Ik schaam me eigenlijk heel erg om dit te schrijven, maar nergens kon ik zo'n gelijkmatig topic vinden en ook op internet heb ik niks gevonden. Toch wilde ik mijn verhaal kwijt en hopelijk hebben jullie tips hiervoor of zijn er meerdere mensen die ook angst voor spooktochten hebben.
Mijn angst voor spooktochten begon eigenlijk al gelijk bij de eerste tocht. Dit was op een clubkamp. Deze tocht was blijkbaar ook een van de engste die dat kamp ooit heeft gehad dus ja dat had ik weer

Ook dit jaar is het weer raak, ik ga op JT (jongeren trektocht) bij stal t' reelaer over ongeveer 18 dagen. Bij mij groeit de spanning nu al en ik ben er veel erover aan het piekeren. Het stomme is dat ik heel veel zin heb in het kamp, maar alleen die spooktocht zou ik het liefst over willen slaan. Ik wil liever niet meer voor spooktochten weg lopen omdat je ze eigenlijk overal wel vind en nu ik ouder word wil ik het gewoon opgelost hebben.
De rest van de dagen dat ik daar op kamp ben kan ik nergens anders meer aan denken tot dat de spooktocht voorbij is, dan geniet ik eigenlijk pas van het kamp!
Mijn vraag is of er meer mensen die hier last van hebben en iets in mijn verhaal herkennen, ook als jullie iets van tips hebben hoor ik het graag!