Probleem met nieuw geplaatste watermeter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Probleem met nieuw geplaatste watermeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 10:15

Maandag heb ik in mijn huurwoning een nieuwe watermeter gekregen. Na de installatie moest ik mn kraan door laten lopen ivm lucht ed. 1 minuut koud, 1 minuut warm.
Netjes gedaan en al meteen werd duidelijk dat de druk vele malen minder was dan daardoor. Het verbeterde wel in de loop van de dag/ avond, maar is niet terug op het oude niveau.

Als ik mijn douche aanzette dan kwam er echt heel weinig uit, warm dan. Maar ja het is warm water dus je zet automatisch koud erbij aan. Druk verbeterde aanzienlijk, maar het water was ijskoud. Te veel koud dus, koud verder dichtgedraaid en ja lekker op temperatuur maar nog steeds te weinig om een vol vrouwenlichaam met half lang haar mee te wassen. Ja als ik langer onder de douche ga staan en dus meer water verbruik.
Omdat ik een boiler heb met beperkt warm water is het warme water dus ook sneller op.

Dinsdagochtend Vitens gebeld, zijn die middag weer gekomen. De jongeman die kwam deed overdreven theatraal de watermeter achterstevoren plaatsen, ik moest de kraan openzetten. En nee geen water. Conclusie zijn collega's hadden hem prima geplaatst.

Ik zei daar gaat het me niet om, zit er een besparing op want mijn druk is weg/ sterk verminderd? Dus aan hem laten zien en volgens hem kwam het van de boiler. Omdat het water even stop was gezet kon de boiler wel eens een foutmelding geven (boiler deed het prima) maar om hem een lol te doen toch Eneco gebeld voor mn boiler. En ja er zit dus inderdaad een waterbesparing in.

Eneco gebeld en ze zijn net weg. Wederom alles uitgelegd, ik heb te weinig waterdruk. Volgens hem heb ik een rotboiler en verder was zijn advies om mijn douchekop schoon te maken of evt te vervangen om te kijken of de huidige druk beter werkt met een andere kop en daar mn conclusie uittrekken.

Beide oplossingen vrij logisch, maar ondanks dat mijn grootste probleem met douchen ligt, is de druk gewoon sterk verminderd in al mijn kranen. Alleen het duidelijkst bij mn douchekop en dus het meest vervelende.

Toen ik hier net kwam wonen was de druk ook al bagger en dat heb ik toen laten veranderen door de waterbesparingringen uit mn kranen te laten halen. Toen had ik gewoon normaal water en een prima druk.
Ik heb een normale douchekop met 3 standen, hij staat op de gewone stand bij het douchen. Gebruik de hardste stralen eigenlijk alleen bij schoonmaken.
Mijn vermoeden is dan ook dat het nu dus door de besparing in de nieuwe meter komt.

Ik kijk het weekend nog even aan en ga maandag maar weer bellen en desnoods haal ik zelf die ring er wel uit. Stom dat door die waterbesparingsring ik meer water nodig heb dan voor die ring omdat mn druk wegvalt 8)7

Ben even moe gestreden, tig keer alles uitgelegd, niks is opgelost en die mannen die het blijkbaar niet wilden begrijpen. Ja ik heb water, maar wat er uit komt is domweg te weinig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:29

Onali schreef:
Ben even moe gestreden, tig keer alles uitgelegd, niks is opgelost en die mannen die het blijkbaar niet wilden begrijpen. Ja ik heb water, maar wat er uit komt is domweg te weinig.

'Moe gestreden' is, imo, een tikkeltje overdreven. Het probleem is eenvoudig op te lossen en je geeft het zelf al aan: die besparingsringen eruit (laten) halen. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:44

Als je zelf die ring eruit kan halen dan zou ik dat doen. Anders Vitens bellen en vragen of ze deze er voor jou uit halen.

Ir111

Re: Probleem met nieuw geplaatste watermeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:56

Bedoel je dat er een waterbesparingsring in/op je watermeter geplaats is? Dat lijkt mij namelijk niet kunnen, de meter meet alleen maar wat jij verbruikt. Restrictors zitten in kranen etc, niet in meters lijkt mij.

Onali

Re: Probleem met nieuw geplaatste watermeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 17:05

Palmera, er staat 'even' bij. Ik heb meerdere malen duidelijk gemaakt wat het probleem is maar ze wilden niet luisteren.

Ik laat het ze zien, vertel hoe het hiervoor was en ze komen niet met een gewenste oplossing.

Ir11, hij heeft de ring laten zien. Hij zit aan de invoerkant van de meter.
Toen ik dat dus zei plaatste hij hem terug en ik vroeg nog meerdere keren kan hij er niet uit. Maar nee het probleem wat ik had kwam toch echt uit de boiler. Ook op de manier hoe hij die meter verkeerdom plaatste was echt denigerend naar mij toe.

Laat maar was het enige wat ik nog dacht.

Mn vader komt volgende week langs en dan gaan we er samen naar kijken.