Buurtkinderen slopen onze fietszadels...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Buurtkinderen slopen onze fietszadels...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 16:42

...En ik heb geen idee hoe ik het moet aanpakken..

Het zit dus zo, onze fietsen staan voor onze flat aan een fietsenrek. In het portiek mogen geen fietsen, kinderwagens oid geplaatst worden maar dit wordt wel gedaan. Daarnaast zijn er kelders. Je zou zeggen; zet je fiets in de kelder, maar als je elke dag je fiets gebruikt en hem op en neer moet sjouwen is dat geen doen. Daarnaast heb ik een ontsteking in mijn hand en kan ik dit nieteens op dit moment.

Een tijdje geleden zat er een klein stukje van mijn zadel los, kan gebeuren, 3 dagen later kon ik er niet meer op zitten omdat het helemaal kapot getrokken was. Ik heb toen een van de kinderen betrapt terwijl ze de stukken van mijn zadel trok en haar hierop aangesproken.

Nieuw zadel gekocht en 2 dagen later een gat in het zadel van mijn vriend. Nu zijn we een paar dagen verder en is het zadel van mijn vriend niet meer te gebruiken.

Afbeelding

Nu weet ik 100% zeker dat het de kinderen zijn die dit doen. Echter; ik weet niet precies welke kinderen. Wij wonen in een flat met eigenlijk alleen turks/marrokkaanse mensen, het jongste grut spreekt geen Nederlands (kids van max 4 jaar oud ) waardoor ik denk dat de ouders ook bijna geen tot geen Nederlands spreken. Er is ook bijna geen tot geen contact met mijn buren, hooguit eens een deur openhouden of een hallo.

Ik wil dit heel graag aanpakken. Ik pik het niet dat mijn spullen gesloopt worden door anderen. Je blijft van andermans spullen af. (Ongeacht leeftijd, 'ras', of geslacht) Ik ben het dan ook zat om steeds nieuwe fietszadels te moeten kopen als ze steeds gesloopt worden.

Doordat hier alleen flats staan weet ik ook niet welke kinderen bij wie horen en kan ik geen ouders aanspreken..

Wat kunnen we het beste doen? Een brief ophangen in de hoop dat zij deze kunnen lezen? Ik heb werkelijk geen idee...

Wie heeft er een goede tip?

Suzzy_3

Re: Buurtkinderen slopen onze fietszadels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:46

Zadel af nemen als je binnen gaat. Fiets zal dan ook minder rap gepikt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:50

Stroom op zetten was mn eerste gedachte!
Tenzij je op wacht wil zitten om ze op heterdaad te betrappen kan je weinig. Of je zou misschien een brief op kunnen hangen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 16:53

We willen idd even een brief opstellen en deze bij iedereen in de bus doen. Gewoon een nette brief waarin ik kan aangeven wat ik gezien heb, dat ik er niet blij mee ben, of ze de kinderen kunnen aanspreken en even contact ons willen opnemen. Ik ben de slechtste niet en zou graag tot een passende oplossing willen komen met de ouders. Niet per se een nieuw zadel maar wel dat ik weet wie en wat en dat als het weer gebeurd ik iets in handen heb zegmaar..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:57

LoveUggs schreef:
Nu weet ik 100% zeker dat het de kinderen zijn die dit doen. Echter; ik weet niet precies welke kinderen. Wij wonen in een flat met eigenlijk alleen turks/marrokkaanse mensen, het jongste grut spreekt geen Nederlands (kids van max 4 jaar oud ) waardoor ik denk dat de ouders ook bijna geen tot geen Nederlands spreken. Er is ook bijna geen tot geen contact met mijn buren, hooguit eens een deur openhouden of een hallo.

Ik wil dit heel graag aanpakken. Ik pik het niet dat mijn spullen gesloopt worden door anderen. Je blijft van andermans spullen af. (Ongeacht leeftijd, 'ras', of geslacht) Ik ben het dan ook zat om steeds nieuwe fietszadels te moeten kopen als ze steeds gesloopt worden.

Doordat hier alleen flats staan weet ik ook niet welke kinderen bij wie horen en kan ik geen ouders aanspreken..

Ras :?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 17:18

GDG schreef:
LoveUggs schreef:

Ras :?

Daarom tussen haakjes. Ik had er net even geen ander woord voor.. Afkomst is dan een beter woord.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:20

Heb je geen wijkagent waarmee je dit kan overleggen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:21

Zadel wat al kapot is insmeren met een goedje dat niet van de handen af wil. Kapotte zadels er expres opzetten zodat ze de boel verder willen slopen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 17:25

Er is wel een wijk app, wijk agent zou ik eens na moeten kijken..

