Schelden in je relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nottinghill

Schelden in je relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 11:22

Gister heb ik ruzie gehad met mijn vriend waarbij hij mij heeft uitgescholden. Momenteel hebben wij hier een discussie over en hij is er van overtuigd dat het normaal is om degene in je relatie uit te schelden. Het spijt hem dan ook niet want hij was boos en dan mag je iemand uitschelden.
Ik vroeg mij dan ook af hoe jullie hiermee omgaan. Schelden jullie je partner uit in ruzies en wordt dit ook normaal gevonden?

Bonnyyyyyy

Re: Schelden in je relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:23

Nou mijn partner schelt mij niet uit als we ruzie hebben hoor! Andersom ook niet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:24

Oh wauw nee. Dat hoeft mijn vriend niet te flikken en vind ik ook zeker niet normaal.. :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:24

Wat noem jij uitschelden? Als ik boos ben wil ik mijn kerel ook wel eens een banketstaaf noemen, zonder hannes vaak. ;)

Maar die keren dat wij ruzie hebben gehad is echt op één hand te tellen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:25

Schelden vind ik zo'n laag niveau van ruziemaken dus nee ik scheld mijn man niet uit en hij andersom ook niet. Wat is de toegevoegde waarde ervan vraag ik me af?
Nu hebben wij zelden ruzie gelukkig juist omdat de communicatie altijd erg goed is.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:25

Nouja, normaal... wij hebben ook wel eens ruzie, het gaat erom hoe je het weer goed maakt :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:26

Nouja ten eerste vind ik het een nogal raar dat hij zegt dat het normaal is om elkaar uit te schelden.. :')
Ik denk dat er bij een aantal met een relatie wel eens een scheldwoord naar de ander is geroepen, maar ik ken niemand die het ook daadwerkelijk normaal vond en achteraf geen spijt had.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 11:26

Gister was nogal extreem en ben ik dus kk idioot en egoïstisch poedersuiker wijf genoemd en hij heeft er dus ook geen spijt van..
Laatst bijgewerkt door Nottinghill op 12-07-17 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:27

Nee, doen we niet. Sowieso is mijn vriend niet van het schelden.

Ik durf gerust gooien met godverdommes enzo. Of kl*te, k*t,... als er wat misloopt (mijn teen stoten bv :+ ). Maar nooit tegen mijn vriend (of iemand anders for that matter) gericht.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:27

Pfoe nee. Nu hebben wij echt zelden ruzie. En als er gedoe is, dan negeren we elkaar eerder dan dat we beide boos worden.

Af en toe als hij écht aan het klieren is kan ik wel zeggen van god, wat ben je toch een l.ul ook :') Maar dat is dan meer sarcastisch bedoeld. Ik heb hem nog nooit serieus gezegd het hij een l.ul of k.lootzak oid is. Hij kan mij ook rustig t.rutje noemen, als ik loop te klieren. Maar we weten beide van elkaar hoe we dat bedoelen en wanneer we dat gebruiken.

Serieus uitschelden hebben wij écht nog nooit gedaan bij elkaar.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:28

Nou laat hem dit topic anders lezen, dan kan die lezen dat niemand het normaal vind, alleen hijzelf...

Solleke_Noah

_xrose schreef:
Gister was nogal extreem en ben ik dus kk idioot en egoïstisch poedersuiker wijf genoemd en hij heeft er dus ook geen spijt van..

Ik zou me er vragen bij stellen als mijn vriend mij zo uitscheldt.

spottedponie

Zo, dat soort uitlating zou ik niet accepteren hoor... En er dan ook geen spijt van hebben...

MarliesV

Wij noemen elkaar regelmatig doos, kneus, sukkel, blondje enz. Maar dan in liefdevolle zin (geintjes) en niet in ruzie.

Vind het niet normaal om in ruzie iemand uit te schelden in een relatie, dat doe je om iemand te raken en pijn te doen en daar heb ik een vreselijke hekel aan.

Edit: lees nu je post. Ik vind dat niet normaal, dat zeg je niet tegen iemand en als dat al in een opwelling gebeurd (wat een triest niveau zeg) dan zeg je sorry, bied je oprecht voor het schelden je excuses aan.
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 12-07-17 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 11:29

Solleke_Noah schreef:
_xrose schreef:

Ik zou me er vragen bij stellen als mijn vriend mij zo uitscheldt.

