iets verzenden en geld via paypal krijgen

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caesar
Berichten: 9332
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:17

Google maar eens op Paypal. Niet doen!

Sinds ik dat gelezen heb gaat er hier nooit wat verkocht worden met PayPal. Ik heb het ook 2x gehad met auto en pony verkopen, ook zgn kopers...

_Nadia_

Berichten: 2688
Geregistreerd: 06-11-08

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:49

Ik woon in de UK en hier gaat letterlijk alles via Paypal. Zolang je bewijs van aflevering hebt is er niets aan de hand. Ja, als het product niet is als omschreven kan de koper een geschil openen en moet hij deze terugsturen. Zodra het dan bij jou binnen is moet je een refund geven.

Wij verkopen nu al 4 jaar voor meedere 100en ponden per week, en nog nooit problemen gehad.

kimmie261

Berichten: 19357
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:56

kopen doe ik veel via PayPal,zeker op ebay,maar verkopen zou ik nooit doen...

mijn buurman verkocht een spelcomputer en 2 weken na verkoop klaagde de koper dat deze stuk was,paypal geeft dan dus het geld aan de koper terug,en hij was én zijn spelcomputer kwijt en mocht het bedrag aan PayPal terug betalen..

heel fijn die kopers bescherming,maar je kan er als verkoper goed nat mee gaan.,..dus ik koop er vooral alles mee :P ,verkopen gaat gewoon op de rekening of contant

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:58

_Nadia_ schreef:
Ik woon in de UK en hier gaat letterlijk alles via Paypal. Zolang je bewijs van aflevering hebt is er niets aan de hand. Ja, als het product niet is als omschreven kan de koper een geschil openen en moet hij deze terugsturen. Zodra het dan bij jou binnen is moet je een refund geven.

Wij verkopen nu al 4 jaar voor meedere 100en ponden per week, en nog nooit problemen gehad.


PP werkt in elk land net even anders. Dat hangt van de regelgeving van dat land af. Zowel in Nederland als Duitsland is er ook een optie van reduceren van de prijs ipv terugsturen. Daarbij als verkoper, helemaal als privepersoon, wil je van je spullen af en niet bij elke verkoop moeten discuteren met PP of koper omdat die vind dat het product niet goed is ;) als handelaar is dat heel anders, dan zou je zelfs nog een vervangend product kunnen sturen, maar dat werkt dus bij particuliere verkoop niet.

_Nadia_

Berichten: 2688
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:34

rina schreef:
_Nadia_ schreef:
Ik woon in de UK en hier gaat letterlijk alles via Paypal. Zolang je bewijs van aflevering hebt is er niets aan de hand. Ja, als het product niet is als omschreven kan de koper een geschil openen en moet hij deze terugsturen. Zodra het dan bij jou binnen is moet je een refund geven.

Wij verkopen nu al 4 jaar voor meedere 100en ponden per week, en nog nooit problemen gehad.


PP werkt in elk land net even anders. Dat hangt van de regelgeving van dat land af. Zowel in Nederland als Duitsland is er ook een optie van reduceren van de prijs ipv terugsturen. Daarbij als verkoper, helemaal als privepersoon, wil je van je spullen af en niet bij elke verkoop moeten discuteren met PP of koper omdat die vind dat het product niet goed is ;) als handelaar is dat heel anders, dan zou je zelfs nog een vervangend product kunnen sturen, maar dat werkt dus bij particuliere verkoop niet.


Ook toen wij nog in Nederland woonden gebruikten wij net zo goed paypal, dus ik weet prima hoe het in Nederland werkt.
De part refund optie hebben ze wereldwijd.
Overigens, gezien wij tweedehands spullen verkopen gaat een vervangend product sturen toch ook vrij lastig.

paddraigh
Berichten: 3701
Geregistreerd: 10-08-07

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:53

Had gebeld met paypal .hij zei dat als ik overal bewijs van heb tracktrace etc etc ook zijn de mails er nog. Is de kans klein dat ik het geld en.zadel kwijtzou zijn. Dus ik heb er maar op gegokt. Via de kleintieranzeigen van ebay.geld is b i nnen inmiddels. Adres klopt. En ze heeft.alle kosten vergoed omdat er 3,4%over komt.omdat ze liever niet wou overschrijven... dus tja maak foto.s en al dus sta sterk ook laat ik het met handtekening versturen...

