Draadloos muziek tijdens het sporten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Draadloos muziek tijdens het sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:12

Twijfel tussen de techniek rubriek maar ik kies toch voor het sport segment op het forum.

Sinds een tijdje heeft mijn vriend zo'n JBL draadloze headset. En ik loop nog steeds te klooien met draadjes en oordopjes tijdens het hardlopen. Dat moet maar eens over zijn, zeker nu mijn nieuwe mobiel een extreem gevoelige/waardeloze aux aansluiting heeft en de muziek na een half uurtje enorm begint te storen of zelfs uitvalt >;) .

Dus ik wil ook zo'n draadloze O:) . Maar ja en dan...... Zo'n grote headset werkt niet in combi met rennen en qua in-ears is er ook nogal wat keuze.

Ik wil graag goeie kwaliteit geluid en de omgeving nog een beetje kunnen horen. Daarnaast heb ik mijn mobiel in een band om mijn middel en lees ik verhalen dat de verbinding dan niet helemaal stabiel is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Heb een sterke voorkeur voor JBL vanwege de kwaliteit maar ook daarbinnen is nogal wat keuze.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:40

Ik heb draadloze oortjes van Philips (de SHB5250) en ik raad ze af... Geluid is prima, ze zitten ook fijn, maar hij stoort zo vaak :\
Als ik mijn telefoon in mijn achterzak heb stoort hij al... |o Ik heb al meerdere telefoons geprobeerd, maar hij doet het altijd slecht. Enkel als ik mijn telefoon in mijn hand heb werkt het wel fatsoenlijk.

loez

Re: Draadloos muziek tijdens het sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:56

Ik heb een koptelefoon via Bluetooth en mijn vriend heeft oordopjes via Bluetooth.
Van de bbc! Niet gek duur en ik kan de hele sportschool door zonder dat ie stoort. Weet alleen even niet hoe die heet.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:00

Ik vind ze van de HEMA heel erg fijn. Gaat met een draadje langs je oor en dan erin. Ik heb hem altijd in mijn zak en dat gaat goed!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:04

Mette schreef:
Ik heb draadloze oortjes van Philips (de SHB5250) en ik raad ze af... Geluid is prima, ze zitten ook fijn, maar hij stoort zo vaak :\
Als ik mijn telefoon in mijn achterzak heb stoort hij al... |o Ik heb al meerdere telefoons geprobeerd, maar hij doet het altijd slecht. Enkel als ik mijn telefoon in mijn hand heb werkt het wel fatsoenlijk.

Die heb ik ook en heb dezelfde problemen. Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag, maar dat is dus niet zo. Geen aanrader dus deze.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:18

Ik ren met beats hoofdtelefoon! Erg fijn hij zit goed stevig en een voldoende bereik. Wel erg duur.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:00

Ik heb zelf de JBL Reflect Mini voor bij het sporten (en fietsen en wandelen etc). Bluetooth, goed geluid en erg fijn met dragen door de speciale pasvorm/opzetstukje wat er bij geleverd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:45

Bedankt voor alle reacties :)

De goedkopere zoals hema worden het sowieso niet, omdat ik echt mooi geluid wil en die halen dat nooit.

De grote die compleet over je oren gaan vind ik niet veilig op straat en zijn op warme dagen niet prettig.

Die reflect mini zat ik ook naar te kijken maar lees in de recensies dat het geluid niet is wat je voor die prijs mag verwachten. Wat zijn jouw ervaringen met het bereik qua ontvangst en storen?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:57

Ik heb avanca oordopjes. Blijven met hardlopen goed zitten, storen niet en zijn ook niet heel duur.

Je hebt ze in 2 versies. De wat duurdere zijn echt in-ear en hoor je veel minder van je omgeving. De goedkopere versie zit niet echt 'in' je oor, daardoor hoor je omgeving meer. Heb zelf de goedkopere en mijn ex de duurdere. Beide meermaals gebruikt, zijn beide fijn!

