Mijn nieuwe hobby...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:58

Djosselino (zag net dat die ook mee gevaren heeft vanochtend , wat een kleine wereld. :') )

Geloof Bram soms ook ..

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 11:32

Jaaa idd hahaha, hij kent je. Wat een klein wereldje weer idd hahahaha

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:34

:') zeer toevallig haha

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 10:58

Gisteravond wilde ik eigenlijk nog even posten hier. Maar te druk geweest tijdens en na de vaart en mijn bed riep me zoooo hard. Na de vaart even blijven hangen nog en toen nog een uur naar huis rijden. Resulteerde in een dag van 22 uur :Z

Maar ik heb echt een geweldige dag gehad. Heb echt genoten en ben blij dat het seizoen weer begonnen is en ik hopelijk weer veel kan crewen. Na een aantal goeie gesprekken is er uitgekomen dat ik wss op zeer regelmatige basis daar ga crewen. Dus ik zou zeggen, kom maar op met dat mooie weer!

Nog een paar foto’s van de avondvaart gister

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:12

Ballonvaren! Ik vind het geweldig!
Vorig jaar mijn eerste vlucht gemaakt samen met mijn oom. Helaas heel weinig wind waardoor we misschien 1km opgeschoven zijn en eigenlijk alleen links naar rechts gingen maar dat mocht de pret niet drukken natuurlijk! Uiteindelijk nog overal het nieuws behaald want we waren bijna in onze achtertuin geland :D De piloot had hem prachtig neergezet en de hele wijk kwam helpen opruimen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:33

Wat jammer van we weinige wind dropneus!

Ricie: mand zat niet volledig vol?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:02

De balonnen komen er weer aan!

Wij mogen ze in het hoogseizoen ook bijna dagelijks (soms van heel dichtbij := ) aanschouwen!
De meeste stijgen op tussen Etten-Leur en Breda, maar heel soms ook bij ons aan het einde van het pad.

Mooi om te zien en hier nog nooit hinder ondervonden van angstige dieren, of wij boffen met sympathieke ballonvaarders die goed rekening houden met wat onder hen loopt :))

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 12:04

Dat is inderdaad wel zonde van de weinige wind! Volgensmij kan ik me die landing nog wel herinneren uit het nieuws inderdaad....

Nee klopt, mand was niet helemaal vol. Was een prive vaart. Dus vandaar geen volle mand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:05

Ricie respect wat een dag := ,En idd zat de mand niet helemaal vol ?


Dropneus jammer van de wind .. , fikse mand zeg iets waar ik persoonlijk niet van houd :P . Rob wiegers ballonvaarten zeker ?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 12:06

Shirley schreef:
De balonnen komen er weer aan!

Wij mogen ze in het hoogseizoen ook bijna dagelijks (soms van heel dichtbij := ) aanschouwen!
De meeste stijgen op tussen Etten-Leur en Breda, maar heel soms ook bij ons aan het einde van het pad.

Mooi om te zien en hier nog nooit hinder ondervonden van angstige dieren, of wij boffen met sympathieke ballonvaarders die goed rekening houden met wat onder hen loopt :))


Ooh gaaf! Ik ben gister voor het eerst als crew mee geweest voor Xclusive, zit vlak bij Etten Leur dus best kans dat je onze ballon dan kent of weleens gezien hebt of gaat zien haha. Gister hebben we smorgens met 1 en savonds met 3 ballonnen in die omgeving gevaren.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:07

Ik zal de volgende keer zwaaien :wave:

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 12:08

Rebecca schreef:
Ricie respect wat een dag := ,En idd zat de mand niet helemaal vol ?


Dropneus jammer van de wind .. , fikse mand zeg iets waar ik persoonlijk niet van houd :P . Rob wiegers ballonvaarten zeker ?


Jaaa dat was me zeker het dagje wel, af en toe gaat wel. Maar merk aan mezelf dat ik dit niet te vaak moet doen. Haha

Ik vroeg me ook al af wie het was inderdaad. Vond de mand ook te groot naar mijn zin hahaha


Shirley schreef:
Ik zal de volgende keer zwaaien :wave:


Wel naar de auto’s die voorbij komen he, daar zal ik eerder inzitten dan in de ballon denk ik :j haha

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:10

Ricie ik heb t misschien al gezegd maar ken wel een eeh ballonfan (zijn woorden) die ook in die omgeving crew.
Zie toch vaak op fb Etten-leuren passeren haha

Ben ook niet gek van die grote “bussen” als manden.
Ik heb t liever voor mand van zes personen ofzo

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 12:17

Oooh okee! Je weet niet voor welk bedrijf zeker?

Jaaa idd, 10/12 personen gaat ook nog wel. Maar als t echt heel veel meer dan dat is vind ik het vaak ook minder hoor. Veel minder persoonlijk wordt het dan enzo, veel minder contact met piloot en de uitleg enzo onderweg en mogelijkheid tot vragen stellen.

Houd het wat mij betreft idd maar bij kleinere manden haha!

