Poeziealbums

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Poeziealbums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 00:34

Ik heb vroeger veel plezier uit mijn poeziealbums gehaald. Helaas in de loop der jaren uiteraard degene die me het meest aan mn hart ligt kwijtgeraakt ;( Waarschijnlijk uitgeleend aan iemand en nooit meer teruggekregen.

Anyways, ik heb 2 nichtjes en voor Sinterklaas wilde ik ze een poeziealbum geven.

Bestaan dus niet meer -O-
Het zijn voornamelijk dagboeken, of notitieboeken, maar geen echte poeziealbums. Gaat me eigenlijk meer vanwege de covers, aangezien een blanco notitieboek hetzelfde is. Maar die notitieboeken zijn met volwassen covers en ik heb het nodig voor 2 kleine meiden.

Ook de dames van de boekhandel wezen me op iets; vriendenboekjes (generatiekloof, want ze hadden geen idee waar ik het over had :') )

Nu heb ik dus wel wat gevonden op Amazon.de dus ik heb een alternatief. Maar terwijl ik daar zat te kijken herinnerde ik me een site waar je wel 'nep' poeziealbums kan kopen. Vastgestelde covers en dan kan je er een naam opzetten. Maar dat vind ik weer te simpel.

Ik ben een zeikerd I know. Maar om het toch leuker te maken en vooral persoonlijker dacht ik, misschien kent iemand op Bokt een site waar ze poeziealbums/ notitieboekjes verkopen en je de cover kan personaliseren. Mijn gedachte was om de geboortekaartjes daarvoor te gebruiken.

Of als Bokt een ander leuk alternatief heeft dan hoor ik het graag :D

Mijn eerste en helaas vermiste poeziealbum heb ik van mijn tante gekregen en mijn ouders, opa en oma, ooms en tantes en beste vriendinnen hebben daar ingeschreven. Toen hij eenmaal vol was heb ik een andere gekregen en die is nooit vol gekomen helaas. Die eerste is voor mij bijzonder vanwege het werk wat sommige tantes en mijn oma erin hebben gestoken. (kwa gedichtje en creativiteit)
Dus hij zit vol mooie herinneringen en ik hoop dat mijn nichtjes dat dus ook gaan krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 00:42

Onali

Re: Poeziealbums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 00:52

Die van Bol is bedrukt van binnen en dus beperkt het je schrijven/ plaatjes/ creativiteit.
Die van Bruna en Pimpelmees vind ik te ouwelijk en dat hondje is schattig, maar dat is maar 1 design. En ik heb 2 nichtjes.

Bol heeft er ook 2, maar die vind ik niet mooi en er is een website maar die heeft dan maar weer 2 kleuren met vastgezet design en de naam. Maar ik vind die ook echt helemaal niks.

:')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:16

Ik heb momenteel een liggen die ik voor mijn nichtje ga invullen en dat boekje komt van de witte boekhandel vandaan. Dat is zo'n zaakje waar je boeken, schrijfwaren en wat films erg goedkoop kunt krijgen. Zit dat niet in de buurt van jou?

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:43

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:47

Kun je zoiets niet gewoon bij albelli.nl maken? Een gepersonaliseerd boekje?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:50

Als je een album hebt gevonden zo ik ook kijken of ze ook de ouderwetse poezieplaatjes hebben.Die zijn ook bijna niet te krijgen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 13:55

_kajo_ schreef:

JA!! Die eerste is helemaal wat ik bedoel.

Thanks.

Kwa plaatjes maakt het me niet uit.
Mijn creatiefste tante had, en ik weet dat ik dat ook op de basisschool heb gehad, een hartje gespat.

Tandenborstel, gaasraam en inkt.

En van alle pagina's uit mijn album is me dit altijd bijgebleven.

Ik ga als tip alleen wel meegeven dat ze moeten bijhouden aan wie ze hem meegeven. Zo ben ik de mijne kwijtgeraakt.