Dat is dan ook de reden dat ik het topic open inderdaad. We zijn al bijna zeven jaar samen, en het gebeurt niet vaak. Maar ik twijfel of ik samen wil zijn met iemand die zo met mij omgaat en vervolgens niet eens spijt heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:29

Nee schelden hardop doe ik niet. Natuurlijk dénk ik wel eens wat, maar echt schelden tijdens een ruzie deed ik toen ik 14 was.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:30

Het l*l woord gebruik ik ook wel eens als ie me erg op mijn ziel heeft getrapt of eikel, maar verder dan dat gaat het bij ons ook niet. Geen enorme scheldpartijen en eerlijk gezegd hoeven we dat elkaar wederzijds niet te flikken. Kwestie van respect voor elkaar. Als ie echt los op me zou gaan qua schelden, dan zou ik serieusgaan twijfelen aan mijn relatie denk ik.

Heel vaak gebeurt het ook niet, misschien 1x per jaar en wij zeggen wel sorry, over het algemeen vind ik hem namelijk geen eikel of l*l, alleen op dat moment eventjes wel en meestal denk ik het alleen en spreek het niet uit.
Laatst bijgewerkt door Spekkie01 op 12-07-17 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Femek2902

Het ligt er ook wel een beetje aan denk ik. Domme trut en stom zwijn gaan wel, maar iemand echt pakken op z'n zwakke plekken om daarop uit te schelden niet.
Desalniettemin kan het altijd gebeuren, en dan is het belangrijk dat dat weer goed uitgepraat wordt.

En als ik kijk naar mijn onderburen, dan kan je prima een relatie hebben met heel veel gescheld.. Of je dat moet willen is een tweede, maar er zijn genoeg mensen die dat inderdaad normaal vinden.

Danielleeee_

Iemand die me voor die dingen zou uitschelden en er geen spijt van heeft? En dan is die gene ook nog je partner. Ik zou dat toch echt niet normaal vinden.

Judass

Ik scheld heel veel :+
Maar ik scheld niemand uit, en al helemaal mijn vriend niet. Ik vind elkaar uitschelden voor kankerho*r echt te ver gaan.

Iemand die dat normaal gedrag vind mag het lekker bij iemand anders proberen :n . Krijg er een hoog tokkiegehalte-gevoel bij :evaw:

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:31

_xrose schreef:

Ik vind het sowieso te triest voor woorden dat er nog oprecht mensen zijn die met kanker schelden, dus dat was voor mij sowieso klaar geweest. :\

Doet hij dit vaker? Hebben jullie vaak ruzie?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:32

Ik vind dat zeker niet normaal of 'erbij horen' in een relatie. :n Uitschelden als geintje of zogenaamd boos doen wij ook wel eens, iets als 'oh sukkeltje, waarom heb je dát nou weer gedaan?' maar echt uitschelden om te kwetsen, uit boosheid? Nee. Ik wil mijn vriend geen pijn doen, fysiek of verbaal. En hij mij ook niet. Ook al heb je ruzie, dan nog wil je niet gemeen zijn of de ander bewust kwetsen toch? Als mijn vriend dat bij mij wel zou doen en het normaal zou vinden, zou ik daar erg verdrietig om zijn. Zeker met wat hij jou heeft gezegd, dat gaat ver hoor! Jeetje, ik zou echt heel boos en gekwetst zijn als mij zoiets toegesnauwd/geschreeuwd zou worden..

Ik zou zeker aangeven hoe jij je erbij voelt als jullie zo met elkaar omgaan. Zelfs als hij het normaal vindt, als het jou kwetst zou hij dát toch in elk geval vervelend moeten vinden. Als dat hem niets kan schelen, wat het met jou doet...hoeveel geeft hij dan werkelijk om jou?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:32

Ik heb in al die jaren 1 keer eik.l geroepen, maar toen was ik helemaal in paniek door iets wat hij per ongeluk gedaan had.
Maar als we zo eens woorden hebben word er niet gescholden.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:33

Nee, schelden past voor mij niet in een goede relatie.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:33

KimD schreef:
Wat noem jij uitschelden? Als ik boos ben wil ik mijn kerel ook wel eens een banketstaaf noemen, zonder hannes vaak. ;)

Maar die keren dat wij ruzie hebben gehad is echt op één hand te tellen.

Het eerste jaar hebben wij veel ruzie gehad, nu niet meer. Verder inderdaad als hierboven.
Maar als het gebeurd zeggen we wel sorry, het kan er uit flappen in je emoties maar daarna kan je toch wel weer lief doen?