Mijn nieuwe hobby...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37526
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:38

Ik vond juist bij onze ballonvaart dat er enorm veel rekening gehouden werd met paarden. De piloot wilde gaan landen maar zag paarden in de wei en daarom werd er juist zo ver mogelijk door gevaren om niet te dicht bij de paarden te landen. Helaas kwamen we uit in een akkergebied zonder weilanden en zijn we geland op een veld waarvan alle mensen in de ballon dachten dat het minste kwaad kon. Dat bleken een bollenveld te zijn en kon dus wel kwaad. Maar de boer die kwam erbij na de landing en heeft geholpen de ballon naar een betere plek te manouvreren. En het werd netjes verzekeringstechnisch afgehandeld daarna.
Dus volgens mij zijn de ballonvaartmaatschappijen daar goed voor verzekerd, en daarom zal het ongetwijfeld ook niet goedkoop zijn.

Maar het is echt niet allemaal negatief.

Olga89

Berichten: 2000
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:28

Hier kwam ook laatst een ballon landen in ons land. Ze vlogen al wat lager om te kijken waar ze konden landen. Er stonden nog wat koeien buiten en de paarden net naast de stal.

Ze vroegen (schreeuwen) netjes of ze mochten landen of als we het niet wilden ivm de dieren dat ze verderop gingen kijken. De paarden en koeien waren rustig en ze zijn in het weiland het verste weg geland. Daarna nog een fles berenburg gekregen van hun als dank voor het landen en mochten onze gegeven achterlaten want na het seizoen werd er onder de landeigenaren een vaart verloot. Helaas niet gewonnen

Lijkt me super gaaf om ooit eens een vlucht te maken

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 12:16

Kijk, zo kan het dus inderdaad ook gaan! Dat is een stuk beter en netter.

Wat ik me ook altijd afvraag is wat mensen hun eerste gedachten is als er een ballon bij hun land. Ik denk dat iedereen daar echt heel verschillend over denkt en op reageert. Net zo divers als hier de reacties zijn.

Moet zeggen dat ik in de tijd dat ik het nu doe nog geen hele gekke dingen heb meegemaakt.

Hiraeth

Berichten: 3227
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:18

We hebben één keer gehad dat een ballon in ons (grote!) land wilde landen, maar nét niet op tijd bij de grond kon komen. Resultaat: scheef paaltje en een ballon in het (kleine!) land van de buren. :7

Gelukkig hebben we als troost daarvoor een weerboek gekregen. Klinkt misschien suf, maar omdat ik die spaar én er informatie over in stond over een windhoos in onze omgeving in 2003 vond ik 't écht leuk. :D

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:36

Oh wat een leuk topic!

Ik ben nu al ... zes jaar crew (ik word oud...) bij Belgisch bedrijfje... maar reclame gaat snel rond dus als andere piloten hier in de buurt vliegen durven ze wel al eens bellen.
Die BE die ik heb telt ook wel mee als plus natuurlijk :=
Ook al de kans gehad wat buitenlandse meetings te doen, wat is dat gaaaaaaaf zeg.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 13:49

Aaah leuk! Jaaa dat zeker. Ik merk ook dat het hele ballonvaart wereldje niet zo groot is.

BE zal zeker een plus zijn. Ik kreeg ook al heel snel de vraag of ik hem had. Maar helaas, hij staat wel oo mn verlanglijstje.

Meetings lijkt me ook erg gaaf. Binnenkort eens kijken waar en wanneer er zijn.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:52

Waar van regio zit je? Nl - De ken ik niet zo goed.
Wel al gehoord dat Joure mooi is, en Warstein.

Bristol (uk) ook al gehoord dat hij leuk is.

Ik ben meestal elke twee jaar in Chambley (FR), grootste meeting Europa, Eeklo (BE), St-Niklaas (BE, heel speciaal, opstijgen in een stadscentrum!) en ben deze winter naar Chateau d'oeux geweest (ch, in de sneeuw!).

Verlanglijstje: Albuquerque.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:55

Ken meerdere Belgen ondertussen := , ben benieuwd waar jij crewt! Bom met ervaring heb je :)) , kan ik alleen maar van dromen :P (als rijbewijs eens opschoot kon ik doen wat ik wou :') )

Meetings genoeg , deze week Hardenberg. Volgende week Rouveen , juli oa [plaats] - Metz geloof ook nog in België . Augustus is Barneveld en Oldenzaal, ergens daar tussen in Grave en provincie Groningen paar keer . En dan nog in Limburg een meeting , natuurlijk in september Warstein nog :))

Sint niklaas lijkt mij ook wel wat en Bristol ook

Win ik de loterij dan naar Albuquerque

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:59

Ooooh ervaring en niet :')

Moet er steeds inkomen hoor in t begin van t seizoen.
Pb me maar als je vragen ofzo hebt!

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:04

Lmab ga je heen dat is al te gek :)) , wou dit jaar gaan maar helaas na 2 jaar dromen nog geen rijbewijs. Vorig jaar Warstein was al een cadeautje (ging voor een bepaalde ballon erheen ivm de pin ervan, en de persoon waar ik meehelp met de oude ballonnen ging erheen dus even snel slaapplek geregeld etc . Maar een week daar is echt te lang :') , kwam (ballon) moe thuis)

Pb gestuurd :))

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 14:04

Ooh dan zijn er inderdaad genoeg! Zal eens kijken welke voor mij te doen gaan zijn.