Edit: Even zitten kijken op de site die op de grote mand staat. Is Inderdaad Rob Wiegers geweest Rebecca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:35

Shirley zwaait gewoon naar iedereen , net als de koningin :')

Breda heeft een vrij actief bedrijf , die varen swinters ook vaak gewoon door .

Optiwolk _/-\o_ , ik vind je geweldig haha . Nee maar zonder grappen heb met 12 en 6 persoons meegevaren en die 6 persoons vind ik toch toffer . In de buurt vaart vaak een 20 persoons ballon (of 25 in die richting) . Dan vaart het over en je ziet gewoon een grote boot boven je hoofd :') , ben allergisch voor dat bedrijf die vergalt het voor de locals. Kan je voor 99 euro mee in 20 persoons mand ipv 165 euro in een 6 persoons mand :r (Zo dat is eruit :') )

Precies dat Ricie :j , veel persoonlijker en net zo gezellig .


Bingo. :D , herkende de ballon en toen de banner mee omhoog was doorslaggevend :P . Geloof dat op bokt dat bedrijf als balloncowboys te boek staat :')

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:50

Ricie hij heet S.ven en maakt zo te zien steeds veel foto’s. Gaat ook naar meetings ed.

Haha ja hier is er ook zo eentje. Maakt reclame voor 90€/pp.
Maar op de banner staat er niet bij dat je dan zelf een mand moet vullen, dat dit enkel door de week is, dat er geen garantie op varen is, dat je maar n half uur gaat en dat je zelf terug naar de opstijgplaats waar je auto staat moet geraken.

20 vaart hier wel niet in de buurt, maar ze zijn er wel. 12 is het max denk ik van mand.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 12:54

Haha ooh is dat het, hoorde gister wel van de passagiers dat er vanaf de grond gezwaait werd. Zal dat Shirley al geweest zijn? :D

Jaaa idd, die prijzen zijn ook echt absurd. Maar ik zou liever meer betalen voor een kleine ballon dan minder voor een grote ballon.

Jaaa dat geloof ik haha. Gister met de ochtendvaard stegen we vanaf een land naast een land met paarden. Onze piloot heeft de ballon echt goed warm gestookt voor we los gingen. En daarna zo snel mogelijk hoogte gemaakt op de veebrander zodat de paarden zo min mogelijk last van ons hadden. Altijd blij met datsoort piloten *\o/*

Aah okee dat zegt me nog even niet zo veel Optiwolk! Maaar wie weet kom ik hem eens tegen. Maar dat zijn ook altijd wel van die absurde voorwaarden....vraag me af of het voor datsoort piloten ook nog wel leuk is om te varen....volgensmij zien ze alleen maar dollar tekentjes en gaat het bij hen allang niet meer om de hobby/passie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:56

Ik ken hem ook van Facebook Optiwolk , als het dezelfde is . In opleiding tot piloot oa , die crewt echt veel :=

Wtf :') dat is bijna zielig . Bij dat bedrijf hier ga je gewoon voor dat geld varen

Lokale bedrijven zijn ook grotendeels kleinschalig kwa mand ,hebben vaak ook maar 1 of 2 ballonnen . En dan paar bedrijven ( oa die van de superbike) hebben een fikse vloot ,maar tot 12 man dacht ik

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 13:02

Jaaa wat dat betreft merk je goed het verschil tussen de bedrijven. Ik merk ook echt al een wereld van verschil tussen waar ik vorig seizoen crewden en waar ik nu begonnen ben.....is al een wereld van verschil.

Merk ook gewoon dat ik me bij dit bedrijf veel meer op mn gemak en plek voel. Dit is gewoon meer een vrienden groep en ik merkte ook dat het bij de vorige veel meer commercieel was en je merkt gewoon echt het verschil. Ook in omgang met de crew merk ik duidelijke verschillen.

Misschien scheelt het ookcwel, zuid holland en brabant is natuurlijk een totaal andere mentaliteit, brabant is wat dat betreft een stuk fijner!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:40

in België zie je dat echt weinig, bedrijven die echt drie vier grote ballonnen hebben van eigen merk.

Veel meer met sponsors.

Ja Rebecca, we hebben t vast over dezelfde!
Het is echt veel e wist niet dat hij in opleiding was.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:48

Heerlijk toch ! Het ene bedrijf is het andere niet , maar het moet voor jou ook leuk zijn en blijven .


Ik zie in België over het algemeen veel reclame varen :j , spiek weleens op de webcam van sint Niklaas :)) en heb wel mensen uit België op FB .


Al een paar jaar :j , maar hij lesvaart amper

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:51

Haha ja de markt is altijd leuk.

Op die manier :)

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:55

Staat ook op wenslijst naar de vredesfeesten toe :P ,heeft zijn charme vanuit de binnenstad opstijgen :j

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:30

Grappig genoeg al veel geweest maar nog niet opgestegen :P

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:00

Amai maar u bent van België :+

Woon helemaal in het noorden :') , zonder rijbewijs is het een roteind met de trein en bus -O-