Nieuw huis: smerige, dikke en knapperige spinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Nieuw huis: smerige, dikke en knapperige spinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 00:33

Ik moest naar de wc, op de blote voetjes door de gang en toen voelde en hoorde ik "krak"...

Ik ben oprecht heel blij met mijn nieuwe huis en dat we tijdens het klussen en verhuizen wat wakker hebben gemaakt geloof ik best. Langpoten en kleintjes mogen ook gerust blijven.

Maar gadverdamme we hebben zoveel van die vieze, grote en dikke zwarte spinnen. Op je tandenborstel, in je theekop, plotseling achter de kast vandaan. Ik ben het zat, wat maakt ons huis aantrekkelijk?

Ik ga morgen iig horgaas kopen, stap nr 1. Maar desondanks waar komen ze vandaan? Die van vanavond leek bijna exotische met zijn gelige poten. :r

Lotgenoten? -O-

Oa zulke bedoel ik dan.
Spoiler:
Afbeelding

Jindai

Re: Nieuw huis: smerige, dikke en knapperige spinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:41

Geen idee wat je er aan kan doen, maar als het mij was overkomen was ik héél snel verhuisd. := Dat er eens een keer eentje door je woonkamer rent is al k#t genoeg, maar zelfs op je tandenborstel... :r :evaw:

Sorry, wil absoluut geen lotgenoot van je zijn, maar je wel heel veel sterkte wensen! :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:43

Waarom klik ik dit aan voor ik ga slapen zeg... :+
Maar ik heb geen idee.. het is er wel de tijd voor geloof ik, hier heb ik ze ook al gespot.. ik lees graag mee om deze hopelijk te kunnen verbannen }>

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 00:44

Ik zit nu dus ook angstvallig in bed ieder hoekje van de slaapkamer in de gaten te houden. Adrenaline stroomt nog als een gek. :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:46

Misschien heb je een oud huis?
Vochtig plekken of zo, waar ze graag zitten?
Geen idee, maar ik zou ook geen oog dicht doen -O-

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:47

Saskia9 schreef:
Waarom klik ik dit aan voor ik ga slapen zeg... :+
Maar ik heb geen idee.. het is er wel de tijd voor geloof ik, hier heb ik ze ook al gespot.. ik lees graag mee om deze hopelijk te kunnen verbannen }>

NEE NEE NEE!!! Het is er alleen tijd voor in de herfst. :\
En dat is al erg genoeg...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:48

Eigenlijk is het nooit tijd voor deze smerige brrrrrr

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:48

Oh ik ken ze.. De trechterspin. In mijn ouderlijk huis zaten ze altijd met aantallen, vooral in de zomermaanden. Bij ons hadden ze zelfs een soort 'holletje', waarin ze zich voortplanten en waar dan vervolgens allemaal nieuwe spinnen uit kwamen.. :')

Ik snap precies wat je bedoelt, langpoten en kleintjes doen mij ook helemaal niks, maar die dikke/grote/harige spinnen... brrr

Geen idee hoe je ze weg kunt houden, het zijn echt spinnen die graag binnen zitten en op/tussen muren leven. Ik wens je iig veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:49

Oh nee wat vreselijk!! Probeer alle kieren dicht te maken. Heb je een tuin? Zo wonen ook graag in sommige planten.

Voel het overal kriebelen..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 00:51

Appartement (zonder tuin) uit '60. Ik kwam inderdaad nog wat kieren tegen waar nog kit in mag maar vochtige plekken eigenlijk niet.

Blij met jullie, leed delen is fijn. :')

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:54

Ik heb ze ook, die dikke zwarten, vooral in de keuken - er zit er 1 achter m'n koelkast, en 1 tusssen twee keukenkastjes. Die twee hebben een vaste plek en bewegen niet veel, dus die mogen blijven (ze heten allebei Henk). Af en toe loopt er eentje 'los', daarvoor grijp ik de stofzuiger, of een bus insectengif. Dan sta ik ook een potje te gillen, vind ze vreselijk als ze lopen :')

