Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 23:02

Dag bokkers, ik vraag jullie hulp voor het volgende: wij wonen buitenaf, maar aan de rand van een dorp van 9000 inwoners. Vlak naast ons begint een bos dat hoort bij een landgoed en de regio hier staat ook bekend om de vele landgoederen. Nu wil de gemeente op de weilanden pal naast de onze huizenbouw gaan realiseren, met het idee om de komende jaren zo’n 1200 woningen in de gemeente bij te bouwen. Waarvan dus een deel in de nu nog weilanden naast ons. Ik hoef vast niet uit te leggen dat we het hier niet mee eens zijn. Als buurt willen we diverse acties gaan voeren en een daarvan is een spandoek ophangen op de wei of tussen de bomen. Ik zoek een passende tekst voor op dit spandoek. Iets dat de relatie tussen woningbouw en (verlies van ) kostbare/zeldzame natuur uitdrukt. Voor het idee, er zijn rond de 60 soorten vogels gedetermineerd rond ons erf en zeker 12 soorten die ook hier broeden, waaronder ook bedreigde soorten. Wie weet een goede leus voor het spandoek? Dank voor het meedenken.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:15

Ook vogels hebben recht op woonruimte?

snorkel1986

Berichten: 3017
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:15

Euh.. de vogelbescherming tippen over die soorten...

Of een vogelhuisje/ vogel de beschermende afbeelden met de tekst wij wonen hier..

En effe zoeken maar volgens mij moet er een of ander onderzoek gedaan worden na flora en fauna voor dat er gebouwd mag worden...

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:21

Dit is geen "steentje" bijdragen aan de natuur.
Geen extra huizen, voor de verhuur.

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:27

Nice try, maar een zienswijze indienen tegen het ontwerpbesluit het bestemmingsplan te wijzigen (als dat tenminste nog niet gebeurd is, zo ja, dan ben je sowieso te laat), en als die zienswijze verworpen wordt (99% kans :P ) bezwaar indienen bij de rechtbank in Arnhem, en als die ook vindt dat je ongelijk hebt naar de Raad van State is de enige manier om (eventueel) succes te hebben.

Geen zienswijze indienen betekent ook geen bezwaarmogelijkheid meer en dus ook geen RvS procedure.
Protesteren tegen dit soort plannen is een 3-trapsraket, je moet alle stappen doorlopen én bij het bestemmingsplan beginnen.
Is dat eenmaal gewijzigd is bezwaar maken tegen de daadwerkelijke bouwplannen verdomd moeilijk. Dat kan dan hooguit nog tegen in welke vorm, hoe hoog, hoe dichtbij ed.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:48

Naast spandoeken uiteraard ook massaal bezwaar aantekenen tegen de plannen. Want alleen met spandoeken houd je dat niet tegen.
Je zult echt inspraak moeten doen in de gemeenteraad.
Wat is op dit moment het bestemmingsplan van die weilanden?
Is die momenteel nog agrarisch?

Dan moet er eerst een wijziging van het bestemmingsplan komen (en dat wordt er zonder protest gewoon doorheen gedrukt in de gemeenteraad).

Ik heb ooit de bouw van een torenflat tegengehouden, die vlak naast ons huis kwam.
Ik had wel de hele buurt achter me staan, de buurt kwam massaal mee naar de zittingen van de gemeenteraad waar ik inspraak had.
Ik heb toen echt alle argumenten die ik kon vinden uit de kast gehaald - met succes.

Woningbouw betekent voor je gemeente: kassa :$ :$
En heel simpel: als niemand tegen is, dan is het dus €€€ heel veel geld wat de gemeente daar aan gaat verdienen, en daar is uiteraard niemand tegen in de gemeenteraad.
(hooguit een enkel "groen" raadslid)
Maar:
Als er protest komt van bewoners, dan:
ligt dat veel gevoeliger want bewoners zijn kiezers .
(ik had destijds het geluk dat de gemeenteraadsverkiezingen er aan zaten te komen, en dan worden ze bang om stemmen te verliezen)

Is er een partij in je gemeente die ook niet blij is met die plannen?
Ga daar om raad vragen!
Ik heb destijds ook hulp gekregen van een raadslid, die kunnen/willen vaak helpen als bewoners een protest willen indienen tegen iets waar ze het zelf ook niet mee eens zijn.
(destijds in mijn geval moest voor die torenflat het bestemmingsplan van dat lapje grond eerst gewijzigd worden van "groenvoorziening" naar "bouwgrond".
Uiteindelijk werd het toen gewijzigd in "groenvoorziening totdat we een beter plan hebben".
Later is op die plaats plek gemaakt voor water; de wijk had problemen met de riolering bij zware regenval, door een bestaande sloot daar door te trekken was er ruimte voor riool overstort in de sloten.)