Bigone; nog tips wat voor goedje? :+ lading smeer erop en kijken wie er vieze handen heeft? :')

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:28

Misschien insmeren met dazenlijm, blijft de dader straks aan je fiets zitten :Y) .

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:29

Cribox er op. Helpt ook voor paarden die ergens aan zitten wat niet mag :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:30

Ehm, willen jullie dat spul op je achterwerk...?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:32

plastic zak er om en je hebt er zelf geen last van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:32

Ja, cribox is niet verkeerd en dan die zwarte, zadel mee insmeren en dan hopen dat ze een vinger in hun mond steken, gatver wat een smerig goedje is dat. Maar daar betrap je ze niet mee en hoe het spul heet waarmee je handen verkleuren weet ik niet, misschien wel op het net te vinden

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:38

insmeren met een merkstift voor vee :o :Y)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:02

Kuggur schreef:
Ehm, willen jullie dat spul op je achterwerk...?

Je smeert het op je al kapotte zadel. Je goede zadel haal je eraf en neem je mee naar huis.

Het moet een goedje zijn wat flink afgeeft en niet makkelijk te verwijderen is...pik je die etters er zo uit.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:06

Afbeelding

Dit gewoon in het schuim van je zadel gieten... Als ze er dan aan gaan zitten plukken, hebben ze zeker hun vingers zwart. En dat zie je wel even :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 18:34

Daphne__ schreef:
[ Afbeelding ]

Dit gewoon in het schuim van je zadel gieten... Als ze er dan aan gaan zitten plukken, hebben ze zeker hun vingers zwart. En dat zie je wel even :j

Oeh dat heb ik nog ergens! Droogt dat niet zo snel dan op een dag als vandaag?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:45

Of blauwspray.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:56

Wat ongelooflijk vervelend zeg.Je kunt toch ook niet iedere keer het zadel van je fiets afhalen. Zijn er daar geen garageboxen te huur of zo? Anders de verhuurder van de flats erop aanspreken want die moet ervoor zorgen dat je je fiets veilig kunt neerzetten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 20:27

Wij hebben idd een kelder, maar ik heb zelf een ontsteking in mijn hand dus kan de fiets niet op en neer sjouwen. Dan zou alleen die van mijn vriend naar beneden kunnen en is mijn fiets weer aan de beurt, of erger nog; onze scooter welke niet naar beneden kan.

Ondanks dat vind ik als nog dat je je kinderen hoort op te voeden dat je van andermans spullen afblijft. Niet op andermans fiets of scooter gaat zitten en al helemaal niets kapot maakt.

Wij zitten zelf op de 1e etage met een balkonnetje. Nu hebben wij een luik voor het balkon en deze moeten we echt dicht doen.. zeker als we er niet zijn. Zo worden er regelmatig met stenen gegooid en ligt er ineens een courgette op mijn balkon. Met oud en nieuw mag je ook denken aan vuurwerk zoals rotjes etc.

Wat ik het vervelendste vind is dat ik niemand kan aanspreken erover. Ik weet niet wie bij wie hoort en in welk huis ze wonen. Dan vind ik de fiets zadels nog tot daar aan toe maar ik moet er niet aan denken wanneer zo'n steentje mijn raam raakt en er net een scherpe punt aan zit.. want wie moet er dan opdraaien voor de kosten...?

Daarnaast is het ook niet zo dat we de fietsen op een hinderlijke plek neerzetten of ergens waar ze niet mogen staan want ze staan gewoon aan zo'n fietspaaltje vast..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:47

Hebben jullie niet iets net zoals een vve waar je je klacht kan neerleggen of een woningbouwvereniging. Die zullen er toch wat aan moeten doen denk ik.
Hier is de vve heel actief wat maakt dat problemen, als ze er al zijn, snel zijn opgelost.

Misschien een idee om het daar neer/voor te leggen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 21:53

Dat kan ik wel even bij mijn vriend navragen. Ik ben hier bij mijn vriend gaan wonen dus die heeft met al dat soort dingen te maken gehad in het begin neem ik aan.

Het liefst los ik het natuurlijk gewoon met mijn buren op zonder narigheid maar ik vraag me wel af; als dat geen uitkomst bied, wat kan ik dan doen?

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:06

Camera kopen en ophangen. Bordje erbij.....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:13

Tigerbalsem of een ander 'Brandend' goedje