Gesprek ontwikkelplan, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Gesprek ontwikkelplan, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 11:19

Hallo,

Ik ben inmiddels 4 jaar werkzaam bij een super leuk bedrijf. 1.5 jaar geleden heb ik een promotie gemaakt van een ondersteunende MBO functie naar een zelfstandige HBO functie. Nog steeds enorm blij mee, maar ik wil graag mijzelf nog verder ontwikkelen.
Dit heb ik met mijn manager besproken, en hij staat hier positief in, volgende week woensdag gaan we dan ook samen zitten om voor mij een ontwikkelplan te maken, helemaal leuk!

Nu wil ik dit gesprek uiteraard perfect voorbereid in gaan, maar zo'n gesprek is voor mij helemaal nieuw, dus hebben jullie nog goeie tips?

Even wat details:
- Ik werk full time als Intercompany coördinator voor een laboratorium, dit is een zelfstandige functie waarbij ik geholpen wordt door een team administratieve medewerkers, ik ben geen leidinggevende over dit team, dit is mijn manager.

- Ik zou graag een leidinggevende functie willen, dit omdat ik graag structuur breng, het leuk vindt mensen verder te helpen in hun werk en ontwikkeling. Misschien kom ik er achter dat ik het uiteindelijk helemaal niet leuk vind of dat ik het echt niet kan, maar dan heb ik het wel geprobeerd. (Mijn manager weet dit, en hij vindt mij hier ook geschikt voor)

- Ik heb geen afgeronde opleiding in deze tak, maar ben zover gekomen door keihard werken en mijzelf laten zien.

Wat heeft een goede leidinggevende volgens jullie nodig (denk hier aan het lokaal aansturen van een team, en niet als directie van een multinational), en hebben jullie tips wat betreft cursussen en opleidingen?

Hebben jullie hiernaast ook nog andere handige tips om dit gesprek voor te bereiden?

Alvast bedankt!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:55