Zwarte henna?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

asm_kayleigh

Zwarte henna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 23:20

Haii,
Ik heb een vraagje over zwarte henna zijn er mensen met ervaringen met zwarte henna? Ik las namelijk op internet dat zwarte henna gevaarlijk zou zijn? Ik wil zelf namelijk henna tattoos bij mezelf willen zetten en dan poeder of vloeistof vorm, ben ik nog niet over uit :P

Anoniem

Re: Zwarte henna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:22

Het kan inderdaad een fikse reactie opleveren met zwarte henna. Bruine henna kan wel gewoon, even uitzoeken vantevoren.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 00:01

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:11

Je hebt het blijkbaar nog nooit gedaan, waarom zou je dan zelf gaan aanmodderen? Lijkt mij persoonlijk beter als je iemand benaderd die er ervaring mee heeft. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:37

asm_kayleigh schreef:
Aangezien ik geen heel nieuw topic wil starten stel ik mijn andere vraag hier maar eventjes bij.
Wat voor henna moet ik kopen (poeder)?
Kan ik dit gebruiken: https://www.deonlinedrogist.nl/jacob-ho ... IAQAvD_BwE

-Het is voor een tattoo

Dat is om je haar te verven.... Niet zelf aanmodderen.

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:14

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:04

Je moet met zwarte henna absoluut niet in de zon! Dit kan erge brandplekken veroorzaken.. Al heb ik er nooit last van gehad :+

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:17

Hier ervaring met zwarte henna, en niet bepaald positief ...
Ik heb 2 keer een zwarte henna tattoo laten zetten op vakantie toen ik jong was, eerste keer nergens last van gehad (mijn lichaam kende de stof nog niet). Tweede keer, tattoo was verdwenen, maar kwam terug in bobbeltjes. Allergie testen gedaan en bleek dat ik onwijs allergisch was voor ppd (artsen hadden nog nooit zon heftige reactie gezien) en voor nog iets (deze stof weet ik niet meer).
Gevolg, ik kan nooit meer Mn haar verven met gewone (bruine) haarverf. Heb nog een keer Mn haar geverfd met 97% natuurlijk, maar ook dit ging volledig fout. 3 weken met een rood, schilferend, brandend hoofd gelopen. Waarschijnlijk een aan ppd-verwante stof waar ik ook allergisch voor ben.
Ik zou het nooit iemand aanraden, die reactie is niet mis en als dat eenmaal is gebeurd wordt de reactie bij iedere aanraking erger..

Ik zou als ik jou was kijken voor bruine (natuurlijke) henna, daar is niks mis mee. En misschien door iemand laten doen die er idd verstand van heeft zoals hierboven ook al is vermeld ☺️

Edit: Op internet staat ook een heleboel info die je kunt raadplegen, ook met plaatjes van reacties. Dan kun je daarna zelf een keuze maken of je het risico wel of niet groot genoeg vind om het wel/niet te doen met zwarte henna.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:20

Zwarte henna bestaat niet. Henna is rood/donkerbruin. Alle andere kleuren zijn vermengd met andere stoffen. Je kunt de kleur zelf een beetje sturen door koffie of rode wijn toe te voegen. Je kunt de henna zelfs heel donker maken door middel van indigo, dat is een soort donkerblauwe kleur. Dit is allemaal hartstikke safe en, omdat henna tijdelijk is, hartstikke leuk om te doen.
Zwarte 'henna' is vaak vermengd met chemische producten die PPD bevatten. Hier kun je allergisch voor zijn en flinke brandwonden mee oplopen (perfect voor een permanente henna tattoo!). Soms bevat zogenaamde zwarte henna niet eens henna.
NIET DOEN DUS.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:24

Bizzybijtje schreef:
asm_kayleigh schreef:
Aangezien ik geen heel nieuw topic wil starten stel ik mijn andere vraag hier maar eventjes bij.

-Het is voor een tattoo

Hier kan je prima mee tattoos maken hoor.. het is puur hennapoeder, dat kun je gebruiken om je haar te verfen óf om hennatattoos mee te maken. Zolang er geen andere ingredienten dan hennapoeder inzitten is t prima.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 18:01

ik ben echt opzoek naar de donkerbruine versie! Zwarte doe ik idd niet!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:26

Ik heb geen tips voor welke henna je wel kan gebruiken, alleen dat je goed moet opletten. Ik heb zelf een allergische reactie gehad van een airbrush tattoo in een pretpark in Nederland. Zwarte henna is illegaal hier volgens mij.

Ik heb mijn allergische reactie gemeld bij de voedsel- en warenautoriteit en na onderzoek bleek dat de bestanddelen illegaal waren. Ik heb een schadevergoeding gekregen.

