Nieuwe buurman warrige alcoholist

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Nieuwe buurman warrige alcoholist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:13

Hallo iedereen.
Ik heb in feb een appartement gekocht op de 3de verdieping
Nu blijkt dat op de 1 ste een man komt te wonen die heel erg in de war is en alcoholist.
Hij gaat huren .

Wat kan ik hier mee?
Ik ben als de dood dat zn gast het gas aan laat staan of een kaars omstoot in een dronken bui...
en dan ben ik en mijn katten de banketstaaf!

Kabayo

Re: Nieuwe buurman warrige alcoholist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:15

Wie zegt dat het een alcoholist is?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:16

Betrouwbare bron

En dat hij in de war is heb ik zelf al ondervonden
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 24-07-17 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:17

Volgens mij niks. Zolang deze man geen structurele overlast veroorzaakt kan hij z'n gang gaan.
Ik heb psychotische buurman naast me, overlastgever boven me en ik kan ook niks doen

HorseTopShop

Daar kan je niks mee. Hij heeft evenveel recht op het huren van het appartement als ieder ander.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 24-07-17 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Napie

Hoe weet je of dit waar is? Ken je de man? Als hij inderdaad overlast veroorzaakt kan je contact hebben met de woningstichting maar anders heeft iedereen het recht om lekker dronken en warrig in zijn eigen huis te zitten

Memories

Ik zou het eerst maar gewoon even aankijken, wie weet valt het reuze mee. Gaat ie overlast geven dan melding van maken en alles bijhouden. En check gelijk even of je eigen appartement nog brandveilig is: rookmelders nog goed, brandblussers voor het grijpen etc.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:19

Voor deze antwoorden was ik al bang.
Ik ben zo bang dat deze man niet in staat is om voor zich zelf te zorgen.
Maar daarmee is hij als dat zo is ook een gevaar

Woningstichting is hier niet aan de orde
Het gaat om particulier verhuur

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:19

Ik heb ook een spannende buurman naast mij mbt praktijken en politie, maar is uiteindelijk de meest relaxte buurman ever :+ eerst aankijken voor je een oordeel velt, misschien valt het nog reuze mee :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:20

Napie schreef:
Hoe weet je of dit waar is? Ken je de man? Als hij inderdaad overlast veroorzaakt kan je contact hebben met de woningstichting maar anders heeft iedereen het recht om lekker dronken en warrig in zijn eigen huis te zitten

Zoals ik al zei: betrouwbare bron.
En dat hij daarnaast in de war is heb ik zelf al gezien

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:21

Lowara schreef:
Ik heb ook een spannende buurman naast mij mbt praktijken en politie, maar is uiteindelijk de meest relaxte buurman ever :+ eerst aankijken voor je een oordeel velt, misschien valt het nog reuze mee :j

Nou het is meer het Harry in de warrie wat mij zorgen baard

Hij is echt de weg kwijt.
Praat hardop tegen zich zelf. Belt aan bij iedereen terwijl hij hier niet woont nog... zijn hele doen en laten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:22

Memories schreef:
Ik zou het eerst maar gewoon even aankijken, wie weet valt het reuze mee. Gaat ie overlast geven dan melding van maken en alles bijhouden. En check gelijk even of je eigen appartement nog brandveilig is: rookmelders nog goed, brandblussers voor het grijpen etc.

Dat is wel een goede. Daar ga ik voor zorgen

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:23

Je kan misschien nog je zorgen uitspreken bij de verhuurder maar daar houd het voor nu ook wel mee op denk ik. Gewoon dat soort incidenten bij gaan houden als je bang bent dat er wat gebeurd. :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:28

Memories schreef:
Je kan misschien nog je zorgen uitspreken bij de verhuurder maar daar houd het voor nu ook wel mee op denk ik. Gewoon dat soort incidenten bij gaan houden als je bang bent dat er wat gebeurd. :j

Ja. Ik heb net ook iemand van de VVE bericht. Even kijken of dat nog wat gaat uithalen

Maar anders zit er niet veel anders op dan incidenten gewoon maar gaan melden denk ik.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:29

