Vreemde situatie omtrend huur en allimentatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Vreemde situatie omtrend huur en allimentatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 14:49

Ivm scheiding en wao ontvang ik partnerallimentatie. Dit is een best flink bedrag. Alleen daarmee ontstaat ook een probleem. Ik krijg geen hypotheek ondat allimentatie niet echt geaccepteerd als inkomen. De sociale woningbouw kan niks voor me doen omdat de allimentatie een te hoog bedrag is. Maar de vrije sector accepteert het niet omdat ze allimentatie niet als inkomen zien.

Oftewel u wilt ergens wonen, jammer dan succes. U heeft geld maar we willen het niet. -O-

Vreemd geregeld dan in nederland. Gelukkig kan ik nog blijven zitten in koophuis samen met ex maar dat is kwa onderhoud domweg te veel voor me. :n wil ik niet ten onder gaan daaraan zal ik toch iets moeten.

antje_vip

Re: Vreemde situatie omtrend huur en allimentatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:51

Ik kon via de woningbouw ook geen huis huren met huurtoeslag, "want dat telt niet als inkomen." Dan kan 3/4 Nederland z'n huis wel uit :+ Inmiddels huur ik particulier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 14:52

Alleen die willen me ook niet -O- want ze zien partnerallimentatie niet als inkomen, en mijn miniwao van 330 per maand huur je niks voor bij hun
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-07-17 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:52

Op zoek naar een hypotheekverstrekker die wel partner allimentatie accepteert als inkomen.
Die zijn er, weet toevallig van een kennis dat zij ook met haar allimentatie er bij een huis heeft kunnen kopen wat zonder die allimentatie niet had gekund.

Wel krom inderdaad, voor het ene verdien je teveel en voor het ander mag je het niet al inkomen opvoeren, lekker dan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 14:54

Die zijn er ja mits er een inkomen naast staat maar niet mijn miniwao. Alle opties zijn daarin bekeken en helaas. Geen bank wil meewerken ook al geeft nhg toestemming.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:56

Normaal gezien ziet er een maximum aan partneralimentatie, althans dat was vroeger zeker zo. Maximaal 12 jaar meen ik. Dat is dan meteen de reden dat ze het niet als inkomen zien.

Ik kan me niet voorstellen dat de woningbouw jou zomaar zou mogen weigeren eigenlijk. Zou misschien eens bij een juridisch loket o.i.d. langsgaan om te vragen wat je rechten zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 14:59

Salaris is ook niet onbeperkt en ik ga geen huurperiode van 12 jaar aan ook nog. Maar ja helaas toch willen ze het niet. Ik heb nog 11 jaar allimentatie.

Woningbouw kan niks betekenen omdat mijn inkomen te hoog is en ik daardoor geen en ik geen accuut geval ben want ik woon.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-07-17 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:01

En als er iemand garant staat voor jou?
Ik weet niet, maar misschien willen je ouders iets huren/kopen en dat jij dan je ouders huur betaalt.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:07

Maar de looptijd van de hypotheek zou je ook binnen die 11 jaar willen of langer
Want anders zit je alsnog klem als dat weg valt?

In die zin snap ik dat een vrije sector woning je afwijst
Want zit je er eenmaal en stopt het geld dan krijgen zij jou na 11 jaar niet zo maar er uit

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:09

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 15:32

Duplo schreef:
Maar de looptijd van de hypotheek zou je ook binnen die 11 jaar willen of langer
Want anders zit je alsnog klem als dat weg valt?

In die zin snap ik dat een vrije sector woning je afwijst
Want zit je er eenmaal en stopt het geld dan krijgen zij jou na 11 jaar niet zo maar er uit

Nee hoor. Hypotheek bedrag is zo laag dat nhg zelfs geen probleem zien. Daarna wordt ik aangevuld door overheid tot bijstandsnivo. Was gewoon financieel verantwoord gezien het lage hypotheek bedrag. Gaat om een hypotheekbedrag van max 500 euro per maand

Vrije sector maakt een grote fout door partnerallimentatie dat gewoon belastingplichtig is niet te accepteren als belastingplichtig inkomen. En niemand kan garanderen dat ie over 11 jaar dat huis nog wil huren. Zou wat zijn. -O- en simpel als ik de huur niet meer zou kunnen betalen kom ik vanzelf wel op straat. Voordeel van nu vrije sector huur is dat ik me dan kan inschrijven voldoende jaren kan opbouwen en over 11 jaar ruim op 55 of 60 plus huizen kan reageren die meer dan voldoende vrij komen tegen ok bedragen. Want dan is inkomen geen probleem meer. 8)7

Antje vip mijn vader is 83 en aow die kan nergens garant voor staan. :+

Ad hoc wonen accepteert geen huisdieren, zit hier niet bepaald in de regio en door mijn mindere fitheid kan ik ook niet in alle huizen wonen. En door handicap is steeds moeten verhuizen fysiek ook erg lastig. Daarom is onderhoud van dit huis ook een probleem. Moet daar dan steeds mensen voor inhuren wat een kapitaal kost wat ik dan ook weer niet heb.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:58

Woningbouw heeft ook woningen in de vrije sector als het goed is. Je komt dan boven de 710 euro per maand uit en hebt geen recht op huurtoeslag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 16:27

Niet in deze regio helaas. Aanbod is heel erg beperkt als ik naar de drie gemeentes kijk waar ik zou kunnen wonen staan er in totaal 4 te huur in eigen gemeente waarvan een senioren woning en de rest 615 per maand max. Andere twee gemeentes 0 in de ene en 3 in de andere waarvan een flat zonder lift. En de andere twee huren ook lager dan 650 per maand.