Wie nog meer hbo rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Wie nog meer hbo rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:11

Hey!

Nadat ik afgelopen jaar ben gestopt met een studie heb ik gewerkt en ben ik er steeds beter achter gekomen wat mij nu écht boeit en wat mijn kwaliteiten zijn. Na enkele open dagen en heel veel nadenken en praten met bekenden heb ik ervoor gekozen om mij in te schrijven voor hbo rechten aan de HAN in Arnhem! Helaas heb ik mijn intake nog niet kunnen doen, aangezien ik die datum net weerkwam van Pinkpop.. duss dit moet 24 augustus nog gebeuren!

Ik weet dat je veel contacturen hebt, veel leeswerk en dat de Nederlandse taal je moet interesseren. Wat zijn jullie ervaringen met de studie? Aantal contacturen? Veel groepsopdrachten? Veel werk dat je thuis moet doen?

Als je ook de studie gaat volgen, hoor ik het graag! Leuk om via dit topic straks nog contact te houden over de ervaringen!

Ik ben benieuwd!

Frummels

Re: Wie nog meer hbo rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:13

Leuk dat je deze keuze hebt gemaakt! Ik heb deze studie ook gedaan in Leiden en ben inmiddels alweer 2 jaar afgestudeerd. :)

Mijn ervaringen zijn als volgt.
Contacturen: het eerste jaar best veel. naarmate de studie vordert werden de contacturen minder.
groepsopdrachten: Wij hadden elk blok een groepsproject van 2 weken. Dus dat zijn 4 groepsprojecten per jaar.
Werk thuis: heel erg veel. Mijn ervaring is wel dat je echt de lesstof moet bijhouden want anders raak je achter en mis je veel uitleg. Wij hadden heel veel opdrachten om thuis te doen en ik was er ook echt veel en lang mee bezig. Veel lezen en veel opdrachten.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 16:44

Frummels schreef:
Leuk dat je deze keuze hebt gemaakt! Ik heb deze studie ook gedaan in Leiden en ben inmiddels alweer 2 jaar afgestudeerd. :)

Mijn ervaringen zijn als volgt.
Contacturen: het eerste jaar best veel. naarmate de studie vordert werden de contacturen minder.
groepsopdrachten: Wij hadden elk blok een groepsproject van 2 weken. Dus dat zijn 4 groepsprojecten per jaar.
Werk thuis: heel erg veel. Mijn ervaring is wel dat je echt de lesstof moet bijhouden want anders raak je achter en mis je veel uitleg. Wij hadden heel veel opdrachten om thuis te doen en ik was er ook echt veel en lang mee bezig. Veel lezen en veel opdrachten.

Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen wat je nu voor werk doet?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:12

Tuurlijk mag je dat vragen! Ik heb tot voor kort ongeveer 2 jaar bij een rechtsbijstandsverzekering gewerkt als jurist. Met name op het gebied van verbintenissenrecht, huurrecht, burenrecht, bouwrecht en internationale vluchtvertraging. Sinds kort werk ik bij een internationaal patentbureau als paralegal op het gebied van intellectueel eigendomsrecht voor chemische uitvindingen (medicijnen, plantjes, stoffen etc.) :)

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:19

Ik ga ook HBO Rechten studeren aan de Hanze in Groningen :)

Ik heb hiervoor mijn diploma Juridisch Medewerker behaald! Dus wat juridische ervaring heb ik inmiddels al :)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 08:56

Oké! Klinkt goed!

Leuk! Scheelt dat je al ervaring hebt, weet je iig dat het vakgebied je interesseert!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 11:47

Hey!

Even een update, misschien dat meer mensen het leuk vinden om hun ervaringen tot nu toe te delen?

Tot nu toe vind ik de opleiding super interessant! Over het algemeen erg leuke leraren en leuke medestudenten! Het is zeker veel lezen, maar vind dit over het algemeen goed te doen. Wel vind ik sommige onderdelen in het privaatrecht super ingewikkeld, en heb ik echt de uitleg, het leeswerk en dergelijke hard nodig! Hopen dat dit straks een beetje losloopt!