Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:WW-uitkering
Als je tijdens je proeftijd ontslagen bent, heb je in sommige gevallen recht op een WW-uitkering. Je moet dan wel je werkgever vragen om een schriftelijke verklaring met de redenen voor je ontslag.
Je WW kan in gevaar komen als je het ontslag in je proeftijd aan jezelf te wijten hebt, bijvoorbeeld omdat je een aantal keren te laat bent gekomen. Als je zelf ontslag neemt tijdens je proeftijd krijg je geen WW-uitkering.
Nies_ schreef:Waarom bel je niet gewoon even naar de instantie die dat weet? Ik snap dit soort topics nooit zo goed.. Je krijgt 10 verschillende antwoorden waarvan er minimaal 9 niet kloppen.
kmvreter schreef:Mijn broer is bij zijn vorige werkgever door gebrek aan personeel en een plotseling dood van zijn collega overspannen geraakt. (werkte als autobergen en heeft wekenlang geen vrije dag gehad. Hij heeft de stap genomen bij een ander bedrijf te gaan werken maar helaas is hij zo van slag dat het ook bij zijn nieuwe baas niet gaat en ze de proeftijd op willen zeggen. Heb je dan recht op een uitkering? Hiervoor heeft hij jarenlang fulltime gewerkt.
Jammer iemand die in noodsituaties de meest moeilijke situaties de meest moeilijke klussen aankon is door zijn oude baas compleet over zijn theewater gejaagd en nu gaat zijn nieuwe baan daardoor ook de mist in. Goede tips zijn welkom.
Gelukkig heeft mijn broer nu wel de huisarts ingeschakeld en gesprekken met een hulpverlener.