Op zondag werken bij PostNL

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Op zondag werken bij PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:36

Een vraagje:

Ik ken iemand die op zondagen werkt bij PostNL in Amsterdam.

Wordt er dan ook op zondagen gewerkt bij de PostNL?
Dat vind ik zo'n vreemd iets of ligt het aan mij?

Hilli

Re: Op zondag werken bij PostNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:38

Er worden op zondag pakketjes bezorgd en het lijkt mij dat het sorteercentrum ook gewoon doordraait. Dus ja, dat kan. Je zou natuurlijk aan 'die iemand die je kent' ook gewoon kunnen vragen wat 'ie dan op zondag doet :+

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:40

Klopt bedrijf zoals Coolblue bezorgt pakketten voor hun klanten via post.nl wanneer je wilt dus ook op zondag. Je ziet het steeds meer idd.

En de sorteercentra's zijn idd op zondag nacht open.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:42

post en pakjes sorteren?
Klaarmaken voor de bezorgrondes van de komende week.
Distributie van post naar andere sorteercentra door het land.

In Amsterdam zelf of Amsterdam Shiphol? Want ik kan wel inkomen dat vrachttransport 24/7 door gaat. Al die pakketjes die via luchtpost aankomen moeten ook uitgezocht worden. Vooral in de 24uurs economie van tegenwoordig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:46

Volgens mij ligt het eraan waar je werkt. In de steden wordt geloof ik ook wel bezorgd op zondag. Bij ons niet, je kan het soms aanvinken en extra betalen, maar ik vraag me echt af of dat dan van het dichtstbijzijnde postcentrum is. Hier wordt ook op maandag geen post bezorgd omdat dat dan op zondag gesorteerd zou moeten worden.

Ik vind het ook raar, maar ik ben sowieso al geen fan van de 24-uurseconomie die er hard aan lijkt te komen ^)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:49

UrbanL schreef:
Klopt bedrijf zoals Coolblue bezorgt pakketten voor hun klanten via post.nl wanneer je wilt dus ook op zondag. Je ziet het steeds meer idd.

En de sorteercentra's zijn idd op zondag nacht open.

Bij ons komt een ander koerierbedrijf op zondag hoor. Die heeft een hele auto vol met blauwe Coolblue-pakketjes.

Maar het lijkt me dat als diegene op zondagen bij PostNL werkt, er dan ook gewerkt wordt? :')
Pakketjes en post sorteren gaat volgens mij altijd maar door.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:52

Sabbientje schreef:
post en pakjes sorteren?
Klaarmaken voor de bezorgrondes van de komende week.
Distributie van post naar andere sorteercentra door het land.

In Amsterdam zelf of Amsterdam Shiphol? Want ik kan wel inkomen dat vrachttransport 24/7 door gaat. Al die pakketjes die via luchtpost aankomen moeten ook uitgezocht worden. Vooral in de 24uurs economie van tegenwoordig.

Ja, dat is ook wel logisch met de 24/7 uurs economie van tegenwoordig.

Toch ik had altijd het idee van dat PostNL zondags dicht is behalve voor de nachtdiensten, zodat er alles voorbereid kan gaan worden voor de maandag.

Natuurlijk heeft een kennis van mij dit ook aan mij uitgelegd.

Het is dus een 24/7 uurs bedrijf, blijkbaar.

Toch het blijft voor mij een vreemd iets..........heb gewoon altijd gedacht dat het zondags dicht is overdag, behalve voor de nachtdiensten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:58

verootjoo schreef:
Volgens mij ligt het eraan waar je werkt. In de steden wordt geloof ik ook wel bezorgd op zondag. Bij ons niet, je kan het soms aanvinken en extra betalen, maar ik vraag me echt af of dat dan van het dichtstbijzijnde postcentrum is. Hier wordt ook op maandag geen post bezorgd omdat dat dan op zondag gesorteerd zou moeten worden.

Ik vind het ook raar, maar ik ben sowieso al geen fan van de 24-uurseconomie die er hard aan lijkt te komen ^)

Dat is eigenlijk waar ik op doel/ bedoel.

Ik vind het het een raar iets.........net als jij.
Dat had ik gewoon nooit gedacht van PostNL.
Dat er ook gewoon overdag gewerkt wordt op een zondag, behalve de nachtdiensten dan he, dat is er altijd.

Want normaal gesproken wordt er niet op zondagen gewerkt, dit wist ik omdat ik er ook iets mee te maken had met mijn werk, veel contact met postbezorgers en pakketbezorgers.

Dus ik had zoiets van............nu ook al bij de PostNL op zondagen.........

Ja, de 24 uurs economie he, het heeft zo hun voor en nadelen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:02

De reden dat er op maandag geen post wordt bezorgd (wel pakketen uiteraard) is omdat veel bedrijven op zaterdag toch niet open zijn en er dus te weinig post is om het rendabel te maken ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 13:07

chocobroodje schreef:
De reden dat er op maandag geen post wordt bezorgd (wel pakketen uiteraard) is omdat veel bedrijven op zaterdag toch niet open zijn en er dus te weinig post is om het rendabel te maken ;)

Dit wist ik natuurlijk wel en dat is ook heel logisch.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 13:08

Hilli schreef:
Er worden op zondag pakketjes bezorgd en het lijkt mij dat het sorteercentrum ook gewoon doordraait. Dus ja, dat kan. Je zou natuurlijk aan 'die iemand die je kent' ook gewoon kunnen vragen wat 'ie dan op zondag doet :+

Ik heb het natuurlijk allang gevraagd en die heeft het ook uitgelegd. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:06

chocobroodje schreef:

Bij ons worden er dus ook geen postpakketten bezorgd op maandag door PostNL. :n Alleen op dinsdag t/m zaterdag.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:39

Pakketten kunnen wel bezorgd worden op maandag tegenwoordig. Dan moeten ze op zaterdag voor 15.00 uur bij bepaalde pakketpunten worden gebracht. Zijn er niet zo veel en veel pakketten zijn het niet. En je hebt natuurlijk hele grote bedrijven, die mogen ook heel laat nog aanleveren.
Op maandag wordt er ook rouwpost en medische post bezorgd (ook op feestdagen).

Dus tja, bij de postnl wordt er inderdaad 24/7 gewerkt.