aangetekende post zonder afz accepteren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

aangetekende post zonder afz accepteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 13:51

Afgelopen vrijdag lag er een briefje van post.nl we hebben u gemist voor een pakket waarvoor getekend moet worden. Track code niet ingevuld, onze naam niet en geen afzender. Datum ook verkeerd.

Maar goed, ik zocht het op de gedrukte code en het zou dan gisteren komen tussen 17:30-19:30. We konden bezorging niet wijzigen, maar zouden toch thuis zijn.

Wij waren rond 15uur thuis en hebben brievenbus geleegd. Daarna zijn we de hele tijd bezig geweest in de voortuin en schuur. De brievenbus hangt aan deze schuur.

Mijn man heeft een paar keer staan zagen met cirkelzaag, maar wel met de deur open en ik liep vrijwel continu heen en weer.

We gingen rond 19:30 eten. Omdat er rond 20uur nog niemand was geweest en we wel benieuwd zijn naar dit vage pakketje, zijn we gaan kijken. Er lag weer een zelfde briefje. Geen track code, verkeerde datum, niet onze naam en geen afz.

Ik ben eigenlijk niet van plan om het aan te nemen als er geen afzender bekend is. Iemand nog tips?

Zoe_97

Re: aangetekende post zonder afz accepteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:58

Ik weet niet hoe het bij post nl is maar bij Bpost staat er zelden een afzender op die briefjes. Op de brief zelf staat dit vaak wel

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:59

Ik zie wel vaker dat de postbode / bezorger niet alle gegevens invult op het briefje, scheelt hem/haar toch weer een paar minuten. (Hij/zij gaat er vanuit dat je weet om wat het gaat vermoed ik.)

Gewoon even afwachten wat er uiteindelijk op het postkantoor ligt :)
Als het pakketje/brief je niet bekend voorkomt én de naam ook niet jullie naam is zou ik het pakket uitaard niet aannemen.
Evt zou je daarna contact op kunnen nemen met de verzender om e.e.a uit te klaren ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:04

Je weet toch of je wat besteld hebt of niet? Als je niets besteld hebt niet aannemen, wel besteld dan weet je toch wat het is/waar het weg komt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:05

Hier staat ook nooit een afzender, ik zou er niet zo moeilijk in zijn en het gewoon afhalen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:08

"Je weet dat je wat besteld hebt" is natuurlijk onzin bij een aangetekende zending. Dat zijn meestal namelijk brieven.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:11

Zoe_97 schreef:
"Je weet dat je wat besteld hebt" is natuurlijk onzin bij een aangetekende zending. Dat zijn meestal namelijk brieven.

Jouw bewering is onzin ;) Er staat toch in de OP dat het om een pakketje gaat?

Er worden hier in NL vaak zat pakketjes aangetekend verstuurd. Zadels en andere dure dingen bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:13

Nee hoor, soms moet er voor een pakketje ook getekend worden.
Maar als je zelf niet weet of er wat besteld is zou ik nergens voor tekenen en zeker niet aannemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:15

Morganlefay schreef:
Nee hoor, soms moet er voor een pakketje ook getekend worden.
Maar als je zelf niet weet of er wat besteld is zou ik nergens voor tekenen en zeker niet aannemen.

Ik verstuur heel vaak aangetekende pakketjes naar vrienden en familie die ver wonen, als verrassing.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:21

Het kan ook iets van de bank zoals een creditcard of pasje o.i.d zijn.

Maar ik zou in ieder geval bellen met de klantenservice van post.nl
Die moeten kunnen zien of er een pakje van hun afkomstig is en van wie het pakje afkomstig is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 14:27

We hebben niks besteld, anders zou ik inderdaad geen topic openen.

Als we al ooit eens iets bestellen en het pakket missen, vult de bezorger hier wel alles in.

We hebben net nieuwe bankpasjes, gewoon per post. Ook verwachten we geen aangetekende brief, want we hebben echt geen enkele reden om die te verwachten. Geen openstaande rekeningen of andere problemen.

Ik heb de niet thuis code ingevuld en daar is afzender ook onbekend.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:31

Ik zou niet zomaar iets aannemen, maar gewoon even afwachten. Moet je het nu ophalen of komen ze nog een keer? Dan kun je altijd nog weigeren als je het niet vertrouwd of niet wil.
Trouwens, is het bij aangetekend versturen niet verplicht de afzender op het poststuk te vermelden?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:32

lieveli schreef:
Hier staat ook nooit een afzender, ik zou er niet zo moeilijk in zijn en het gewoon afhalen.

Ook ik ben niet zo argwanend en eerder verrast, dat ik een pakje of brief krijg. Is het niet voor mij, de naam klopt niet, dus de afzender kan zich vergist hebben, nou jammer dan .
Overigens heb ik ooit een pakketje verstuurt voor iemand die een baby had gekregen en ook vergeten mijn naam op te zetten. Geen moment over nagedacht dat de ontvanger het pakje niet aan zou nemen. Waarom eigenlijk niet?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:38

Ik heb nog nooit een afzender gezien op een "we hebben u gemist bericht".
Meestal ook niet de ontvanger, dat kan in ons geval nl ikzelf, mijn man of de bedrijfsnaam van mijn man zijn, maar het staat er zeer zeer zelden op.

