ik ben voor ons aan het puzzelen hoe we de kosten kunnen verdelen.
Hoe hebben jullie de kosten verdeeld? Hoeveel sparen jullie samen per maand? Heb je daar ook een gezamenlijke spaarrekening voor? En spaar je dan ook nog voor jezelf of heb je nog een prive rekening ?
Ik vind het ook lastig omdat hij bijvoorbeeld geen auto heeft en niet hoeft en voor het werk meestal reiskosten vergoed krijgt, maar ik moet de reiskosten of auto wel betalen dus ik ontkom niet aan die kosten voor mezelf.
Ik dacht om het als volgt te doen: inkomsten bij elkaar optellen, vaste lasten er vanaf trekken en dat bedrag door 2 zodat je beide het zelfde nog te besteden hebt. Alleen heb ik dus veel vaste privé lasten door de auto. Hij is ook zzper, maar we hebben inmiddels aardig kunnen berekenen wat hij gemiddeld binnen krijgt, per maand mag hij ook een bepaald bedrag investeren nu dat nog veel nodig is.
Tot nu toe betaalde hij een bedrag aan mij per maand en ik hield alles bij en spaarde ik daarvan ook voor vakanties en ons huis, maar ik spaar dan vaak alles en geef nooit wat voor mezelf uit