Meest vage toiletten onderweg..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:35

Hier in Dubai lijkt iedere openbare wc op een paleis, dat was voor mij ook wel even wennen. En schoon!!! Je mag ook overal gratis naar de wc.

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:40

In Canada en de VS heb je in de parken veel van die 'ecologische' wc's, dus wc's die niet meer zijn dan een gat in de grond. Ik vond ze over het algemeen verrassend schoon. Je moet alleen niet in het gat kijken. Of :oo met je telefoon nog in je kontzak denken je broek naar beneden trekken. Was bijna mijn telefoon kwijt geweest :oo

In Marokko heb ik van alles gezien. Van heel schoon tot... minder schoon. Daar was het bijzondere dat er een toiletjuf is bij bijna elk toilet, en die bepaald hoeveel wc-papier je mee mag nemen. In het hokje zelf heb je dan dus geen wc-papier. Altijd fijn als de halve bus ziek is en buikloop heeft. Ik heb mensen zien smeken in hun beste Frans om de rol, maar die kregen niet meer dan een paar velletjes mee :=

Toiletten in de VS vond ik ook wel bijzonder, die zijn inderdaad niet echt... privé. In het Ghetty museum zat zo'n brede spleet tussen deur en de wand van het hokje dat je mensen echt kon zien zitten :oo

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:49

@ Berdien: dat had ik ook in Las Vegas! Poepchique toilet, "ladies" en "gentlemen" op de bordjes, marmer, spiegels, al wat blinkt... en dan zo'n gigantische spleet tussen de deuren -O-
Ik vergeet ook nooit meer het openbare toilet op weg naar Stovepipe Wells in Death Valley. Een soort dixie maar dan in groter formaat. 45° in de zon, een groot plastic hok, een groot gat en uiteraard een dikke meter dieper een hoop str*nt en toiletpapier. Behalve de immense hitte in dat hok zal ik maar niet uitbreiden over de stank en de vliegen. Helaas moest ik écht hoognodig plassen, had al een half uur pijn aan blaas en nieren van het ophouden en het was nog een aardig eind rijden.

In Frankrijk zijn de sta-toiletten aan het verdwijnen langs de autostrade. Je vindt ze nog op de gewone "aire" waar je alleen kan uitrusten en picknick houden met eigen eten. De parkings met winkeltje en dergelijke hebben tegenwoordig gewone toiletten. Niet altijd even proper, maar wel gratis.

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:44

Hahaha geweldig topic, ik heb alles gelezen en me kostelijk vermaakt!

Mijn meest memorabele toilet ervaring was toen ik een jaar of 13 was in de bergen in Italië.
Het was een hutje bovenaan een berghelling, waar je dus boven een gat moest hurken waar je honderden meters de diepte in kon kijken. Dat je alles van je voorgangers aan de berghelling kon zien kleven en het feit dat toevallige voorbijgangers je pies uit het gat naar beneden konden zien kletteren vond ik al erg, maar aangezien ik enorme hoogtevrees heb ben ik deze ervaring nooit meer vergeten. Wat was ik bang om met mijn blote kont door dat gat naar beneden te flikkeren.

Daarna mocht ik mijn kleine zusje ook nog boven dat gat houden, die was namelijk ook doodsbenauwd :D

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:30

Tip van mij: neem ALTIJD een rol wc papier mee op vakantie.
En neem die ook ALTIJD mee naar de wc.
Vooral in moeilijke landen qua hygiene is dat echt heel handig.

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:59

Niet zozeer vaag, wel ranzig. Iemand heeft de bosjes (nee, het stukje vóór de bosjes) bij het hek van ons weiland gebruikt als toilet. Voor de grote boodschap. Gádverdamme. Gelukkig trekken er vanmiddag flinke regenbuien over, en spoelt het hopelijk snel weg.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:11

'berdien dat is echt ranzig! Echt 0,00 respect.

Dammie, ik had dit zelfs voorgesteld aan vriend toen we op vakantie gingen in Schotland. Het is echt wel een proper land, maar als je dagen 400km in de auto zit was het wel handig mijn inziens. Vriend lachte me kei hard uit! :')

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:51

Toen wij onze tweedehands auto ophaalden zat er ook een wc rol in de kofferbak :') zat precies een soort inham waar die echt perfect inpaste, hij zit er nog steeds :)) You never know! :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:02

Ik heb met uitgaan ook altijd papieren zakdoekjes in mijn tas zitten. Zou niet de eerste keer zijn dat de boel goor is en het papier is op...

germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 06:44

In thailandhadden ze eens vol trots westerse wcs. Klopt. Maar dan hingen ze in een rondje in een ruimte. Zonder schotjes. Dus je keek elkaar aan tijdens het piesen en kakken.
Uiteraard op toiletslippers. Je eigen mochten niet mee naar binnen.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:22

Madagascar, 40 graden en het toilet was een houten hutje met een betonnen plaat als vloer waar een gat in zat. Als je daarin keek zag je een grote berg :')

Dat was trouwens ook meteen de douche :')
De hoeveelheid vliegen kan je je vast wel voorstellen!


En in de hoofdstad Antananarivo ben ik een keer bij de barretje/winkeltje naar het toilet gegaan. Moest je door het winkeltje, door het woonkamertje van die mensen, door een vlezige ruimte waar een paar ganzen, honden en een varken lagen naar een hokje waar op de grond een kaarsje stond (elektra hadden ze niet op het toilet).

