Vraag over in en uit checken (trein)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraag over in en uit checken (trein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:36

Hoi,

Ik ga morgen met mijn moeder met de trein naar Amsterdam, en we hebben een dagkaart gekocht bij de AH.
Ik ben alleen nog maar met mensen met de trein geweest die hier verstand van hadden, maar dat hebben mijn moeder en ik dus niet. :+

Er staat op de kaart "verplicht in en uit checken per vervoerder".
Moet je dan op het station waar je opstapt inchecken, dan waar je overstapt weer uitchecken en inchecken en dan weer uitchecken bij je eindbestemming? Of gewoon inchecken waar je opstapt en uitchecken waar je eindigt?

Sorry als dit een domme vraag is maar ik ben voor het laatst met de trein geweest vorig jaar april en toen hoefde we niet over te stappen. :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:37

Jep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:38

Als je bij dezelfde vervoerder blijft check je in op het begin station en uit op je bestemming. Niet bij een overstap.

Als je bij een overstap wisselt van vervoerder, dus bijvoorbeeld van de NS overstapt op Arriva, dan moet je tussentijds wel in- en uitchecken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-07-17 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Inchecken waar je instapt en uitchecken op bestemming, dus waar je eindigt.

Wel belangrijk is wanneer je van vervoerder wisselt, dus van de NS naar Arriva bijvoorbeeld, dan moet je bij NS uitchecken en bij Arriva inchecken en andersom :)

En als je alsnog twijfelt kan je altijd een conducteur vragen!

Roadracer

In- en uitchecken bij een overstap is soms nodig, soms niet:
- Bij wisselen vervoerder (Dus van bijv. NS naar Arriva) moet je altijd in- en uitchecken.
- Bij wisselen van perron moet je bij sommige stations uitchecken om het perron af te kunnen (en dus weer inchecken als je het andere perron op wilt). Dat is echter vaak ook niet nodig, en dan is het voldoende om alleen in- en uit te checken bij begin- en eindpunt van de reis.

Steef

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:47, in het totaal 1 keer bewerkt

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:39

Als je alleen met ns reist hoeft t niet dan kun je gewoon overstappen op een ns trein en dan op je eindbestemming uitchecken. Als je wil overstappen op bijv arriva dan moet je wel uitchecken bii ns en inchecken bij de andere vervoerder.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:40

Is het een dagkaart die je uit moet printen op A4? Dan hoef je niet in en uit te checken en heb je de QR code alleen nodig om door gesloten poortjes te komen.
Als het een kaartje is met een chip, moet je dus per vervoerder in en uitchecken. Dus niet zolang je met NS reist, dan is het inchecken op het beginpunt en pas uitchecken op het eindpunt. Al stap je 10 keer over. Als je overstapt naar een andere vervoerder, zoals Arriva, check je eerst bij NS uit en dan bij Arriva in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:42

Ik rij de hele tijd met de NS, dus mooi dat het dan niet hoeft als ik overstap! Heb 5 minuten overstap tijd dus heb dan gelukkig geen gestress met in en uit checken.

Inoterry: het is een kaartje met chip!

Bedankt allemaal! :)

germie

Re: Vraag over in en uit checken (trein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:08

Als je je OV kaart nog nooit gebruikt hebt moet je niet vergeten om even het product NS tweede klas te laden, anders lukt het reizen met de trein niet. Ik spreek uit ervaring.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:11

germie schreef:
Als je je OV kaart nog nooit gebruikt hebt moet je niet vergeten om even het product NS tweede klas te laden, anders lukt het reizen met de trein niet. Ik spreek uit ervaring.

Niet bij een papieren :)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:25

Als jij bijv via ns rijd en je hoeft alleen maar via ns te reizen hoef je bij de overstap niet uit te checken, als jij bijv eerst via ns gaat en je moet een arriva trein in dan moet je in en uit checken. En je moet natuurlijk bij de eindbestemming uitchecken maar dat spreekt voor zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:33

SophieFT schreef:
germie schreef:

Heb geen papieren wel gewoon een kaartje met chip. Moet dat dan ook?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:35

Believe schreef:
SophieFT schreef:

Heb geen papieren wel gewoon een kaartje met chip. Moet dat dan ook?

Een papieren kaartje met chip toch? Geen plastic ov kaart? Dan hoef je niks te activeren.

Je checkt in bij ns en op je eindbestemming uit bij ns en verder hoef je niks te doen :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:53

Believe schreef:
Hoi,

Ik ga morgen met mijn moeder met de trein naar Amsterdam, en we hebben een dagkaart gekocht bij de AH.
Ik ben alleen nog maar met mensen met de trein geweest die hier verstand van hadden, maar dat hebben mijn moeder en ik dus niet. :+

Er staat op de kaart "verplicht in en uit checken per vervoerder".
Moet je dan op het station waar je opstapt inchecken, dan waar je overstapt weer uitchecken en inchecken en dan weer uitchecken bij je eindbestemming? Of gewoon inchecken waar je opstapt en uitchecken waar je eindigt?

Sorry als dit een domme vraag is maar ik ben voor het laatst met de trein geweest vorig jaar april en toen hoefde we niet over te stappen. :+

Alleen als je bij NS blijft check je in waar je instapt, en uit waar je uitstapt (toevallig ook deze kaartjes gehad).
Ook al hoef je niet door poortjes, maar zijn er alleen losse paaltjes, moet je wel gewoon inchecken!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:00

Als je eerst met de NS reist en daarna met bijvoorbeeld Syntus moet je tussendoor uit- en inchecken.

Stel je stapt bij station A op een trein van NS en moet bij aankomst op station B verder reizen met een trein van Syntus.

Je checkt dan bij station A in bij een incheckpaal of -poortje van de NS.

Bij aankomst op station B check je uit bij een in- en uitcheckpaal of -poortje van NS en check je in bij een in- en uitcheckpaal van Syntus.

Op station C check je vervolgens weer uit bij een in- en uitcheckpaal van Syntus.

Reis je alleen met de NS dan hoef je alleen op de eindbestemming uit te checken.

Anoniem

Re: Vraag over in en uit checken (trein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:06

Ik ben inmiddels al met de trein geweest hoor maar toch bedankt voor de reacties. :D
Het is helemaal goed gekomen gelukkig! :)