Ik vind 'betrouwbare bron' nog steeds erg een oordeel geven over iets wat je zelf nog niet hebt meegemaakt of gezien. Dat in de war zijn tja.. wij hebben ook iemand in het rijtje wonen die dingen van de grond pakt en er complete gesprekken mee voert.
Wat nog niet is, kan nog komen. Maar voor nu zou ik me echt geen zorgen gaan maken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:45

Neem dat maar van mij aan! Deze persoon kent hem en zijn omgeving. Ik zou ook nooit gewaarschuwd worden als dit niet echt zo zijn zijn. Niet door die persoon. Ik ben normaal ook niet zo van voor oordelen. Wellicht komt mijn angst ook weg doordat mijn neef afgelopen jaar bijna het loodje gelegd heeft door een brand in zijn appartementencomplex

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:47

We hebben hier trouwens nog een persoon zitten die een beetje in de war is. Maar die is wel heel stipt, schoon en ontzettend vriendelijk. Komt ook gewoon bij je aan de deur als hij ergens hulp bij nodig heeft. Komt ook altijd een maatschappelijk werker 1 x in de week voor zijn post enzo.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:50

Helaas kun je er niks aan doen. Onze huidige buurman is naast ons gezet door de woningcorporatie, omdat hij zijn vorige huis is de fik had gezet. Wij zijn er ook alles behalve blij mee, maar moet wel zeggen dat de overlast tot nu toe meevalt. Ik ben wel altijd bang dat er iets gebeurt. Echter kan dat overal. Als student woonde ik boven de afhaalchinees waar tot 2 keer toe brand in de keuken was.

Soms denk je ook dat je nette buren hebt en blijkt dat helemaal niet zo te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:51

Ik kan deels je angst begrijpen maar deels ook niet.. Als de man echt niet in staat is voor zichzelf te zorgen zal er vast wel iets van hulpverlening aanwezig zijn. Kaars omstoten zou ik niet al te bang voor zijn als hij op de eerste zit en jij op de 3e staat niet ala minute jou huis ook in de fik natuurlijk, en ik mag toch hopen dat tegen de tijd dat er wel een flinke brand is dat de brandweer ingeschakeld is voor andere appartementen de dupe hiervan worden.
Kwa in de war en wartaal uitslaan zou ik niet bang van worden en zomaar aanbellen ook niet, de man heeft waarschijnlijk een beperking of psychische problemen, dat maakt hem geen gevaarlijke crimineel ofzo.. Misschien komt ie zichzelf wel alleen even voorstellen ofzo, dat deed ik ook toen ik hier kwam wonen en daar kreeg ik ook scheve gezichten op.
En dan heb ik inderdaad eigenlijk ook de vraag of je ooit al eens met hem gepraat hebt? Of is alles wat je hier noemt uit "betrouwbare bron"? Ik zou toch echt liever iets zelf mee maken voor ik bang word voor iemand omdat ik het toevallig gehoord heb via via via, mensen kunnen ook goed overdrijven tegenwoordig he..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:59

Nee. Dat alcolisme samen met het psychische gedeelte. De combi maakt mij bang.

Dat hij in de war is kon ik aan alles zien. Hij stond te drentelen voor het onderste balkon en te praten tegen het balkon. Er was niemand. Ik zat op mijn balkon. Hij zag mij niet. Maar echt meer dan 2 sec had je niet nodig om te zien dat hij de weg kwijt is. Heb serieus nog op het punt gestaan om de politie te bellen of er ook een meneer vermist was. Ik was eigenlijk op dat moment alleen bang dat hij uit een of ander verzorgingshuis was ontsnapt. Maar ik had op het regionieuws gekeken en zag daar geen vermissing staan. Heb het nog de hele avond in de gaten gehouden

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 19:07

Ik ben overigens niet bang voor hem als persoon. En ook niet dat hij aan de deur komt, of in breekt ofzo. Het is voornamelijk ongelukjes waar ik bang voor ben. En uiteraard ben ik wel een beetje bang voor geluidsoverlast. Maar daar kan ik wel mee dealen. Ben ook niet de beroerdste. Kan veel hebben van mijn medemens

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:08

Als huurder heb je ook rechten.