Maar:
Als het bestemmingsplan heel stiekem al lang gewijzigd is in bouwgrond;
dan ga je het heel erg moeilijk krijgen. Want gebouwd gaat er dan worden.
Je kunt dan hooguit nog een beetje invloed uitoefenen op maximum hoogte en verkeersinfra.
(bij nieuwbouw vergeten ze weleens te kijken naar hoe de bestaande infrastructuur overbelast gaat worden als er tig huizen met tig auto's bijkomen. Verkeersveiligheid is dan echt we een puntje)
Maar tegenhouden kun je het dan echt niet meer.

Algemeen:
Het is voor iedereen belangrijk om het wekelijkse gemeentekrantje in de gaten te houden, en dan met name de mededelingen van de gemeente; van aanvraag vergunning en wijzigingen in de bestemmingsplannen enz.
Die worden altijd aangekondigd in zo'n krantje.
Dan kun je nog protest indienen, daarom wordt het ook aangekondigd.
Nooit iets lezen kan betekenen dat je ineens geconfronteerd wordt met plannen die botsen met je eigen belangen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 06:41

Oh ja jullie krijgen dat voor de deur. Ik had de plannen gezien de twee meest onlogische plekken om woningbouw te willen. Dat dst is toegestaan tegen natuurgebied aan.

En ik geloof er niks van dat er goedkopere huizen gebouwd gaan worden zo tegen het bos. Zoals aan de andere kant van de weg met die peperdure villas op de voormalige camping. Daar hadden ze ook zeker 100 normale huizen kwijtgekund.

Ik zag een concreet bijna startend project met 40+ woningen boven de 350000 en maar liefst 8 -O- onder de 250000

Er zijn zoveel betere plekken te bedenken dan daar. -O- oa richting het dorpje ernaast. Niet het spoor over tegen de bosrand aan bij een industrieterrein. Het zal wel met de terreineigenaar te maken hebben een persoon uitkopen en veel grond krijgen. Al vraag ik me af of deze van de plannen afwist. Die zal moeten stoppen met paarden fokken of een heel andere plek moeten zoeken.

Maar leuzen.lastig. ik ga er eens over nadenken

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 08:39

We gaan echt niet alleen maar spandoeken ophangen, maar ook heel breed inzetten op alles wat kan. Ook de wijkraad is mee enz enz. Het is nog niet zo ver dat de bestemmingsplanwijziging er ligt, het gaat nu nog maar om stap 1. Vandaar ook de spandoeken.

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:04

Als 'iedereen' er al van weet, inclusief de wijkraad, wat heeft een spandoek dan voor zin?

Met een beetje pecht wordt het binnen de kortste keren een nat vod en voorbijgangers zullen zich er eerder aan ergeren dan dat ze zullen denken "gut, wat rot". Kans is groter dat ze denken: "zeikerds, er is woningtekort, gun je mijn zoon geen eigen huis."

En bovendien, wat kan een voorbijganger doen die dat spandoek leest en denkt, gut wat rot?

Echt, leuk, zo'n ludieke actie, maar het doet niets, en je hebt nog kans dat je raadsleden tégen je krijgt omdat ze niet van 'gedram' houden.

