Ik heb 13 juli enkele kledingstukken besteld op een webshop. 14 juli kreeg ik een mail dat mijn pakketje onderweg was en dat het normaal gezien de volgende dag geleverd zou worden (ook op zaterdag). Oke, volgende dag had ik geen pakje maar goed, dat vond ik nog niet zo'n ramp.
Maandag kreeg ik ook niks aan, alleen een mail van de webshop dat mijn bestelling deels werd terugbetaald. Dus ik open de mail, als ik zoiets lees in het onderwerp dan zou je denken dat er één kledingstuk niet meer is en dat die terugbetaald werd. Maar tot mijn verbazing bleken er geen enkel kledingstuk meer te zijn en kreeg ik die allemaal terugbetaald. Alleen zag ik dat de verzendkosten dus niet werden terugbetaald.
Ik wachtte eventjes af, mss was het een fout en ik wou even kijken wat er op mijn rekening teruggestort werd, maar ik heb effectief enkel de kleding teruggestort gekregen en niet de verzendkosten. Meteen een mail erachter aan, nog een mail, 5x bellen, op Instagram een berichtje sturen, op Facebook een bericht achterlaten onder een foto die ze gepost hadden, op hun tijdlijn een bericht gezet (dat om de één of andere reden niet openbaar wordt) maar helaas krijg ik via geen enkel kanaal antwoord.
Is het gebruikelijk in NL om verzendkosten achter te houden als er eigenlijk niks verzonden wordt?
Het gaat hier om de winkel Rebellion Fashionstore. Ze hebben een webshop maar dus ook een winkel in Ijmuiden. Ik woon in Belgie dus het is helaas wat ver weg om even naartoe te rijden en daar persoonlijk te gaan vragen waarom ze die verzendkosten achterhouden. Maar mss dat hier iemand ervaring heeft met de winkel/webshop? Zijn ze mss op vakantie/gesloten en dat ze daarom niet reageren? Op Facebook zijn ze wel actief maar dat wil op zich niets zeggen.
De verzendkosten zijn maar 6 euro, maar ik vind het gewoon niet eerlijk dat ze dat geld achterhouden. Ondertussen ben ik al 5 euro kwijt met er elke keer naar te bellen

Dit topic is niet bedoeld om de winkel zwart te maken, ik wil alleen ervaringen horen.

Alvast bedankt