Ik plaats hier uit bijna wanhoop een topic. Ik heb al zoveel sites bezocht, overal bieden ze je het zelfde aan, bij de een moet je betalen voor inschrijven, bij de ander om te reageren. Welke is betrouwbaar? Wat is een redelijke prijs? Wat moet ik regelen wat betreft inschrijvingen? Kan het ook gewoon via Facebook? Hoeveel moet ik per jaar verdienen?
Al met al, ik zie door de bomen het bos niet meer en ik weet niet meer wat ik moet doen.
Mijn situatie: Ik ga na de vakantie studeren aan de HvA (Amsterdam). Ik woon zelf in Friesland, reizen is daardoor niet te doen. Graag wil ik op mijzelf en ik ben hier ook erg aan toe.
Ik heb al 3 jaar een vaste relatie, en hij gaat dit jaar ook beginnen aan een studie. Echter gaat hij in Utrecht studeren. Het liefst willen wij samen gaan wonen in een studio/appartement. Omdat Amsterdam naar Utrecht en andersom goed te reizen valt, willen wij het lieft in 1 van deze steden gaan wonen. We zitten evt ook te denken aan een dorp/stad er tussenin ivm de hoge kosten mocht je in de stad gaan wonen. (500,- voor 10m2 bijvoorbeeld
).Echter, hoe begin je dit? Als student heb je geen vast inkomen. Echter hebben we wel een berekening gemaakt van onze kosten en inkomsten en het komt er op neer dat wij rond de 1200,- aan huur in de maand kunnen betalen. Echter, als ik dat eens een appartement langs zie komen staat er bijvoorbeeld bij dat je een jaar inkomen moet hebben van zoveel euro. Hier komen wij natuurlijk niet op. Als je dan op de link klikt om te reageren, moet je eerst weer 14,59 betalen om te mogen reageren. Ik weet niet in hoeverre dit soort dingen betrouwbaar zijn, dus ik reageer dan nooit.
Toen bekeken we inschrijf site's. kamernet etc. Hier moet je ook voor betalen. Op Facebook kan je direct reageren bij de mensen, maar hier komt vrijwel nooit reactie op en vaak gaat het hier om kamers van 10m2. (En bij zulke kamers is het bijna werken om er te mogen wonen, hospiteeravonden met 10 uitgenodigden. maandag samen eten, dinsdag op stap, deuren open houden voor elkaar etc..)
Mijn vraag is dus, is het als student mogelijk om een studio voor 2 personen of een klein appartement te huren? Waar moet je op letten? Wat voor dingen moet je regelen? Waar moet je je inschrijven? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Mocht ik heel onrealistisch denken, wees dan ook niet bang om mij uit mijn droom te halen.
Maar ik zoek en ik zoek en het lijkt haast onmogelijk om voor een stel een studio te vinden.Relatie is zeer stabiel, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Spullen voor uitzet etc zijn al geregeld. Alleen de woonruimte ontbreekt nog.
Alvast bedankt!

of een ruim appartement.
Ik snap erg goed dat ze een jong stel niet heel serieus nemen. Maar erg jammer, dat wel.