(Enne, ik zit in de gemeenteraad, en ik weet hoe het werkt met dit soort protestacties - je staat 1-0 achter voor je nog maar 1 woord gezegd hebt tijdens je inspraakmogelijkheid. Raadslieden houden niet van spandoeken, die houden van de regeltjes die gevolgd moeten worden)

En als je echt kunt aantonen dat er rode-lijst-soorten broeden/wonen, dan maak je wel kans. Maar dat is dan ook echt vrijwel de enige mogelijkheid die je hebt.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:45

Bewandel echt de 'normale' weg. Dus via de raad, inspreken, brieven sturen, vogelbescherming eventueel, bezwaar tegen bestemmingsplannen... Ga in gesprek met raadsleden, bereik je veel meer mee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:03

Beide opties lijken me ok. Zowel officieel maar ook visueel zichtbaar voor iedereen. Veel mensen lezen die krantjes niet of niet goed. Het hele artikel was vreemd het stond er bijna als dit is DE planning. En de gekozen plaatsen zijn vreemd. Weiland en natuur en soort van vrij uitzicht zonder huizen bouw aan de andere kant van een best drukke spoorlijn aanwijzen met niet de beste ontsluiting kwa wegen nu als groeiplek is wat byzonder te noemen. Ene kant industrie met best wat vrachtverkeer, een golfbaan pitch plek met dagelijks plok plok, plekken waar het vragen is om overlast meldingen ook nog.

Vooral omdat er een vergelijkbare maat weiland bij al een bestaande woonwijk richting een volgend dorp met goede ontsluiting ook gebruikt zou kunnen worden. Daar zullen vast andere belangen spelen

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:42

Woningbouw betekent voor je gemeente: kassa :$ :$ Wat een bekrompen opmerking!

Woningbouw betekend woningen voor mensen die deze broodnodig hebben. En zo blijft er altijd een afweging tussen natuur en mensen. Hoe moeilijk dat ook is.

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:24

NIMBY!!!


Oftewel:

NOT IN MY BACKYARD!!!

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:37

Nou inderdaad, Not in my backyard.....
Als iedereen er zo in staat, zal er nooit weer een huis gebouwd kunnen worden.

Een dorp met 9.000 inwoners is geen klein gehucht meer, dat is een behoorlijk dorp met goede voorzieningen en meerdere supermarkten. Dat is echt geen 'paar huizen in de natuur meer' maar gewoon een bebouwde kom waar toekomstige woningbouw heel gewoon is.

Als ze dan gaan bouwen, is het zuur dat je net op de rand van zo'n dorp woont en daardoor je vrije uitzicht over de weilanden verliest. Maar heee.... waar moeten die woningen dan anders komen te staan? Aan de andere kant van jullie dorp? Helemaal niet in jullie dorp?

Je woont duidelijk niet midden in het bos (want vrij uitzicht over weilanden) dus dat met die beschermde vogeltjes zal niet een heel sterk argument blijken. Maar wie weet, je kunt het altijd proberen.

Spandoekleuzen?
* Heren boven veren
* In de nesten zonder vogels
* Meer huizen? Weg natuur

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:47

Ibbel schreef:
Nice try, maar een zienswijze indienen tegen het ontwerpbesluit het bestemmingsplan te wijzigen (als dat tenminste nog niet gebeurd is, zo ja, dan ben je sowieso te laat), en als die zienswijze verworpen wordt (99% kans :P ) bezwaar indienen bij de rechtbank in Arnhem, en als die ook vindt dat je ongelijk hebt naar de Raad van State is de enige manier om (eventueel) succes te hebben.

Geen zienswijze indienen betekent ook geen bezwaarmogelijkheid meer en dus ook geen RvS procedure.
Protesteren tegen dit soort plannen is een 3-trapsraket, je moet alle stappen doorlopen én bij het bestemmingsplan beginnen.
Is dat eenmaal gewijzigd is bezwaar maken tegen de daadwerkelijke bouwplannen verdomd moeilijk. Dat kan dan hooguit nog tegen in welke vorm, hoe hoog, hoe dichtbij ed.


Ik pik dit er even uit, want dit klopt niet helemaal. Ook als je geen zienswijze hebt ingediend, kan je wél in beroep gaan bij milieuzaken (Verdrag van Aarhus).
Bezwaar (dan kom je voor de bezwarencommissie van een gemeente) indienen kan alleen in reguliere procedures, dat is een bestemmingsplanwijziging over het algemeen niet.

Dit is nu nog niet aan de orde, maar zorg vooral voor objectieve informatie waardoor de bestemming niet naar wonen omgezet kan worden. Zijn er bvb boerderijen of industrie in de buurt die door het bouwen van woningen belemmerd worden in uitbreiding? Beschermde vogels is idd ook een leuke, al zijn daar oplossingen op te verzinnen door projectontwikkelaars.

