Gesprek ontwikkelplan, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Gesprek ontwikkelplan, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 11:19

Hallo,

Ik ben inmiddels 4 jaar werkzaam bij een super leuk bedrijf. 1.5 jaar geleden heb ik een promotie gemaakt van een ondersteunende MBO functie naar een zelfstandige HBO functie. Nog steeds enorm blij mee, maar ik wil graag mijzelf nog verder ontwikkelen.
Dit heb ik met mijn manager besproken, en hij staat hier positief in, volgende week woensdag gaan we dan ook samen zitten om voor mij een ontwikkelplan te maken, helemaal leuk!

Nu wil ik dit gesprek uiteraard perfect voorbereid in gaan, maar zo'n gesprek is voor mij helemaal nieuw, dus hebben jullie nog goeie tips?

Even wat details:
- Ik werk full time als Intercompany coördinator voor een laboratorium, dit is een zelfstandige functie waarbij ik geholpen wordt door een team administratieve medewerkers, ik ben geen leidinggevende over dit team, dit is mijn manager.

- Ik zou graag een leidinggevende functie willen, dit omdat ik graag structuur breng, het leuk vindt mensen verder te helpen in hun werk en ontwikkeling. Misschien kom ik er achter dat ik het uiteindelijk helemaal niet leuk vind of dat ik het echt niet kan, maar dan heb ik het wel geprobeerd. (Mijn manager weet dit, en hij vindt mij hier ook geschikt voor)

- Ik heb geen afgeronde opleiding in deze tak, maar ben zover gekomen door keihard werken en mijzelf laten zien.

Wat heeft een goede leidinggevende volgens jullie nodig (denk hier aan het lokaal aansturen van een team, en niet als directie van een multinational), en hebben jullie tips wat betreft cursussen en opleidingen?

Hebben jullie hiernaast ook nog andere handige tips om dit gesprek voor te bereiden?

Alvast bedankt!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:55

Hoe sta je er tegen over om een opleiding (deeltijd) te gaan volgen die past bij de tak/functie?

Ik vind dit namelijk wel een vereiste voor een leidinggevende functie zoals jij die omschrijft.

Verder wat zijn dingen die jij graag op zakelijk en/of persoonlijk vlak wilt bereiken?
Zulke zaken hoeven niet ingewikkeld te zijn, maar juist heel "simpel". Bijvoorbeeld meer werkzaamheden delegeren, of verder vooruit plannen (inzicht werkvoorraad etc.)

Monster_tos

Re: Gesprek ontwikkelplan, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 09:08

Roxxi bedankt voor je bericht, hier kan ik zeker wat mee!

Het gesprek is naar vrijdag verschoven, dus ik heb nog iets langer om mij voor te bereiden.

Ik zou heel graag een opleiding willen volgens, mits het bedrijf er deels aan mee kan betalen (anders helaas niet haalbaar op het moment)

Je andere punten ga ik vanmiddag even voor zitten en goed uitschrijven!