Industriele kamer ontwerpen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ruiter1997

Industriele kamer ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 17:56

Hallo Allemaal,
Ik wil straks in ons nieuwe huisje mijn slaapkamer een industriele look geven. Wil gebruik maken van meubels van staal en hout. Ik wil de muur of muren ook gaan schilderen/behangen. Ik heb echter geen idee hoe ik de muur/muren het beste kan gaan schilderen. Alle wanden dezelfde kleur verf/behang of drie wanden dezelfde kleur en één een andere kleur (bijv. Behang met betonlook). Heeft iemand hier misschien ervaring mee of iemand kennis van styling en interieur en mij wellicht kan helpen bij de ideen die ik heb gemaakt voor mijn toekomstige industriele kamer
;)

De kamer is niet heel groot, maar ook niet heel erg klein. 2.80 x 3,60. Er komt een boxpring in van 180 bij 220. Verder wil ik een kleine kast in mijn kamer, voor kleding en dergelijke en een kastje waar een tv op kan staan en dat opbergruimte biedt.
Ik heb hiervoor al een aantal ideeen bedacht, maar kom er niet helemaal uit.

wie kan mij helpen met het bovenstaande en uitwerken van ideeën?? :) :)*
Laatst bijgewerkt door Ruiter1997 op 23-07-17 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Industriele kamer ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:58

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:01

Wat ik al een paar keer heb gedaan is kijken welke muur er achter het behang en verf vandaan komt. Heb geluk gehad met deze muur: een hele mooie betonmuur die ik in de beschadigde staat heb gelaten. ( een muur ) en verder de vloer eruit gehaald en die ook zo gelaten. Rest van de muren heb ik donkerblauw en bed is van hout pallets met een matras gemaakt. Boekenkast is 1 muur en dat is van steigerhout gemaakt. Gewoon planken tegen de muur aan.

Gewoon eens alles eruit halen en kijken of er iets behouden kan blijven.

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 18:18

Maar je hebt dus alle muren dezelfde kleur gegeven? Of heb je een muur anders en drie hetzelfde? Zou ik alle muren dezelfde kleur geven (denk donkergrijs tint en een muur met betonlook behang)of juist niet?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:21

1 muur is beton, dus gewoon alle lagen behand eraf gehaald en het zo gelaten. 2 muren zijn bij mij donkerblauw ( veel licht inval, dus dat kan...) en 1 muur donkerblauw met boeken.

Ondertussen natuurlijk wat opgeknapt, maar ruwe schets was dit:
Afbeelding

Heb zelf bewust voor zo'n donkere kleur gekozen omdat daar de meeste schilderijen heel mooi op uit komen. En aangezien ik er veel heb en afwissel vond ik dat wel belangrijk.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:24

Ik heb zelf een industieel bureau, zelf gemaakt van eiken met een ebbenhout beits er op en een frame van metaal. Wat betreft de muren zou ik eerder kiezen voor verven met krijtverf, erg handig in het onderhoud en mat van kleur. Een mooie grijs blauwe tint is bijvoorbeeld erg handig te combineren.

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 09:15

Dizzy, heb je alle muren dezelfde kleur gegeven? Of heb je een bepaalde muur een andere kleur of bepaald industrieel behang op gebruikt?