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:39

Ik heb nu Urbanista in ear bluetooth dopjes, maar wil gaan kijken voor de aftershokz headset. Want die gaat namelijk niet in of op je oor, maar ligt net voor je oor op je schedel en geeft het geluid door middels trillingen. Je hoort de muziek heel goed en toch blijven je oren open voor verkeersgeluiden en zo. Ik heb hem opgehad bij runnersworld en vond het een verademing. Maar wel een dure verademing van 129 euro, vandaar dat ik hem nog niet gelijk heb meegenomen... Zeker omdat ik na een bijtincident met een niet heel aardige hond nu even niet meer buiten sport (steppen) want mijn been is nog niet goed genezen. Maar als ik weer kan steppen ga ik er denk ik wel voor want met mijn in ear dopjes hoorde ik dus niets en achteraf denk ik, misschien had ik anders alerter geweest omdat ik die man dan naar zijn hond had horen schreeuwen. Niet dat ik dan niet gebeten zou zijn overigens, die hond had ik met geen mogelijkheid tegen kunnen houden. Maar toch, ik wil me niet meer zo afsluiten en dus wel graag muziek luisteren bij het sporten!
Afbeelding
Deze bedoel ik dus...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:43

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:48

Mette schreef:

Ik heb de 5800 maar ervaar dat probleem, gelukkig, niet. Ga er ook mee naar de sportschool of af en toe mee hardlopen :) of ik gebruik ze tijdens het fietsen naar school (2x 8km).
Muziekkwaliteit vind ik iig erg goed, maar ik ben wat dat betreft ook alleen goedkope en Samsung oortjes gewend :)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:02

Ik wou ze ook heel graag maar vond de NL prijzen te duur.
Heb voor 18euro via Ali express Bluetooth headset de gok genomen en we hebben er inmiddels allebei 1.
Zitten goed in het oor en verschuiven niet, dus geen los hangende draden met nog een volume regelaar die zwaarder is waardoor 1 dopje altijd uitvalt, vormt netjes via het achterhoofd, geen storing en lange batterij duur.
Ik gebruik ze voornamelijk voor hardlopen en racefiets/mountainbike.
Heb mijn mobiel zowel op de rug als in de tas als om de arm.
Daarnaast heb ik ze ook vaak in met klussen in en om huis. Altijd goed geluid, spotify aan en gaan ;)
Ook heeft deze een bel functie.
Mocht je meer willen weten stuur ik je de link wel toe

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 01:02

Ik had gewoon eens een super goedkoop setje uit China laten komen om te proberen, werkte super en stoorde ook totaal niet had ze vaak nog in als in huis liep ook na sporten en dan lag telefoon gewoon aan lader en kon ik gewoon huis doorlopen :)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 07:40

Jbl <3 Ik gebruik hem ook met rennen, geen probleem. Geen storen: ik kan m'n telefoon aan de andere kant leggen en dan nog werkt 'ie. Ik heb zelf e40bt. Meerdere mensen in de sportschool (waaronder m'n vriend) hebben die waardoor we vaak met elkaar koppelen: leuk om elkaars muziek te horen haha :D

e50 vond ik zelf minder fijn, drukte teveel op m'n hoofd (want die gaat over je oren heen) waardoor ik hoofdpijn kreeg.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:01

Lees even mee. Bij mij staat dit ook nog op mn lijstje.

'Vroeger' had ik ook nog super fijne oordoppen van Speedo met onderwater dingetje zodat je hem aan je badmuts vast kon maken. Alleen die is overleden.

Nu opzoek naar iets in de sportschool, fietsen en eventueel hardlopen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:24

deze past toch beter op Huis Tuin en Techniek, dus ik zwier je daarheen ;)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:55

http://www.avantree.com/bluetooth-sport ... -plus.html

Ik loop al jaren met de Avantree Jogger oordopjes. Wat het verschil is tussen deze en vele andere oordoppen is dat je hier niet alleen het geluid kunt aanpassen maar ook tussen nummers kunt switchen!

Mocht iemand geïnteresseerd zijn heb ik hier nog een extra setje liggen, want ik dacht dat ik ze kwijtgeraakt was. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:13

Bedankt voor alle imput :)

Ik heb vandaag een jbl inspire 500 gekocht. Niet te duur, mooi geluid en prima ontvangst. Ben er blij mee wat een verademing _/-\o_

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:59

topsylover schreef:
http://www.avantree.com/bluetooth-sport ... -plus.html

Ik loop al jaren met de Avantree Jogger oordopjes. Wat het verschil is tussen deze en vele andere oordoppen is dat je hier niet alleen het geluid kunt aanpassen maar ook tussen nummers kunt switchen!

Mocht iemand geïnteresseerd zijn heb ik hier nog een extra setje liggen, want ik dacht dat ik ze kwijtgeraakt was. 8)7

Wat kost die?