Ervaringen met een slaapwekker peuter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Ervaringen met een slaapwekker peuter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 06:55

Onze jongste dochter is een vrolijke eigenwijze peuter van 2 jaar en altijd erg vroeg wakker.. gemiddeld rond half 6 in de ochtend. Soms 6 uur (yay!) maar ook wel eens 5 uur.

Nu heb ik wel eens wat gelezen over slaapwekkers die een lampje geven bijvoorbeeld als het tijd is om uit bed te gaan.
Ik vraag me af of dit in de praktijk ook werkt? Wie heeft hier ervaring mee?

Ik denk dat ze er eigenlijk nog te klein voor is/schijt aan heeft of er nou een lampje brand of niet. Wakker is wakker. Daarom op zoek naar ervaringen of het misschien de moeite is om er 1 aan te schaffen.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:32

Kan met 2 jaar heel goed hoor!
Ik ben er met twee jaar mee begonnen met een wekker van een schaapje. Als ze gaat slapen doet de schaap zijn ogen dicht (Als je de wekker aanzet) en pas als schaap wakker is mocht ze uit bed. In het begin natuurlijk een paar keer haar terug in bed moeten leggen met: 'Kijk, de schaap is niet wakker nog', Na een paar keer had ze het al heel snel door en ze heeft jaren met de schaap geslapen. Nu is ze 6 jaar en heeft sinds haar vorige verjaardag een 'grote kindjes wekker' zoals ze dat zelf noemt :+ Maar ik blijf Schaapje altijd dankbaar voor de extra uurtjes slaap :+

Deze wij hadden, de oogjes kunnen dicht:

Afbeelding

Als je googled op 'Peuterwekker schaap' zie je hem, hij is er ook met een roze hoofd

kwita

Re: Ervaringen met een slaapwekker peuter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:42

ja, wij hebben een aap die zijn ogen open en dicht doet....leuk maar helpt niet ( dan kwam ze vertellen dat aap zingt en zijn ogen open heeft!).
desondanks is dochter er wel blij mee en is hij al 2jaar ingebruik

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:03

Ik had voor mijn zoontje gewoon een tijdschakelaar met een nachtlampje erin. Het lamoje ging aan als hij uit bed mocht. Maakte geen geluid, dus als hij sliep werd hij er (gelukkig :D ) niet wakker van. Hij was destijds een kindje wat gewoon deed wat we zeiden, dus het werkte prima.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:05

Heb al 2 jaar Sam het schaap voor maar die heeft er schijt aan.
Je weet hoe hij is :))
Laatst bijgewerkt door Emori op 25-07-24 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:08

Ja, ik heb een MyBuddy van Philips voor m'n zoontje. Werkt perfect en deze is zeer fijn in het gebruik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:09

Dat schaap hebben wij ook. Vind ik wel een hele goede. Geluid kun je aan of uit doen. Hij telt af doordat er steeds minder sterretjes in beeld zijn half uur van tevoren verandert het licht qua kleur.
Dus wat alles betreft een hele goeie.
Hier helpt hij bij vlagen.
Baadt het niet dan schaadt het niet...

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:15

Hier ook tijden een lampje met tijdschakelaar gebruikt. Inmiddels luistert mevrouw of ze de wekker van papa of mama hoort.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:32

Mijn ouders hadden altijd gewoon een wekker op de overloop en ik mocht uit bed als de wekker afging (was altijd half 6 of vroeger wakker en de wekker ging om 7 uur geloof ik). Ik was toen denk ik een jaar of 2/3 ook. Na een paar keer had ik echter door hoe de wekker werkte en ging ik hem verzetten zodat hij om half 6 afging :+ Geen idee wat mn ouders toen hebben gedaan haha. Een jaar of 1/2 later kon ik lezen, dus toen ging ik 's ochtends altijd gewoon lezen in bed.
Moraal van het verhaal: zo'n wekker kan goed werken, maar het verschilt echt per kind wat en of het werkt. En anders gewoon wachten tot ze kan lezen :P Haha nee, misschien anders zorgen dat ze 's ochtends iets te doen heeft wat geen tot weinig lawaai geeft?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:43

Ik heb voor beide jongens een slaaptrainer en ben met beide begonnen met momo het aapje en nu heeft de oudste schaap sam.
Voor beide werkt het prima al heeft dat denk ik ook met disipline van jezelf te maken.
Ik dacht de jongste er ook schijt aan zou hebben maar ik ben heel duidelijk geweest en heeft wel even tijd nodig gehad maar het werkt wel!
Ze zijn nu 6 en 3 en ben begonnen met 2 jaar.

