben.

Gelukkig zou dat andersom ook een nogo zijn :')


Waarom schrijf je ´gelukkig´??
Bedoel je daar een waardeoordeel mee, is het een ongelukkige manier van uitdrukken of???

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:20

Ja, ga je beledigd opstellen HC... _O-

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:21

Huertecilla schreef:
Irkoontje schreef:
Ik ben inmiddels 2 en een half jaar militair,


Zou voor mij een harde NoNo zijn. Botst met mijn levensovertuiging.
Net als carriere politicus, bankier, religieus leider etc.
Prostituee zou ik minder moeite mee hebben.

Voor werk veel/langdurig weg houdt simpelweg in dat daar afspraken over nodig zijn. Imo kan je niet willen dat degene waar je van houdt veel/langdurig in haar/zijn uppie op een houtje zit te bijten.
IK zou in elk geval willen dat ze met kwalitijd van leven geniet ook als ik er niet ben.
Huh?

Je verlangt/verwacht wel volledige vrijheid, maar op professionele wijze lang(durig) weg is dan weer niet goed?

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:24

Kuggur schreef:
Ja, ga je beledigd opstellen HC... _O-



Dat is een sprong naar conclusie door jou-

Ik vraag slechts een verheldering.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:25

Dat dus, en iemand die als ik weg ben alleen op een houtje zit te bijten, vind ik sowieso al vreselijk. Iemand heeft een eigen leven, en mag daar best wat mee doen. Iemand die afhankelijk van mij is om het leuk te hebben zou ik niet mee kunnen leven.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:26

Huertecilla schreef:
Irkoontje schreef:
Gelukkig zou dat andersom ook een nogo zijn :')


Waarom schrijf je ´gelukkig´??
Bedoel je daar een waardeoordeel mee, is het een ongelukkige manier van uitdrukken of???

Niks ongelukkige manier van uitdrukken, ik kan niet leven met iemand die zo in het leven staat. Niet dat dat fout oid, ik kan er niet mee samenleven

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:26

Huertecilla schreef:
Kuggur schreef:
Ja, ga je beledigd opstellen HC... _O-



Dat is een sprong naar conclusie door jou-

Ik vraag slechts een verheldering.
Nadat je een militair met een prostitué vergeleek, overigens zonder waardeoordeel ;)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:28

Huertecilla schreef:
Kuggur schreef:
Ja, ga je beledigd opstellen HC... _O-



Dat is een sprong naar conclusie door jou-

Ik vraag slechts een verheldering.

Natuurlijk, natuurlijk, excuses, alleen objectieve zakelijke vragen, ik begrijp het (proest...)

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:28

Ailill schreef:
Je verlangt/verwacht wel volledige vrijheid, maar op professionele wijze lang(durig) weg is dan weer niet goed?


Imo vreemde gevolgtrekking.
Ik schrijf dat daar dan imo afspraken over nodig zijn JUIST in het perspectief van vrijheid :)*

Inderdaad Irkoontje, mbt langdurige afwezigheid.
Wat het punt van beroepskeuze begrijp nog steeds de woordkeuze ´gelukkig´ niet.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:30

Huertecilla schreef:
Ailill schreef:
Je verlangt/verwacht wel volledige vrijheid, maar op professionele wijze lang(durig) weg is dan weer niet goed?


Imo vreemde gevolgtrekking.
Ik schrijf dat daar dan imo afspraken over nodig zijn JUIST in het perspectief van vrijheid :)*

Inderdaad Irkoontje, mbt langdurige afwezigheid.
Wat het punt van beroepskeuze begrijp nog steeds de woordkeuze ´gelukkig´ niet.
Je vergelijking was, in mijn optiek, wat ongelukkig.

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:34

Kuggur schreef:
Natuurlijk, natuurlijk, excuses, alleen objectieve zakelijke vragen, ik begrijp het (proest...)


Ok, geaccepteerd.

Mbt tot onderwerpen die verweven zijn met sterke emoties is een discussie snel verwarrend.
In deze draad bevat de titel ´fatsoenlijk´ en dat zet alles al gelijk een een hellend vlak van subjectieve zaken.
Belangrijk om helder te houden imo.

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:39

Ailill schreef:
Je vergelijking was, in mijn optiek, wat ongelukkig.


Mijn excuses indien dat een vergelijking leek.
Ik zet er overigens bij dat het een levensbeschouwelijk is.
Zie het als een lijstje voorbeelden:
Beroepsmilitair - NoNo
Carrierepoliticus - NoNo
Bankier - NoNo
Religieus leider - NoNo
Prostituee - GoGo ;)

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:51

Ik vind het wel grappig... Vooral de opmerking eikels zetten niet in hun profiel dat ze een eikel zijn en weet ik veel wat... Ik viel op de man die dat juist wel deed. Die zei, stop met contact, ik ben niet goed voor je. Je verdient beter. Maar niet kon zeggen dat hij wilde dat het contact stopte. Uiteindelijk hebben we zo lang rondjes om elkaar heen zitten draaien. Zo vaak gedacht nu moet ik verder gaan en dan deed ik dat en miste ik hem zo vreselijk. (Standaard mijn emotionele affaire, zat ik ergens mee, dan ging ik naar hem.)

Hij is ontzettend moeilijk, niemand kan me zo veel pijn doen, zo boos maken en alles als hij kan. Maar ik kan me geen fijnere partner bedenken. En het is niet altijd makkelijk en ik heb er echt voor moeten knokken. Maar zou niets anders willen.

