Steeds lekke band..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Steeds lekke band..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:21

Hoi Bokt,

Ben ten einde raad, ik heb om de haverklap een lekke band.
Breng hem dan naar de fietsenmaker, nieuwe binnenband/buitenband (anti lek!) velglint ect. Maar blijf ze lek rijden. Minstens 1x per maand maar vaak nog meer. Wat moet ik nu? Help -O-

ilaan

Re: Steeds lekke band..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:23

Je band leren plakken haha
Scheelt in ieder geval een hoop kosten.

En misschien toch beter opletten waar je rijd. Ik moet zeggen (klop meteen af) dat ik nooit meer een lekke band heb. Eerlijk is eerlijk, ik fiets ook bijna niet meer :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:24

Is je fietsenvelg zelf niet stuk? Of heb je er echt telkens een nieuw gaatje in? Dan moet je idd beter kijken waar je fietst :D

Geen ervaring met fietsenbanden hoor (Zit in de autobanden haha :') ) Maar als er bij ons niets ligt aan buiten of binnenband is meestal de velg het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:30

Ik moet toegeven dat ik wel op landweggetjes moet rijden soms.. Er is niet altijd super mooi asfalt helaas. Zou het handig zijn om andere banden te nemen die grof zijn? Heb echt geen idee.

De velg zou indd best stuk kunnen zijn loez, het is een hele oude fiets dus zou me niks verbazen!
Ik ben aan het kijken voor een andere maar dan wil ik ze niet weer telkens lek rijden dus misschien moet ik toch wat doen met andere banden enzo maar heb er geen ervaring mee :=

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:34

Neem je altijd binnenbanden van hetzelfde merk?

I had ooit 10 binnen banden voordelig besteld van een goed merk....allemaal waren ze lek binnen een paar weken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:40

Dat kan idd ook nog. Wat is de kwaliteit van die binnenbanden? Zitten ze wel goed gemonteerd?
Als mijn monteur een binnenband (Bij een tractor oid dan) niet goed monteert en deze zit klem of gaat schuren in de velg is ie ook zo stuk natuurlijk. Er hoeft aan de binnenkant van je velg maar een scherp randje te zitten en zo'n bandje is al stuk.

als je veel op buitenwegen fietst zou ik zeker overwegen om eens voor een grover bandje te kijken.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:02

Ik zou een keer naar een andere (echt goede) fietsenmaker gaan en daar je probleem voorleggen :j zo vaak stuk rijden is echt niet normaal meer.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:23

Hoe hard/zacht pomp je je band op? Want dat kan ook nog wel uitmaken. Kijk eens of je een pomp kan gebruik en met een drukmeter erop