Universiteiten in Nederland bezocht, dat leek me leuk en leerzaam

Toch hebben de universiteiten in het buitenland mij ook enorm geboeid, het lijkt me geweldig om de sfeer daar te ervaren en niet alleen de vertrouwde manier van leren zoals die in Nederland is toe te passen.
Natuurlijk spoken er dan wat gekke ideeën rond, wat zou het gaaf zijn om bij Harvard binnen te komen, of een van de andere Ivy League Universities.
Naast het feit dat dit waarschijnlijk immens veel geld kost restte mij de vraag, is het mógelijk om hier binnen te komen, als Nederlander? Het internet vertelt mij dat de kans extreem klein is omdat je er hoge scores voor moet halen en 6 op de 100 mensen maar worden toegelaten.
Is het dan echt zo onmogelijk als het lijkt, of kan dit wel degelijk?
Mijn directe omgeving kon hier niet echt een antwoord op geven, dus ik besloot het een kans te geven op bokt
Wat weten jullie ervan?Ik ben hier erg benieuwd naar, studeren in het buitenland (wel of geen Harvard) lijkt me in ieder geval ontzettend gaaf, ook al is het maar voor een paar maanden

Maar 't onderste is niet UK related!
Ik wil graag in Engeland wonen, dus dan zou een Universiteit in Engeland geschikter zijn.