palousa_boy

Berichten: 10471
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:03

Aangetekend zegt niet altijd alles in het buitenland :+ wij hadden laatst ook een aangetekende brief (uit Nederland) in de brievenbus (in Frankrijk) zitten.

tengeltje11
Berichten: 7269
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:13

als je geen prof. verkoper bent,krijg je toch geld 'als vriend of kennis' en dan vervalt die terugbetaling toch?
want prof. verkopers,moeten ook iets afgeven aan paypal(een klein percentage),maar als je geld naar kennissen of familie overmaakt,is dat gratis,maar ook geen kopers-garantie dan.

dus als je geld ontvangt,altijd via vriend of familie doen,dan ben je ook direct af van die kans dat ze met je geld en product gaan lopen.

nu,tegenwoordig zijn er veeeel 'kopers' die via paypal willen handelen,maar ze zijn corrupt.
sturen je dan een mail van een knopje in ala 'betalen' ofzo,dan krijg je je geld,maar als je daarop klikt,ben jij je geld kwijt ipv omgekeerd.

paddraigh
Berichten: 3701
Geregistreerd: 10-08-07

Re: iets verzenden en geld via paypal krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:15

We gaan het meemaken ...

_Nadia_

Berichten: 2688
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:25

tengeltje11 schreef:
als je geen prof. verkoper bent,krijg je toch geld 'als vriend of kennis' en dan vervalt die terugbetaling toch?
want prof. verkopers,moeten ook iets afgeven aan paypal(een klein percentage),maar als je geld naar kennissen of familie overmaakt,is dat gratis,maar ook geen kopers-garantie dan.

dus als je geld ontvangt,altijd via vriend of familie doen,dan ben je ook direct af van die kans dat ze met je geld en product gaan lopen.

nu,tegenwoordig zijn er veeeel 'kopers' die via paypal willen handelen,maar ze zijn corrupt.
sturen je dan een mail van een knopje in ala 'betalen' ofzo,dan krijg je je geld,maar als je daarop klikt,ben jij je geld kwijt ipv omgekeerd.


Nope, als je verkoopt moet je het via goods and services doen. Dr is echt geen enkele koper dom genoeg om het via Friends and Family te doen, dan heb je als koper geen enkele poot om op te staan als de verkoper besluit t niet op te sturen.

paddraigh
Berichten: 3701
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:33

Hmmm twijfel.alles tterug te storten nu! Via kleintieranzeigen verkocht.ze wou enkel via paypal bet.anders kwam haar nicht die woont op uurtje afstand. Dus moet die maar komen...wil gewoonweg geen risico ook omdat ze na tien.dagen nog een.claim kan indienen als het zadel beschadigd blijkt,)wat niet zo is althans niet zoals ik het verkoop!!wie weet joe ze het weer terug stuurt
10dagen is me veel teveel

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:54

_Nadia_ schreef:
tengeltje11 schreef:
als je geen prof. verkoper bent,krijg je toch geld 'als vriend of kennis' en dan vervalt die terugbetaling toch?
want prof. verkopers,moeten ook iets afgeven aan paypal(een klein percentage),maar als je geld naar kennissen of familie overmaakt,is dat gratis,maar ook geen kopers-garantie dan.

dus als je geld ontvangt,altijd via vriend of familie doen,dan ben je ook direct af van die kans dat ze met je geld en product gaan lopen.

nu,tegenwoordig zijn er veeeel 'kopers' die via paypal willen handelen,maar ze zijn corrupt.
sturen je dan een mail van een knopje in ala 'betalen' ofzo,dan krijg je je geld,maar als je daarop klikt,ben jij je geld kwijt ipv omgekeerd.


Nope, als je verkoopt moet je het via goods and services doen. Dr is echt geen enkele koper dom genoeg om het via Friends and Family te doen, dan heb je als koper geen enkele poot om op te staan als de verkoper besluit t niet op te sturen.


Erger nog het is NIET toegestaan om voor goederen te betalen met de vrienden optie. Staat echt in de regels. En als je mijn bericht iets eerder had gelezen, het heeft dus in Dld ook al voor heel veel problemen gezorgt. Mensen die op die manier opgelicht werden.