En is hij een fatsoenlijke man? Hij heeft een goed hart, is voor mij super lief... Maar denk niet dat veel mensen hem onder het rijtje fatsoenlijke mannen zouden zetten. Maar ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze. En kies er elke dag voor om met hem verder te willen gaan.

Als iemand me 10 jaar geleden had gezegd dat ik op zo iemand zou vallen, had ik ze kei hard uitgelachen. Maar het gevoel is gewoon heel erg goed.

Dus ze bestaan, maar soms is het tussen de lijntjes door kijken, je vooroordelen en judgement opzij schuiven en mensen echt leren kennen.

(En sorry dat het zo vaag klinkt, vind het even niet zo netjes om alles openbaar online te zetten. Maar sommige mensen kunnen je echt positief verrassen.)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:58

Ik ben zo een soort achterblijver, maar dan niet met een militair als partner. En inderdaad, je moet er wel tegen kunnen. Maar om nou te zeggen dat het vreselijk is, dat ook weer niet.

Ik krijg vaak de opmerking "die zit ginds gewoon op een ander joh" en gelijk daarom zou hun partner dat soort job niet mogen doen. Omdat je niet weet wat ze uitvreten. Omdat er zoveel roddels zijn over vreemdgangers. Alsof iemand die elke dag 9-5 werkt niet kan vreemdgaan...

Het draait om afspraken maken, genieten van alle tijd samen en ervoor open staan dat de ander ook een eigen leven heeft als de partner weg is. Wij hebben geen behoefte aan een extra persoon, we hebben genoeg aan elkaar. Dus HC, het kan ook prima in een monogame relatie ;) Dat is een "opoffering" die we graag maken voor elkaar, telkens zo lang wachten tot we weer samen zijn.
Onze partner is dat wachten waard.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:02

Huertecilla schreef:
Ailill schreef:
Je vergelijking was, in mijn optiek, wat ongelukkig.


Mijn excuses indien dat een vergelijking leek.
Ik zet er overigens bij dat het een levensbeschouwelijk is.
Zie het als een lijstje voorbeelden:
Beroepsmilitair - NoNo
Carrierepoliticus - NoNo
Bankier - NoNo
Religieus leider - NoNo
Prostituee - GoGo ;)
Okay, ik begrijp je nu beter.

Vind het oprecht zonde en dit meen ik, ik denk dat al de beroepen die jij hier benoemt, als partner enorm interessant kunnen zijn.

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:06

Ailill schreef:
Vind het oprecht zonde en dit meen ik, ik denk dat al de beroepen die jij hier benoemt, als partner enorm interessant kunnen zijn.


Heel goed mogelijk doch ik kan er levensbeschouwelijk niet mee door de bocht dus zeker niet mee het bed delen.
Blijven er ZAT over *\%/*

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Waar zijn de fatsoenlijke mannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:11

Maar wat voor levensbeschouwelijk bezwaar heb je ertegen?

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:22

Huertecilla schreef:
Ailill schreef:
Vind het oprecht zonde en dit meen ik, ik denk dat al de beroepen die jij hier benoemt, als partner enorm interessant kunnen zijn.


Heel goed mogelijk doch ik kan er levensbeschouwelijk niet mee door de bocht dus zeker niet mee het bed delen.
Blijven er ZAT over *\%/*
Dus even heel plat, vergeef me mijn woordkeuze, enkele 'top' functies (en ja, dat is een relatief begrip en er nee er hoeft niet perse een waarde aan te hangen) liever niet en een prostitué wel?

Nu ben ik een zeer interessant boek aan het lezen (11 minuten, van Paulo Coelho, gaat over een prostitué) en ik moet zeggen, ik kijk er anders naar dan voorheen. Wat betreft een relatie zie ik nog wat 'obstakels' op de weg.

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:25

Varekaj schreef:
Het draait om afspraken maken, genieten van alle tijd samen en ervoor open staan dat de ander ook een eigen leven heeft als de partner weg is. Wij hebben geen behoefte aan een extra persoon, we hebben genoeg aan elkaar. Dus HC, het kan ook prima in een monogame relatie ;) Dat is een "opoffering" die we graag maken voor elkaar, telkens zo lang wachten tot we weer samen zijn.
Onze partner is dat wachten waard.


Inderdaad; wat ik schreef; afspraken maken.

Kan me jullie invulling voorstellen.
Kan me ook voorstellen dat er geen ´opoffering´ gemaakt hoeft te worden meer dan elkaar moeten missen.
Persoonlijk WIL ik dat mijn partner(s) dat zo niet voelt(voelen). Of de vrijheid ingevuld wordt is dan verder een vrije keuze. Idem of dat en wat dan verteld wordt.

Momenteel is een intieme vriendin van mij voor een maand+ in zuidelijk Frankrijk en inherent middenin het uitgaansleven aldaar. Ze kan doen wat ze wil (mits safe).
We hebben dagelijks contact want we missen elkaar doch dat betekent niet dat we ook nog alleen moeten slapen.
Gewoon een andere afspraak welke naar eigen goeddunken met of zonder ´opoffering´ ingevuld kan worden.

Heb drie jaar een complexe relatie gehad waarbij zij opoffering als inherent zag van een betekenisvolle relatie; als essentieel bewijs van de belangrijkheid van de ander. Ze kon NIET begrijpen dat ik dit diametraal anders zie. Voor mij is het te kiezen bij iemand te zijn in een relatie met open afspraken het ultieme bewijs dat je dit echt WIL.

Huertecilla

Berichten: 26873
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:26

Irkoontje schreef:
Maar wat voor levensbeschouwelijk bezwaar heb je ertegen?


Dat gaat volstrekt buiten de kaders van dit onderwerp.