Verschil in administratiekosten?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LilChar

Verschil in administratiekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 16:01

Hoi bokkers! :)

Ik had een soort van juridische vraag, ik heb al wat op internet gezocht maar kon het niet vinden!

Twee weken geleden kreeg ik een rekening over de servicekosten van de studio die ik stuur.
Ik moet wat bijbetalen, jammer maar helaas. Nu vergeleek ik mijn rekening met een meisje die in dezelfde flat als ik woont.
Haar administratiekosten zijn 30,50
Mijn administratiekosten zijn 42,50
Ik vond dit best apart en heb hierover gemaild naar de de verhuurder. Die zei:

Goedemorgen Charlotte,

Dank je wel voor je bericht. Je betaald een vast percentage aan administratiekosten over het totale verbruik. Hoe hoger je totale servicekosten hoe hoger de administratiekosten. De eindafrekening van (naam ander meisje) zal dus later zijn dan die van jou vandaag het verschil.
Weet je hiermee voldoende?

Ik vind dit persoonlijk heeeel vreemd en vroeg mij af of dat zomaar mag? Ze hebben er toch niet opeens meer werk aan? Weet iemand misschien of ik hier iets aan kan doen?
Ik heb het trouwens al betaald want het werd gewoon afgeschreven met de huur, maar ik wil de verhuurder toch laten weten dat ik het raar vind. Dit doe ik alleen als het dat daadwerkelijk ook is, vandaar mijn vraag.

NinaCharlie

Re: Verschil in administratiekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:06

Wat ik vreemd vind is dat ze factureringen van andere huurders bespreken met jou

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 16:13

NinaCharlie schreef:
Wat ik vreemd vind is dat ze factureringen van andere huurders bespreken met jou

Ik had het al aangegeven in mijn mail als eerst dat ik het met dat meisje had vergeleken en dat ik daarom op mijn vraag kwam.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:19

Het zal vast niet 'zomaar' zijn, ongetwijfeld is hier iets over terug te vinden in je contract.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:15

LilChar schreef:
Hoi bokkers! :)

Ik had een soort van juridische vraag, ik heb al wat op internet gezocht maar kon het niet vinden!

Twee weken geleden kreeg ik een rekening over de servicekosten van de studio die ik stuur.
Ik moet wat bijbetalen, jammer maar helaas. Nu vergeleek ik mijn rekening met een meisje die in dezelfde flat als ik woont.
Haar administratiekosten zijn 30,50
Mijn administratiekosten zijn 42,50
Ik vond dit best apart en heb hierover gemaild naar de de verhuurder. Die zei:

Goedemorgen Charlotte,

Dank je wel voor je bericht. Je betaald een vast percentage aan administratiekosten over het totale verbruik. Hoe hoger je totale servicekosten hoe hoger de administratiekosten. De eindafrekening van (naam ander meisje) zal dus later zijn dan die van jou vandaag het verschil.
Weet je hiermee voldoende?

Ik vind dit persoonlijk heeeel vreemd en vroeg mij af of dat zomaar mag? Ze hebben er toch niet opeens meer werk aan? Weet iemand misschien of ik hier iets aan kan doen?
Ik heb het trouwens al betaald want het werd gewoon afgeschreven met de huur, maar ik wil de verhuurder toch laten weten dat ik het raar vind. Dit doe ik alleen als het dat daadwerkelijk ook is, vandaar mijn vraag.

Met verbruik en service kosten bedoel je de hoeveelheid stroom of gas?
Want bij mij zijn service kosten kosten voor bijv ramen wassen, schoonhouden van het trappenhuis
En ze kijken bij niet naar hoeveel ramen ik heb of mijn buurman in het zelfde appartementen complex

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 19:21

[/quote]
Met verbruik en service kosten bedoel je de hoeveelheid stroom of gas?
Want bij mij zijn service kosten kosten voor bijv ramen wassen, schoonhouden van het trappenhuis
En ze kijken bij niet naar hoeveel ramen ik heb of mijn buurman in het zelfde appartementen complex[/quote]

Ja, het is 1 rekening samen van gas water licht en de servicekosten zoals jij ze noemt samen! Dus inderdaad glazen wassen etc. Dat staat allemaal in 1 rekening en de administratiekosten die er ook bij op staan zijn dus afhankelijk van het bedrag dat je moet betalen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:00

Ik vind het maar apart dat de administratiekosten variabel zijn.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:36

Roze
Can I come into the out now?

Omdat, code Roze

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 22:00

Ik vind het ook zeeer apart Iris!
Maar als ik die link goed begrijp zie ik dat het wel mag..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:08

ik heb het ook gehad op mn studentenkamer. Daar werd het berekend aan de hand van het aantal m2.

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:36

Ik heb dat ook gehad in een appartement er werd daar naar de m2 gekeken en ook de administratie kosten waren daar variabel was ook gewoon zoveel % van de totale rekening

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:34

Liezel1 schreef:
ik heb het ook gehad op mn studentenkamer. Daar werd het berekend aan de hand van het aantal m2.

Ja de service kosten. Dat kan. Maar toch niet de administratie kosten van die servicekosten?

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie