Hoe een goedkope woonruimte (omg Zwolle) vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wieke

Hoe een goedkope woonruimte (omg Zwolle) vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 21:25

Hoi bokkers,

Ik wil graag het huis uit en zoek een woonruimte in de omgeving van Zwolle/Ommen (max uur rijden vanuit Emmeloord), maar hoe kom je hier aan!?

Mijn eerste gedachte was natuurlijk om op kamers te wonen, maar ik ben benieuwd wat voor opties er nog meer zijn.

Ik studeer niet (werk 3 a 4 dagen per week), dus een echt studentenhuis heeft niet de eerste keuze.
Je hoort ook veel over mensen die thuis een ruimte verhuren, dit zou ideaal zijn, maar hoe kom je bij zulke mensen terecht en in contact?
Ook kwam iemand met het idee om op een camping een bungalow te huren, ook dit klinkt leuk maar hoe kom ik er achter waar bungalows te huur zijn?
En airbnb? Zijn er ook mensen die (een deel van/kamertje) normaal gesproken verhuren voor vakantiegangers, maar dit wellicht ook vast willen verhuren?

Een appartement/huisje kopen zou wellicht ook kunnen maar of ik daar aan toen ben, ben ik nog niet over uit, is wel een hele grote stap.

Kortom, veel opties, maar waar en hoe begin ik? Door de bomen zie ik het bos niet meer, het lijkt zo groot en lastig dat ik gedemotiveerd wordt om er mee aan de slag te gaan..

Wellicht als een bokker nog iets weet:
- Minimale ruimte +/- 20 m2
- Max woonkosten €500/550 per maand
- Omgeving Zwolle/Ommen/Dronten/Kampen/Meppel

Alvast bedankt voor het meedenken!

Edit; Ik sta nog niet ingeschreven bij een woningbouw in die omgeving, en ben van plan binnen 2 maanden te verhuizen. Zo snel ga ik zeer waarschijnlijk niet kans maken, maar ik ga mij nu wel gelijk inschrijven!
Laatst bijgewerkt door Wieke op 18-07-17 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

denbine

Re: Hoe een goedkope woonruimte (omg Zwolle) vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:30

Inschrijven bij de woningbouw? Zoals bijvoorbeeld ofw in Dronten ? Marktplaats, Funda, jaap, daar staan ook huurwoningen op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:32

Kijk inelk geval ook op marktplaats,staat vaak wel wat op aan huur :j

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:34

Op 10 kilometer van Emmeloord ligt Marknesse. Daar kan je via mercatus goedkoop een huis huren. Voorbeeld in het huis waar ik nu zit met me vriend is 350 euro huur geloof ik. Weet het even niet precies. Meerdere huizen staan hier te huur voor onder de 500. Raad je aan om wel meteen aan te melden op de site. Ik had binnen 2 maanden een huis ;)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:38

op de site koopplein Zwolle staat misschien ook nog iets geschikts tussen....

Groet Karin.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:51

Kamernet? Esteon? Kamerjungle? Facebook? Even Googlen en je komt een heel eind. Gezien het budget en de eisen zeker haalbaar. Ik werk ook, 36 uur in de week. Maar woon in een afstudeerhuis. Wel de gezelligheid, niet continu gefeest.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:05

Anders eerst tijdelijk anti-kraak om van daaruit verder te kunnen zoeken??