Daar was een Frans sta toilet wat 20 jaar eerder al vervangenhad moeten worden. De ganzen die daar zaten moesten eerst nog even weggejaagd worden voor ik van het toilet gebruik kon maken :+

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:55

In Moskou moest ik in een winkelcentrum naar het toilet.

Er was een hele rij hokjes maar i.p.v. deuren hing er voor ieder hokje een kralengordijn. Je zag dus iedereen gewoon zitten. Blijkbaar vonden de Russen dat heel normaal maar ik moest mijn gene opzij zetten en heb geprobeerd zo veel mogelijk achterin te komen zodat ik zo min mogelijk langs lopers had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:38

Ben op dit moment in Vietnam en moet steeds aan het topic denken .
Gisteren een spin, formaatje vogelspin op de wc. No way dat m'n zoontje nog durfde.
Afbeelding

En uiteraard wc's met gordijntjes die niet goed dichtgaan

Afbeelding

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:05

Bij ons lag er een tijdje terug een menselijke drol incl wcpapier op de mesthoop. Vraag me nog steeds af welke stalgenoot dat heeft gedaan :')

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:39

Mijn meest boeiende ervaring was op Bali. Ik had ehhh nogal last van mijn maag. Redde het niet meer tot het hotel (waren stukje wandelen en moesten schuilen voor een stortbui). Er was wel een wcpot en ernaast stond een mega bak met water met een schep er in. Wc kon niet doorspoelen en er was geen wcpapier. Ik was heel blij dat ik tissues bij me had maar was wel even heel ongelukkig :+

Deze staat op de sanipass in Lesotho. Ben er niet in geweest overigens:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 01-08-17 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:44

miccamaaike schreef:
Er was wel een wcpot en ernaast stond een mega bak met water met een schep er in. Wc kon niet doorspoelen en er was geen wcpapier.

Uiteraard was er geen wc-papier. Waar denk je anders dat die bak water voor is? En niet doorspoelen? Waar denk je anders dat die bak water voor is?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:47

Tsja ik snap ook wel waar die bak water voor dient, ben niet op mn achterhoofd gevallen :P Maar geloof me, dat werkt echt niet zo prettig in alle gevallen :+

En wc papier vervangen door een bak water, dat vind ik wel kunstig. Daar begin ik niet aan hoor. Die handdouches naast de wc waren overigens wel fantastisch, maar gewoon een bak met een gigantische schep er in, nee geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

MarjanB

Berichten: 16486
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 16:48

:')


Ik was van de week in Zweden Haha kan gelijk je make-up bijwerken
Afbeelding

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:49

miccamaaike schreef:
Die handdouches naast de wc waren overigens wel fantastisch, maar gewoon een bak met een gigantische schep er in, nee geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

Gewoon met je linkerhand. En daarna goed afspoelen/-vegen. Is niet voor niets dat in die landen iedereen met zijn rechterhand eet.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:59

Kan me voorstellen dat je met zo een schep water vaaaaaaak mag scheppen voor je boodschap omlaag gaat :')
Ik heb een beeld in mijn hoofd en ik wil het niet

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:49

oomens schreef:
miccamaaike schreef:
Die handdouches naast de wc waren overigens wel fantastisch, maar gewoon een bak met een gigantische schep er in, nee geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

Gewoon met je linkerhand. En daarna goed afspoelen/-vegen. Is niet voor niets dat in die landen iedereen met zijn rechterhand eet.


Kan ik als linkshandige dus maar beter wegblijven :+

Bloemetje75
Berichten: 1990
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:58

Mijn raarste ervaring was een paar jaar terug in Frankrijk waar ik gezellig buiten had gegeten op het terras met mijn kinderen. Het toilet was in de keuken van het restaurant... wel nog met een deur maar toch.... Was blij dat ik al gegeten had en dat het snij/was/bakstuk van de keuken iets verder op was maar toch....

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Meest vage toiletten onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:11

In Frankrijk een toiletblok gehad die ook vrij apart was. Het was geen benzinepomptoilet dus het was niet schoon, maar ook niet echt suuuuuperranzig. Het enige was dat de deur een automatisch slot had.
Als je de deur achter je dicht deed viel ie in dat slot en je kon hem zeg maar niet open of dicht doen met een normaal slot, maar daarvoor moest je op een bepaalde, redelijk onduidelijke knop drukken. Is allemaal prima, ik moest alleen wel gelijk aan kinderen/mensen die echt totaal geen Frans kunnen denken, want die uitleg op de deur over hoe het slot open moest, was er alleen in het Frans :Y)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:27

Benthhh schreef:
Is allemaal prima, ik moest alleen wel gelijk aan kinderen/mensen die echt totaal geen Frans kunnen denken, want die uitleg op de deur over hoe het slot open moest, was er alleen in het Frans :Y)

Dat doen ze bewust. Mensen die geen Frans kunnen, worden op die manier vastgezet totdat ze geruimd worden.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:28

oomens schreef:
Benthhh schreef:
Is allemaal prima, ik moest alleen wel gelijk aan kinderen/mensen die echt totaal geen Frans kunnen denken, want die uitleg op de deur over hoe het slot open moest, was er alleen in het Frans :Y)

Dat doen ze bewust. Mensen die geen Frans kunnen, worden op die manier vastgezet totdat ze geruimd worden.


:') _O- _O-