Bij mij zitten ze bijna altijd beneden (gelukkig, als ik er regelmatig op m'n slaapkamer zou vinden zou ik ook niet meer kunnen slapen). Beneden heb ik een stenen vloer, die meestal koud en vochtig is. En ik woon in een tuinhuis, met veel kiertjes.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:55

Saskia9 schreef:
Eigenlijk is het nooit tijd voor deze smerige brrrrrr

Helemaal met je eens, het beste zou zijn als ze überhaupt niet eens zouden bestaan....lijkt me geweldig. :evaw: :')

Ik hou iig m'n sokken aan met dit soort dagen en temperaturen, er kan er blijkbaar maar zo eentje oversteken, gadverdamme. Moet dat niet over m'n blote voeten hebben. :r

LidyK97, weet je toevallig welke planten dat soort gespuis aantrekken of beter nog, juist afstoten?? :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 01:02

Waarom klik ik deze topic aan en vooral de spoiler.. :+

Maar gatverdamme wat zijn ze vies, veder geen tips sorry :')

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 01:05

Traiectum schreef:
Die twee hebben een vaste plek en bewegen niet veel, dus die mogen blijven (ze heten allebei Henk).

_O- _O-

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 01:13

Brr..
Wij spuiten 2 x in het jaar een middeltje tegen spinnen en ongedierte op de muren rond ramen en deurkozijnen. Kleine spinnen zijn geen probleem, maar wij hadden ook hordes spinnen in huis, op de bank vielen ze op je hoofd.
Spinnen hebben we sinds het spuiten amper, heel zelden een kleintje.
Het bevalt ons goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 01:15

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 01:33

De enige optie is verhuizen. Ver weg. Vlucht nu het nog kan!

Edit: als je dan toch écht niet weg wilt: een verdelger laten komen. Dikke kans dat je een nest ergens hebt zitten. :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 01:53

Ja hebt schijnbaar speciale bedrijven die een goedje spuiten wat de spinnen doet wegjagen, geen idee hoe het heet hoor maar een collega heeft die ooit eens laten komen.
Werkte wel echt!

Mensen werd geadviseerd om even naar buiten te gaan en dat was maar goed ook want ze kwamen overal tussenuit gekropen en rende hard naar buiten :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 02:19

In spanje is een fantastisch spul te krijgen bij welkoop-achtige winkels. Wél met het advies om een nachtje elders te slapen en daarna 24 uur alles open te gooien. ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:01

Iehk dat zijn van die huisspinnen. Brrr, ik ken ze. Maar ze zijn razendsnel, ik snap niet dat je er op kunt gaan staan. Het zijn net muizen, zo hard kunnen ze rennen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:02

Ja die heb ik hier ook soms lopen! En ik kan je zeggen...DIT werkt niet. -O- Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:11

Horgaas gaat je helaas niet helpen. Ze komen niet van buiten, maar zitten al in je huis. Vorig jaar zijn ze hier met elektra aan het klussen geweest. De dagen erna overal wakker geworden/verstoorde spinnen. Griebels!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:28

Oh god ik ben net verhuisd en krijg kriebels van dit topic. Dadelijk is mijn huis ook een spinnen-walhala. Valt dit onder verborgen gebreken :') ?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:41

Beste werkt nog bij ons een kat in huis die graag vangt. Sinds onze tijger in huis amper spinnen. En zeker geen grote. Hij eet ze ook op. Sterkte want Brrrrrrr op je tandenborstel!? Die had ik dus meteen ook weggegooid.

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:12

sanso schreef:
Ja hebt schijnbaar speciale bedrijven die een goedje spuiten wat de spinnen doet wegjagen, geen idee hoe het heet hoor maar een collega heeft die ooit eens laten komen.
Werkte wel echt!

Mensen werd geadviseerd om even naar buiten te gaan en dat was maar goed ook want ze kwamen overal tussenuit gekropen en rende hard naar buiten :Y)

Verdelger was ook het eerste wat in mij opkwam. Ik ben als de dood voor spinnen. Geen idee waarom ik toch de spoiler aanklikte :(

Edit. Hier 3 katten in huis. Ze zullen heus wel eens iets vangen maar ik noem ze altijd jagers van niks hahaha. Hoop nog steeds dat ze de muggen vangen maar helaas