Ik zou gewoon gaan kijken wat het is, grote kans dat als je de brief zelf ziet, dit wel gewoon normaal geadresseerd en met afzender te zien is.

Het is nu vakantietijd, dus grote kans dat het niet jullie reguliere pakketpostbezorger is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:57

Ik heb inderdaad ook nog nooit een afzender op zon blaadje gehad.
Sterker nog, meestal krijgen wij ze gewoon in de brievenbus gemikt met alleen aangekruist dat ze óf de dag erna terug komen, óf dat we het pakket bij een afhaalpunt op kunnen halen. Ook geen naam er op, geen datum, niks. Alleen een klein kruisje.

Maar wij gaan wel altijd halen, mijn man krijgt vaker pakketjes toe gestuurd, en ik krijg ook nog wel eens verrassingspakketjes van vrienden :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 14:57

Ze komen morgen nog een keer.

Er zijn meerdere bezorgers. Je hebt er ook een paar die 0,0 moeite doen en pakjes gewoon neer kwakken in de voortuin, terwijl we echt thuis waren.

Als ik normaal wel op track and trace kijk, als ik iets bestel en het graag in huis wil hebben, staat daar wel altijd een afzender bij als het van een net bedrijf komt.

Omdat we recent in de omgeving hebben meegemaakt dat ze je op deze manier belazeren, vroeg ik het me af. Ik kijk morgen eerst en zet pas mn handtekening als ik het ook wil accepteren. Zo niet, dan niet.

Ik weet echt 100% zeker dat niemand ons iets gestuurd heeft. Er is ook geen enkele reden voor.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:01

Groot gelijk hoor, dat je het eerst na kijkt :j

Sommige bezorgers zijn ook klojo's. Bij ons hadden we er eentje die er een handje van had om aan te bellen met het pakket. Als ik dan net boven bezig was, en naar beneden ging, was hij al weg eer ik bij de voordeur was. Misschien helemaal 30 seconden. En dan lag het briefje al in de bus en zag ik de auto weg rijden.
Moet wel zeggen dat dat al een tijdje niet meer gebeurt is gelukkig :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:06

Toevallig niet iets een tijd terug bij Ali expres besteld?

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:04

superpony schreef:
Omdat we recent in de omgeving hebben meegemaakt dat ze je op deze manier belazeren, vroeg ik het me af. Ik kijk morgen eerst en zet pas mn handtekening als ik het ook wil accepteren.

Verstandig, wat voor soort oplichting was dat als ik mag vragen?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:13

Aangetekende post kan ook van belastingdienst, incassobureau, bank oid zijn: niet echt handig om niet aan te nemen dus.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:43

Staat jullie naam wel bij de track en trace of ook niet? Als dat niet eens jullie naam heeft, zou ik het wel raar vinden. Dan is het ook niet van de belastingdienst oid lijkt me, die sturen iets echt wel op naam.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:48

Je mag het pakje niet eerst openmaken voordat je er voor getekend hebt. Of bedoel je dat niet?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:15

Ik zou gewoon tekenen en aannemen als de adressering klopt
Of als de afzender bekend is kun je dit altijd nog op moment dat de postbezorger aan de deur staat navragen
En dan verder kijken
Maar als het idd vreemds is of ongewenst
Dan kun je altijd nog terugzenden

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:19

Caira schreef:
Toevallig niet iets een tijd terug bij Ali expres besteld?

Dit dus, aangetekende pakketjes waar geen afzender bekend is zijn meestal de overijverige chinezen, ali express, ebay, wish etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:33

Ik zou er inderdaad ook voorzichtig mee zijn, sowieso zijn pakjesbezorgers vrij onzorgvuldig, zelfs als er getekend moet worden.
Laatst had ik het tegenovergestelde; ik kreeg een berichtje dat mijn pakje tussen 3 en 6 geleverd zou worden. Ik was de hele dag thuis, en toen ik nog steeds niets ontvangen had heb ik om 8 uur maar eens de track&trace code gecontroleerd. Volgens die site bleek het pakketje niet alleen al bij mij afgeleverd te zijn, maar bleek ik er zelfs voor getekend te hebben. Na veel zoeken een telefoonnummer gevonden maar die konden ook alleen maar zien dat ik het al ontvangen had. Hun advies; loop maar al je buren af, misschien is hij verkeerd bezorgd. :+
Uiteindelijk heb ik het pakketje 3 buren verderop gevonden, die ook nergens voor getekend hadden en de bezorger nog gewaarschuwd hadden dat dit het verkeerde adres was en dat hij dus wel een briefje bij mij in de bus moest doen. :Z

Het zou dus zomaar kunnen dat jij ook zo'n verdwaald pakketje voor een van je buren krijgt, maar het is wel ontzettend vervelend dat jij dan vervolgens op hun aflevertijden moet gaan zitten wachten...