Dus echt geen zwarte henna gebruiken.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 18:53

Bizzybijtje schreef:
asm_kayleigh schreef:

-Het is voor een tattoo

Het lijkt me gewoon een keertje leuk om te proberen, het is niet dat ik het bij andere mensen ga doen als beroep enzo... En een prof heeft het ook een keertje voor het eerst moeten doen :)

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 07:20

Die van Jacob Hooy waarvan je een link stuurde kun je prima gebruiken.
Wat poeder mengen met wat sterke koffie en druppeltje citroensap (voor extra donker effect) tot het een dikke pasta is. Uurtje laten staan en dan klaar voor gebruik. Laat je henna zo'n 8 uur op je huid drogen, daarna eraf peuteren. Niet met water doen, dat belemmerd het verkleuringsproces. Henna veranderd 24u na het zetten van kleur, wordt steeds donkerder. Ik was mijn hand dus altijd even 24u niet haha.

Ik heb destijds ook altijd die van Jacob Hooy gebruikt, maar is relatief duur. Nu haal ik steeds 2 kg zakken bij de bazaar in Beverwijk.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:16

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:25

Hey!
ik zag dat je bij het tattoo topic ook hebt gezegd dat je dit wilde doen, toen heb ik een foto erbij gezet van toen ik zelf henna heb gemaakt!
Daar heb ik er ook bij gezet dat ik dat zelf heb gemaakt.
Nou het kan dus wel, ik had het nooit eerder gedaan, niemand heeft het ooit voor gedaan voor mij, maar ik heb gewoon in de winkel De Tuinen (die winkel heet nu anders, ik weet niet hoe)
henna poeder, kajapoet olie, en tea tree olie gekocht, en daar gewoon zelf rood/bruine henna mee gemaakt. Dat gaat gewoon, was ook leuk om te doen!
Ik heb een video op youtube gekeken, waar het heel goed in uitgelegd werd.
Let wel op dat je een bakje pakt die voor altijd vies mag blijven :D _O-
En het gaat heel erg sterk ruiken, niet stinken, maar na een aantal weken is de geur nog steeds in mijn kamer :')

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 10:50

Sophie_Wind schreef:
Hey!
ik zag dat je bij het tattoo topic ook hebt gezegd dat je dit wilde doen, toen heb ik een foto erbij gezet van toen ik zelf henna heb gemaakt!
Daar heb ik er ook bij gezet dat ik dat zelf heb gemaakt.
Nou het kan dus wel, ik had het nooit eerder gedaan, niemand heeft het ooit voor gedaan voor mij, maar ik heb gewoon in de winkel De Tuinen (die winkel heet nu anders, ik weet niet hoe)
henna poeder, kajapoet olie, en tea tree olie gekocht, en daar gewoon zelf rood/bruine henna mee gemaakt. Dat gaat gewoon, was ook leuk om te doen!
Ik heb een video op youtube gekeken, waar het heel goed in uitgelegd werd.
Let wel op dat je een bakje pakt die voor altijd vies mag blijven :D _O-
En het gaat heel erg sterk ruiken, niet stinken, maar na een aantal weken is de geur nog steeds in mijn kamer :')

Goeie tip hahah, buiten doen dus! xd

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 10:51

Mawrr schreef:
Die van Jacob Hooy waarvan je een link stuurde kun je prima gebruiken.
Wat poeder mengen met wat sterke koffie en druppeltje citroensap (voor extra donker effect) tot het een dikke pasta is. Uurtje laten staan en dan klaar voor gebruik. Laat je henna zo'n 8 uur op je huid drogen, daarna eraf peuteren. Niet met water doen, dat belemmerd het verkleuringsproces. Henna veranderd 24u na het zetten van kleur, wordt steeds donkerder. Ik was mijn hand dus altijd even 24u niet haha.

Ik heb destijds ook altijd die van Jacob Hooy gebruikt, maar is relatief duur. Nu haal ik steeds 2 kg zakken bij de bazaar in Beverwijk.

Thanks!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:14

Ooit als puber een zwarte henna tattoo laten zetten op vakantie en er gewoon mee in de zon gelegen. Het ding begon te branden als gek en maar doorbranden hé! Het heeft jaren als litteken op mijn enkel gestaan maar is nu wel weg.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:22

Mijn dochter heeft een plantaardig product besteld in de VS wat hier speciaal voor bedoeld is en schijnbaar veiliger dan zwarte henna. Be inked of zo?

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 20:24

blue_sky schreef:
Mijn dochter heeft een plantaardig product besteld in de VS wat hier speciaal voor bedoeld is en schijnbaar veiliger dan zwarte henna. Be inked of zo?

Ik ga gewoon de henna poeder voor in het haar gebruiken. Persoonlijk zou ik niet van websites zoals aliexpress enzo kopen.