Ik zit zelf in Zuid Holland, varen ook voornamelijk in die regio.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:16

Hofteballooning is er ook nog maar dat zit ergens in Twente

Voor mij uh ons ook vaak een flink stukje rijden


Friese ballonfeesten in mijn dorp is niks met niks dit jaar , Barneveld lokt meer ook kwa specials

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:19

Juist, Barneveld!

Nog dertig dagen tot LMAB!

BloemBloem

Berichten: 16609
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:29

Ricie schreef:
Ooh dan zijn er inderdaad genoeg! Zal eens kijken welke voor mij te doen gaan zijn.

Ik zit zelf in Zuid Holland, varen ook voornamelijk in die regio.


Echt? Ik vind je hobby cool, maar ook doodeng :+
Toch zou ik het zelf denk ik ook wel een keer aandurven, na een fles wijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:39

Optiwolk schreef:
Juist, Barneveld!

Nog dertig dagen tot LMAB!

Wrijf het er nog even in :')


Doe vrijwilligers werk op de ballonfeesten in mijn dorp dan :)) , 4de jaar alweer . Slechte jaren gehad , jubileum jaar hadden we op zaterdag storm en zondags regen . En ze hadden juist voor het weekend heel veel staan , enorm verlies gemaakt en vorig jaar wisten ze pas 3 maanden van te voren dat het financieel mogelijk was . Denk dat we dit jaar nog een aftermath hebben ervan , maar ze hebben ook een flightdirector ingehuurd dit jaar die een vrijwilliger vervangt ook niet echt een strategische slimme zet vind ik . Hij deed prima werk voor ruim 10 a 15 jaar

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 14:51

Okedan! Ja ik denk dat Barneveld voor mij wel een leuke is en te doen gaat zijn. Zonde Rebecca!

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:58

Gewoon goed weer in de gaten houden voor je gaat , scheelt teleurstellingen :)

Ja enorm het was ooit fantastisch, een evenement met veel klasse . Alleen is het nu pauper bijna , nieuwe voorzitter heeft de baan door de helft gedaan en veel foodtrucks etc en meer springkussens. Benieuwd hoe de motor wil opstijgen dit jaar , veld is krapjes en dat bakbeest heeft tijd nodig om overeind te komen . Tot nu toe 4 specials in 2013 waren dat er nog 16 := , vorige bestuurder stapte op omdat haar ideeën te vooruitstrevend waren . Maargoed we gaan zien :) , hopelijk niet verstoten van mijn favoriete taak .

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:20

Gaaf Optiwolk!


Ik ga dit jaar denk naar maar 3 evenementen.
Ik heb zelf geen rijbewijs, want anders was ik sowieso naar grote evenementen in het buitenland gegaan :)

LMAB is frankrijk?

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:24

Ik weet nog niet dit jaar , 3 minimaal maar heb plannen om gewoon te gaan treinen . Wil graag eens naar twente ballooning

Klopt :j

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:53

Jup, LMAB is de grote meeting in Chambley-Bussières.

Ja een rijbewijs is maar net zo handig.
Ik reed al best vaak als ik enkel Mn autorijbewijs heb, maar nu ik dat voor de aanhanger heb rijd ik altijd als ik crew.

Vorige week nog achteruit in een hoek een dijk afgereden.
De passagiers stonden zo ö en de piloot en andere crew lieten me maar doen.
"Die kan dat alleen, we gaan inpakken jongens".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:20

Vanavond naar Hardenberg geweest :)) , de eerste ballonnen kregen een kleine regen bui over zich heen en het was wat grijs maar toch bijna alles de lucht in !


Afbeelding

Ik haat regen ^)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een gave locatie ,wel krap maar is smullen :))

Plopsa ballon had geloof ik maiden flight vandaag

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:57

Mij ga je never nooit in zo'n ding zien :n
En de verhalen die ik hier lees oa die van Palmera maakt dat ik het een behoorlijk asociale hobby vind. Je hele hooi oogst vernield, dat is toch om te janken? En dan een "tja wij kunnen er ook niks aan doen" reactie. Je kiest er toch zelf voor om met een onbestuurbaar ding de lucht in te gaan? Alle schade vergoeden zou toch minimaal zijn.
Moet er niet aan denken dat zo'n ding bij ons land en ons zorgvuldig gefokte veulentje iets overkomt _-:( En dan "oeps, sorry, foutje"? Emotionele schade is niet te vergoeden...
Als jullie ooit hier vragen om te landen zal het antwoord zeker "Nee" zijn.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:11

De piloot/ piloten die ik ken hebben steeds een officiele tabel bij waarin staat hoe veel je vergoed moet worden voor schade aan je gewas.
Zo is gemaaid grasland uiteraard goedkoper dan bvb wortelen.
Schade vergoeden vind ik ook maar normaal, en ik ben wèl fan van ballonvaren.

Als je een piloot hebt die niet wil vergoeden heb je imo met een slechte piloot te maken.
Je kan ze ook niet allemaal over een kam scheren.

En ik als crew probeer de piloot steeds te verwittigen als hij aangeeft te gaan willen landen of er dieren in de buurt staan en zo ja, welke en hoe ze reageren.
En bij medecrewleden hamer ik daar ook op.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:28

Leuk!
Et die DB ballon in de eerste post, ben ik meegeweest. Laat minut, wiat in de ochtend nog van niks.

Vorig jaar kon ik mee maar weet niet meer waarom ik niet kon, maar ik kon niet. Erg jammer.

Hopelijk dit jaar wel (en met een beetje geluk kan mijn dochter ook mee)

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:48

Gaaf Rebecca!