Windows verkenner stopt steeds...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Windows verkenner stopt steeds...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 13:16

Aangezien Bokt mij zo geweldig met mijn excel probleem geholpen heeft, eens kijken of iemand mij hierin advies kan geven.

Ik heb een tijd geleden mijn laptop wat opgeruimd. Gewoon, wat niet gebruikte programma's er af gegooid, gedefragmenteerd, dat soort dingen. Blijkbaar iets te fanatiek, want sindsdien stopt windows verkenner er om de haverklap mee..... Ik heb geprobeerd de laptop terug te zetten naar een herstelpunt, maar hij geeft alleen herstelpunten van ná die tijd aan (ja, ik had er één gemaakt voor ik begon, maar blijkbaar kan je tegenwoordig niet meer een week terug in de tijd ofzo....). Het vroegste herstelpunt wat hij gaf, loste het probleem niet op.

Ik heb wat zitten googlen en verschillende dingen uitgeprobeerd, oa het starten in veilige modus. Daarin blijft het probleem echter bestaan. Virusscanner geeft niks, noppes nada aan. Andere door Microsoft gegeven opties leveren ook niks op. Het enige opmerkelijk is dat ik geprobeerd heb de driver van mijn videokaart opnieuw te installeren, maar dat lukt niet omdat er geen hardware zou zijn :? Dat is een beetje vreemd, als mijn videokaart het probleem zou zijn, zou ik toch meer problemen moeten hebben? Ik kan gewoon spelletjes spelen, films kijken, foto's bewerken etc.

Ergens via de hulp-site van microsoft kwam ik ook ergens uit waar je kon zien wat het probleem veroorzaakt. Daar kwam een appcrash uit, veroorzaakt door Explorer. Die verwijderd, maakt niks uit. Opnieuw geïnstalleerd, geeft ook geen verschil. Dus daar kan ik ook weinig mee.

Zoals ik het zie hou ik twee opties over, of er is een probleem met de hardware en ik kan er zelf niks aan veranderen, of ik moet windows opnieuw installeren. Dat laatste kan ik proberen, maar ik heb er niet heel veel zin in. Dus dat doe ik liever alleen als ik het idee heb dat dat ook het probleem gaat oplossen.

Iemand tips of ideeën?