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:48

Het is inderdaad even wennen als je altijd lekker vrij hebt gewoond aan de rand van een dorp en er komen in eens woningen bij. Van mijn 8 nieuwe buren trekt de eerste op dit moment in. En ik heb het vermoeden dat er in de komende jaren nog 16 tot 24 huizen bij komen... Dat is dus even wennen als je altijd in een doodlopend laantje hebt gewoon met 5 huizen.

Uiteraard hebben we gemopperd en geklaagd via alle officiële wegen, maar het is er toch gekomen. En dat kan ook niet anders met het tekort aan woningen. Dat weet je natuurlijk ook gewoon. Maar inderdaad, liever niet op jouw rustige plekje. We zullen zien wat er nog bij gaat komen in de toekomst en of wij het hier dan nog steeds zo fijn wonen vinden.

Ik hoop voor je dat je er wat tegen kan doen, maar vrees van niet. Succes in elk geval.

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 18:03

Dank voor al het medeleven (al dan niet cynisch). Ik vroeg om een leus, dank voor de suggesties.
Ik ga kort in op het NIMBY. Waar wij wonen, ligt echt buiten het dorp en de infrastructuur. Aan de andere kant is vrij recent een woonwijk gebouwd en is ook nog ruimte voor veel meer woningen en die plannen zijn er al. Het is veel logischer aan die kant te bouwen, en ook aan inbreiding te doen. Die kant is namelijk vee beter ontsloten enz.
Aan onze kant ligt op 200m het bos, daarvoor wat weiland, dat men dus wil volbouwen. Niet dus, als het aan ons ligt.

@SincireQ dank voor je info, zeer waardevol om mee te nemen.

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:15

Vandaag op de voorpagina van het AD:
Afbeelding

Anoniem

Re: Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:19

Ik vind het oprecht heel vervelend voor jullie en voor de natuur, maar waar wil je dan precies dat er extra woningen gebouwd gaan worden? Ik weet niet of je er van op de hoogte bent maar er is een verschrikkelijk dramatisch woningtekort in Nederland waar heel veel mensen heel erg onder lijden..

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:27

ik vind het wel dubbel. Aan de ene kant het huizentekort (Wat eigenlijk ook door onszelf veroorzaakt wordt, want vroeger woonden gezinnen hun leven lang bij elkaar, en wat is daar eigenlijk mis mee). Een deel kan ook opgelost worden door mensen met grond toe te staan het zelf in te richten, waardoor ze bijv een huisje voor hun kids op hun grondstuk kunnen zetten. Dat scheelt een hoop weilanden/natuur. Maar goed, we willen woningbouw aan de ene kant, maar idd niet in my backyard.

Andere kant: jullie huis vermindert ws flink in waarde, maar nog erger dan het geld. Ik zie het straks gebeuren dat die 9000 mensen die nu heerlijk beestjes aan huis kunnen hebben, want ze wonen lekker landelijk, straks te maken krijgen met mensen die voor een nieuwbouwhuis gaan, niks met natuur en dieren hebben, en vinden dat het stinkt, en dus beestjes weg, want te dicht in een woonwijk.

Nederland wordt steeds verrotter...blij dat ik in Dl zit, maar ik zie mezelf nog weleens veel verder vertrekken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:34

Er is op andere randen van deze plaats nog ruim voldoende plek en ook een nieuwe veel logischere plek aan de rand met wel de wegen die er op bedacht zijn. Aan de andere kant van de plaats naadt een al bestaande wijk. Maar wat er nu gebouwd wordt is vooral duur en meest ook groot enz.

Het beoogde uitbreidings gebied zit tussen spoor, industrieterrein bos en landgoed met bos ingeklemd. Aan de"verkeerde" kant van het spoor met wegen die er niet geschikt voor zijn zoveel meer verkeer aan te kunnen. Het tweede terrein is nu alleen bereikbaar met een smalle weg, ook weer tegen spoor aan in een bij regen erg nat stuk.

De plek die wel zou kunnen (naast het enorme nieuwbouw gebied waar ze nu al bezig zijn) is even groot kwa gebied, geen bos, naast een bestaande woonwijk. Maar daar wordt met geen woord over gesproken.

