Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bridleless schreef:Momenteel werk ik ook fulltime, maar dat (extra) contract vervalt per 1 september. Ik blijf wel bij mijn huidige werkgever, maar dan alleen in de weekenden omdat ik dan thuis ben. Op en neer doordeweeks is niet mogelijk. Ik werk dan dus max. 8 uur in de week. Dus misschien is een tweede baantje erbij een idee, maar ik wil eerst kijken hoe ik het ga handelen met de studie enzo.
@xMalibu,
Daar was ik eerlijk gezegd ook al een beetje bang voor, maar omdat ik het nergens echt duidelijk kon vinden twijfel ik dus.
@Keell94,
Misschien is een telefoontje plegen geen slecht idee. Helaas is de service nu gesloten, maar morgen is een nieuwe dag.
Bridleless schreef:Ik heb momenteel ook een redelijke buffer opgebouwd en als ik het zuinig aan doe met het inrichten van de kamer, moet ik nog wel wat overhouden daarvan. Maar het probleem is meer dat ik een onafgemaakte mbo-studie nog voor een deel aan mijn ouders moet terugbetalen (zelf voor gekozen om het voor de zomervakantie af te ronden), vandaar dat ik waarschijnlijk niet genoeg over hou om september helemaal door te komen. Ik heb overigens wel recht op huurtoeslag, maar ik weet ook niet precies wanneer ik die dan krijg. Aan het begin van september of juist aan het eind. De huur zelf moet volgens mij aan het eind overgemaakt worden, maar dat zou ik even in mijn contract moeten nakijken.
Mijn salaris van vorige maand en juli zijn in ieder geval voor de inrichting en het aanschaffen van alle benodigdheden.
Maar morgen bel ik DUO dus dan hoor ik van hun wel hoe en wat
) Bridleless schreef:Ik heb momenteel ook een redelijke buffer opgebouwd en als ik het zuinig aan doe met het inrichten van de kamer, moet ik nog wel wat overhouden daarvan. Maar het probleem is meer dat ik een onafgemaakte mbo-studie nog voor een deel aan mijn ouders moet terugbetalen (zelf voor gekozen om het voor de zomervakantie af te ronden), vandaar dat ik waarschijnlijk niet genoeg over hou om september helemaal door te komen. Ik heb overigens wel recht op huurtoeslag, maar ik weet ook niet precies wanneer ik die dan krijg. Aan het begin van september of juist aan het eind. De huur zelf moet volgens mij aan het eind overgemaakt worden, maar dat zou ik even in mijn contract moeten nakijken.
Mijn salaris van vorige maand en juli zijn in ieder geval voor de inrichting en het aanschaffen van alle benodigdheden.
Bridleless schreef:Ik heb momenteel ook een redelijke buffer opgebouwd en als ik het zuinig aan doe met het inrichten van de kamer, moet ik nog wel wat overhouden daarvan. Maar het probleem is meer dat ik een onafgemaakte mbo-studie nog voor een deel aan mijn ouders moet terugbetalen (zelf voor gekozen om het voor de zomervakantie af te ronden), vandaar dat ik waarschijnlijk niet genoeg over hou om september helemaal door te komen. Ik heb overigens wel recht op huurtoeslag, maar ik weet ook niet precies wanneer ik die dan krijg. Aan het begin van september of juist aan het eind. De huur zelf moet volgens mij aan het eind overgemaakt worden, maar dat zou ik even in mijn contract moeten nakijken.
KimD schreef:Bridleless schreef:Ik heb momenteel ook een redelijke buffer opgebouwd en als ik het zuinig aan doe met het inrichten van de kamer, moet ik nog wel wat overhouden daarvan. Maar het probleem is meer dat ik een onafgemaakte mbo-studie nog voor een deel aan mijn ouders moet terugbetalen (zelf voor gekozen om het voor de zomervakantie af te ronden), vandaar dat ik waarschijnlijk niet genoeg over hou om september helemaal door te komen. Ik heb overigens wel recht op huurtoeslag, maar ik weet ook niet precies wanneer ik die dan krijg. Aan het begin van september of juist aan het eind. De huur zelf moet volgens mij aan het eind overgemaakt worden, maar dat zou ik even in mijn contract moeten nakijken.
Ik zou als ik jou was nu even niet alle inrichting aanschaffen maar de noodzakelijke dingen, en dan aan het eind van september de rest. Dan 'spaar' je in ieder geval nog iets aan buffer.