In de portiek naast mij woont ook zo een dergelijk geval ( niet gemeen bedoeld !!)
Pech voor mij was dat hij via de fietsenschuren rechtstreeks in mijn tuin kon komen ( was een vlucht route )
Hij stond dus in mijn!!!! tuin wanneer hij daar zin in had.
En niet alleen hij, maar ook zijn kliko en sloophout.
Na een hoop heen en weer gebel zonder resultaat met de woonstichting ben ik toen maar de vluchtdeuren gaan barricaderen.
Als een dolleman hoorde ik hem sávonds te keer gaan en in het begin kreeg hij de deuren uiteindelijk ook open.
Toen zwaar geschut op de deuren aangebracht en dat hielp, maar dat was veel enger.
Als er iets zou gebeuren in die schuren was het mijn schuld.
Woningbouw er uiteindelijk bij gehaald en voor de zoveelste keer uitgelegd.
Hun reactie was toen; Je weet wat ik ga zeggen........maar ik zeg niks.

Uiteindelijk heb ik een stuk van mijn tuin afgestaan zodat de deuren niet meer in maar náást de tuin uitkwamen.
Toen kreeg ik pas écht rust.
Meneer woont nog ook nog steeds te wonen, maar is inmiddels wél in behandeling, ook dat zal vrijwillig gegaan zijn, want zolang iemand geen gevaar is voor zichzelf of de omgeving heeft hij recht van wonen en kan je er niks tegen beginnen, dus ook niet verplichten om hulp te zoeken.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:10

Een van de eerste nachten dat wij in onze nieuwe woning sliepen hoorde ik allemaal stemmen en ik was er heilig van overtuigd dat de fietsen uit onze voortuin werden gejat.
Held als ik ben uit het slaapkamer raam kijken maar niemand bij de fietsen, twee deuren opzij (rijtjes woning) stond wel iemand. Meneer was tegen zichzelf, tegen de kliko, tegen de voordeur of tegen zijn demonen aan het praten. Heeft daar wel 20 minuten gestaan. Ik hoor deze man wel vaker en mijn overburen ook (die ook dachten dat hun fietsen werden gejat :)) ) en ook overdag komt hij niet 'helder' over. Maar al met al woont hij wel in een huis met huisgenoten en buiten dat je hem af en toe hoort praten doet hij geen vlieg kwaad en heeft het pand ook nog niet afgefikt (oid).
Sommige mensen passen niet goed binnen de maatschappij maar ook zij moeten ergens wonen, en misschien kan deze man ondanks dat hij warrig is wel zorgen dat hij geen gevaar is voor zijn omgeving of zichzelf.

Het kan natuurlijk geen kwaad om je eigen veiligheidsmaatregelen extra aan te scherpen en misschien ook iets van een alarm voor het gas. En het te noteren wanneer er toch een voorval komt met de nieuwe onderbuurman.

Raaf; ik vind jouw situatie dan nog wel naarder, die persoon maakt daadwerkelijk gebruik van jouw privé terrein. Daar zou ik ook echt echt echt niet blij mee zijn en precies hetzelfde als jij gedaan hebben. Buurman van TS heeft nog niets fout gedaan.

Ts ik zie nu je laatste post maar dat iemand tegen demonen (want dat zijn het natuurlijk vaak) in zijn hoofd praat wil niet meteen zeggen dat ze helemaal niet in staat zijn om voor wat dan ook te zorgen. Geef deze meneer een kans, meer kun je toch niet doen.
Laatst bijgewerkt door _Micha_ op 24-07-17 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 19:15

Ik neem al jullie adviezen echt ter harte.
En ben het ook zeker eens met dat een huurder ook rechten heeft.
Ik ben alleen iets te overtuigt dat iemand die en psychisch de weg kwijt is en alcolist is niet voor zich zelf kan kan zorgen. Ookal kan het best een beste man zijn.

We gaan het zien.
Hopelijk valt het allemaal heel erg mee

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:17

Maar weet je bron dan ook of deze meneer hier hulp in heeft? Want als iemand hulp krijgt of familie heeft die er mee bezig is, waarom zou zo iemand dan niet ook een kans mogen krijgen?