In Amerika een bekend begrip, homesteading. In het Nederlands is er niet een vergelijkbaar woord voor(niet bij mij bekend in ieder geval

Voor mij vanaf jongs af aan al een droom. Altijd al bezig geweest met dieren en natuur. Maar ook jaren vegetarisch gegeten omdat ik het een naar idee vond dat ik niet wist waar het vlees vandaan kwam. Regelmatig kreeg ik vragen waarom ik vegetarisch was of werd er erg kleinerend over gedaan. Ik legde dan uit dan ik pas weer vlees ging eten als ik zelf mijn dieren kon houden. Ze geboren zien worden, voor ze zorgen, ze zien groeien, ze zien genieten van het leven en er dan zelf (zo mogelijk) een einde aanmaken. En dat zorgde wel voor wat rare blikken, haha

Ik ben super trots op ons eigen geproduceerde voedsel! En wil dat graag delen met mensen die het zelfde doen (als die er zijn)! Zo krijgt bezoek vaak een rondleiding langs ons vee en daarna langs de vriezer

Het staat iedereen vrij om mee te kletsen. Maar constant reacties over dat je het zelf niet zou kunnen en dat het zo zielig is voor de diertjes leest op gegeven moment wat vervelend. Dus, lieve bokkers, probeer je in te houden

Dus, wie ben je, waar woon je en wat kweek je zelf?