Virus pop ups macbook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Virus pop ups macbook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 00:43

Hoi,

Ik heb sindskort een macbook pro (model 2016 zonder touchbar) maar ik heb eerder nog nooit Apple producten gehad.
Nu krijg ik elke keer als ik een internet pagina open er meteen een virus pop up achteraan. Dat zijn soms van die typische virus pagina's maar soms ook pagina's van programma's zoals mackeeper.
Ik heb natuurlijk al even lopen zoeken wat ik hier aan kan doen maar ik ben nog niet zo handig met mijn macbook dus het lukt allemaal niet.
Ik heb wel een antivirus opruim programma geïnstalleerd. Clean my mac 3 heet dat. Dat leek eerst de helpen maar de pop ups verschijnen helaas gewoon weer.
Kan iemand mij vertellen met welke gratis programma ik mijn macbook gaat kan beschermen tegen virussen en hoe ik de virussen die er kennelijk al op staan weer kan verwijderen?
Alvast heel erg bedankt!

ElineR

Re: Virus pop ups macbook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 02:25

Ja, ik heb dit ook!
Alleen bij safari gek genoeg. Dus gebruik ik nu Firefox :+. Verhelpt het probleem natuurlijk niet maar wel fijn als tijdelijke oplossing.
Ik volg dit topic.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 02:32

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 20:39

Hobbyhorse schreef:
Dit klinkt als misleidende Mackeeper reclame van Mackeeper.
Probeer dit https://www.malwarebytes.com/mac/

Dat is het volgens mij ook. Maar helaas is dat niet het enige want ik krijg nu ook van die typische virus pagina's ('gefeliciteerd u heeft 500 euro gewonnen als u klikt' etc.)
Ik ben nu een beetje voorzichtig geworden met programma's installeren op mijn mac maar jouw linkje is wel veilig neem ik aan? :P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:41

Malwarebytes is safe ja :D

edit: ik gebruik het zelf ook voor windows

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:44

Zit het niet binnen je internet browser? Stiekem willen virussen nog wel eens je browser binnen komen (bij mij via Chrome), deze kan je dan vaak vinden in je extensions. Ik heb op dit moment ook enkel een virus binnen Safari, nu gebruik ik dat niet dus dat maakt me niks uit. Ik krijg dan veel onderstreepte woorden en er openen random pagina's met meldingen dat ik inderdaad dingen heb gewonnen of dat ik dit en dit programma moet installeren voor anti-virus.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 12:03

Piekosjj schreef:
Zit het niet binnen je internet browser? Stiekem willen virussen nog wel eens je browser binnen komen (bij mij via Chrome), deze kan je dan vaak vinden in je extensions. Ik heb op dit moment ook enkel een virus binnen Safari, nu gebruik ik dat niet dus dat maakt me niks uit. Ik krijg dan veel onderstreepte woorden en er openen random pagina's met meldingen dat ik inderdaad dingen heb gewonnen of dat ik dit en dit programma moet installeren voor anti-virus.

Ik had dat inderdaad gevonden op internet maar bij extensions staat helaas niets.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 12:04

kirri schreef:
Malwarebytes is safe ja :D

edit: ik gebruik het zelf ook voor windows

Inmiddels gedownload en gebruikt. Voor mijn gevoel krijg ik minder virus pop ups maar ik krijg ze helaas nog wel regelmatig.
Zelfs achter sites zoals mijn mail en bankaccount.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:03

Ga er mee langs je Mac dealer waar je'm gekocht hebt, maak een afspraak bij een Apple store bij de genius bar , die mensen kunnen dan zien wat er precies mis is.
Wil of kan dat niet is het goed op dit behulpzame forum met veel kennis een account aan te maken en om hulp vragen : http://www.macfreak.nl