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:47

IHN schreef:
ik vind het wel dubbel. Aan de ene kant het huizentekort (Wat eigenlijk ook door onszelf veroorzaakt wordt, want vroeger woonden gezinnen hun leven lang bij elkaar, en wat is daar eigenlijk mis mee). Een deel kan ook opgelost worden door mensen met grond toe te staan het zelf in te richten, waardoor ze bijv een huisje voor hun kids op hun grondstuk kunnen zetten. Dat scheelt een hoop weilanden/natuur. Maar goed, we willen woningbouw aan de ene kant, maar idd niet in my backyard.

Andere kant: jullie huis vermindert ws flink in waarde, maar nog erger dan het geld. Ik zie het straks gebeuren dat die 9000 mensen die nu heerlijk beestjes aan huis kunnen hebben, want ze wonen lekker landelijk, straks te maken krijgen met mensen die voor een nieuwbouwhuis gaan, niks met natuur en dieren hebben, en vinden dat het stinkt, en dus beestjes weg, want te dicht in een woonwijk.

Nederland wordt steeds verrotter...blij dat ik in Dl zit, maar ik zie mezelf nog weleens veel verder vertrekken.

Dat was/is inderdaad wel een beetje mijn zorg. De mensen die hier al woonden wonen er ook al van generatie op generatie. Het is dan best een beetje spannend wat nieuwe buren dan ineens weer gaan doen.. Maar goed, je doet er niets aan. Als het er niet leuker op wordt of als ik inderdaad ineens in een woonwijk woon dan ga ik verhuizen.

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:55

Ik zag van de week een vvd poster met een halve waarheid
en een hele leugen.

"Bouwen in Zuid-Holland is geen rechtse hobby, maar noodzaak."

Dat er gebouwd moet worden is noodzaak, dat klopt.
Dwz: sociale huurwoningen, kleine starterswoningen, kleine bejaardenvoozieningen.

... maar wat de vvd wil/ de afgelopen tien jaar gedaan heeft,
is wel degelijk rechtse hobby/ kassa spekken: dure villa's in het groen.


@TS: op basis van de OP weet ik niet wat ik er van vind.
Als er 'inbreiding' in het dorp mogelijk is, beter dat doen.
En als het echt niet anders kan, dan graag de huizen die nodig zijn.

Beide voor mij belangrijke zaken noemde je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:16

AyDeeDee schreef:
Ik vind het oprecht heel vervelend voor jullie en voor de natuur, maar waar wil je dan precies dat er extra woningen gebouwd gaan worden? Ik weet niet of je er van op de hoogte bent maar er is een verschrikkelijk dramatisch woningtekort in Nederland waar heel veel mensen heel erg onder lijden..
Net als op iedere andere plek waar ruimte schaars is en de bevolking groot: de hoogte in.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:31

Janneke2 schreef:
Ik zag van de week een vvd poster met een halve waarheid
en een hele leugen.

"Bouwen in Zuid-Holland is geen rechtse hobby, maar noodzaak."

Dat er gebouwd moet worden is noodzaak, dat klopt.
Dwz: sociale huurwoningen, kleine starterswoningen, kleine bejaardenvoozieningen.

... maar wat de vvd wil/ de afgelopen tien jaar gedaan heeft,
is wel degelijk rechtse hobby/ kassa spekken: dure villa's in het groen.


@TS: op basis van de OP weet ik niet wat ik er van vind.
Als er 'inbreiding' in het dorp mogelijk is, beter dat doen.
En als het echt niet anders kan, dan graag de huizen die nodig zijn.

Beide voor mij belangrijke zaken noemde je niet.


Oh dit vind ik zo lekker makkelijk. Er is ook gewoon tekort aan huizen in duurdere prijsklassen (middenstand en hoger) :+

On-topic:
Goed dat jullie de officiële weg bewandelen. In mijn oude woonplaats heeft een bewonersgroep bij een inbreidingslocatie actie gevoerd en uiteindelijk is het via de RvS tegen gehouden. Het zal een proces worden van lange adem. Zij hadden ook spandoeken in de bomen hangen, ik zal mijn best doen te herinneren wat er op stond.