Tuurlijk de jongste gilt het hele huis wakker dat momo wakker is maar dat mag dan ook op dat moment en als hij eerder roept dat ie wakker is vraag ik hem of momo al wakker is en dan is t ook vaak klaar.
Er zijn echt wel eens dagen dat het niet werkt maar er is een verschil tussen een keer vroeg wakker of elke dag :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:04

Wij hebben tijden een lamp met tijdschakelaar gebruikt met heel wisselend resultaat. Het is gewoon een vroege vogel, altijd al geweest en als ze wakker is kan ze niet in bed blijven liggen. Het gaat hier pas goed vanaf het moment dat ze een beetje klok kon kijken, en wist dat ze er na 6.30 pas uit mocht (later tijdstip ook geprobeerd, dat werkte niet). Dat was rond een jaar of 4.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:19

Hier ook Sam het schaap en hier komt hij écht zijn bed niet uit voordat Sam wakker is 8-)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:36

Blijkbaar heeft zo'n schaap veel invloed :') Ik heb geen kinderen, maar vind het wel een interessant ding!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 10:38

MissToseland schreef:
Heb al 2 jaar Sam het schaap voor Aron maar die heeft er schijt aan.
Je weet hoe hij is :))

:')
Vrees hier ook

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 10:40

Bedankt allemaal! Ik denk dus wel het proberen waard! Zal eens rond gaan kijken!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:17

Ik heb deze gebruikt:
Afbeelding

Begonnen toen hij 2,5 was en werkte perfect

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:23

Ik heb sinds 2 dagen de kidsleep moon.. zitten meerdere functies op.
Dochter en ik vinden hem heel mooi maar of het werkt? Vanmorgen niet.. := toen ik haar zei dat het konijn nog sliep zei ze: ja maar ikke niet.. tja.. Ze is 2,5 jaar.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 21-07-17 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:42

Wij hebben dat schaap, mijn stiefzoontje is 6 jaar en is nu pas klaar voor zo'n wekker.
Daarvoor zou hij er echt schijt aan gehad hebben... Succes :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:41

IMJ schreef:
Dochter en ik vinden hem heel mooi maar of het werkt? Vanmorgen niet.. := toen ik haar zei dat het konijn nog sliep zei ze: ja maar ikke niet.. tja.. Ze is 2,5 jaar.

Sorry maar ik moet hier toch wel erg om lachen :') zoiets zou onze dochter ook gezegd kunnen hebben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:24

:D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:45

IMJ schreef:

Ik hoor het onze dochter gewoon zeggen over 1,5 jaar :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:48

Ik heb een pinguïn voor mijn kleine man, heb toen ook naar Nijntje gekeken maar las in de recensies dat er kinderen waren die zelf de oogjes open deden.

De pinguïn is 's avonds in te stellen in een kleur naar keuze, blauw, rood, wit, paars, multicolor en evt ook uit, je stelt de tijd in dat je kindje wakker mag worden, en dan wordt hij een half uur voor die tijd oranje en op de ingestelde tijd groen. Binnen een week had hij het door.

Bij ons staat hij meestal op rood als hij gaat slapen, als hij dan wakker werd gewoon gezegd, kijk de pinguïn is nog rood, als hij groen is mag je naar papa en mama komen. Ik heb hem met ruim 2,5 jaar gekocht maar zou willen dat ik hem eerder had gekocht.

https://www.mamaloesbabysjop.nl/zazu-pa ... mYQAvD_BwE

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:16

Haha wat een verhalen hier.
Ik heb nooit een wekker gehad en hier ook een kindje wat altijd vroeg wakker was en nog steeds is. Ik heb me er bij neergelegd en stond ook gewoon vroeg op. Daarentegen ging ze wel altijd vroeg naar bed en ging dan lief slapen dus dat compenseerde het weer. Inmiddels kan ze ietsje langer slapen, tot half 7 of soms 7 uur. Maar zal altijd wel een ochtendmens blijven denk ik. Maar ik zit er niet zo mee, ik sta ook meestal vroeg op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:21

IMJ schreef:

:')
Dat zie ik onze knul ook wel doen ja.. dus ben een beetje huiverig om het te kopen... :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:01

Ik vond het een verademing toen ze wat groter werd en alleen naar beneden kon. Ze zet gewoon zelf de tv aan, smeert een broodje, pakt wat drinken en gaat netflix kijken. Kan ik me nog even omdraaien. In de tussenfase toen ze nog niet alleen naar beneden kon, mocht ze bij mij in bed tv kijken. Slaap je niet meer echt, maar kun je nog even dommelen en rustig wakker worden. Alhoewel dat met een peuter relatief is natuurlijk :D