Mijn nieuwe hobby...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:45

Lekker laag over de paarden vliegen, alles door het lint heen en als ze landen zo snel mogelijk proberen te vertrekken zodat je geen schade kan verhalen.

Ik word er niet blij van ;)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 23:49

Kan ik me goed voorstellen inderdaad. Gelukkig zit er veel verschil in de bedrijven. Wij melden ons ten alle tijden bij de landeigenaar. Kan er in komen dat niet ieder bedrijf dat doet. Maar goed je hebt bij alle bedrijven nette en goeie bedrijven en minder nette en goeie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:51

Alle branders hebben in principe een fluister of vee brander , en nee landen bij paarden is not done. Koeien zijn vaak wel nieuwsgierig na de landing

Maar je hebt het niet altijd voor het kiezen als piloot , zijn ook wel boeren die de volgauto en crew niet op het erf/land laten .


Ah ik dacht al :)) , vind hun clown ballon een prachtig ding :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:52

Ach, het seizoen is nog maar net begonnen :P
Je gaat nog heel veel kunnen crewen dit jaar!
Afbeelding
Afbeelding
Ik mocht een dagje meehelpen met de OWOT :)


ruitje schreef:
Lekker laag over de paarden vliegen, alles door het lint heen en als ze landen zo snel mogelijk proberen te vertrekken zodat je geen schade kan verhalen.

Ik word er niet blij van ;)

Ai, dat is inderdaad heel zuur -O-

Zou het rechtsgeldig zijn als je het filmt en daarna de schade verhaalt?
Aangezien je denk ik filmt op prive-terrein. Dus met dat bewijs naar het bedrijf stappen, en wanneer nodig naar de rechter?

Aan de ballon kun je wel zien welk bedrijf het is. (Mensen die in het wereldje zitten weten wie welke ballon heeft.) en dus weet je op wie je het kunt verhalen als dat rechtsgeldig en dus mogelijk is.


Wel ontzettend rot voor jullie en de paarden -O-
Deze piloten halen het imago van varen echt omlaag -O-

Edit: leuke video lizard!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-17 23:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:55

OWOT je :)) , en de mannen maar knutselen met de chute :') .


Bezoek je ook evenementen TS of crew je alleen?


Afbeelding

Old balloon inflation day , prachtige ballon nog (kan in principe nog varen)

En warstein :


Afbeelding

Liep tussen de ballonen (had een crew kaart gescoord) . En deze ballon in vorm van een badminton shuttle moesten ze met een hand brander warm maken dus 1 crewlid erin en stoken maar tot de brander het overnam


Afbeelding

Ik wil terug :') ,zo mooi daar
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-06-17 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 00:03

Nee ik crew alleen nog maar, ook pas een paar keer gedaan maar het bevalt echt super!

Het lijkt me ook heel gaaf om ook naar evenementen te gaan. Maar dat komt allemaal wel. Gister lag A3 naast ons, die ballon was ook wel erg gaaf en groot. Was volgensmij nog net een stukkie groter als die van ons.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 00:05

A3 heeft net als Greetzz een grote vloot , van manen kan er ook wat van := . Van die boot size mandjes en reuze enveloppen erboven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 00:06

Die vloot van A3 ballon is huge :=
Edit: dat zei Rebecca ook al _O-

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 00:13

Jaaa idd, laatste tijd al war website's door zitten kijken en zag idd dat A3 een flinke vloot heeft. Alleen heb ik ze hier in de omgeving nog niet heel vaak gezien.

De foto's zien er heel gaaf uit. Zo een enveloppe heb ik nog niet gezien. Zag van de week wel een foto op internet van een ballon in de vorm van een tuinhuisje. Dat was ook wel erg gaaf.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 00:25

Ballonnen in leuke vormen... Google staat er vol mee :D
De PH-KOE was wel indrukwekkend!
Ik heb hem nooit in het echt kunnen zien, (iets met leeftijd ofzo :P ) maar die ballon was groot :=

Het was een foutje bij het maken van de ballon. De ballon werd in de UK gemaakt. De eigenaar had de maten in centimeters bedacht, maar was dit vergeten te melden. In Engeland gebruikten ze dus inches en daardoor werd de ballon veels te groot...
De eigenaar wilde m niet hebben, en toen is de ballon door de fabriek verkocht aan mannekoor karrespoor :P
https://youtu.be/Re_S64fU7UU

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 00:41

Wat ziet die er ontzettend gaaf uit zeg! Echt geweldig. Maar wat is hij gigantisch groot, lijkt me best lastig daarmee te varen. Ook erg onhandig om in te pakken en leeg te maken na de landing denk ik....


Afbeelding

Afgelopen week hebben we ook nog met de clown gevaren. Zag al een paar keer in het topic er iets over voorbij komen!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 01:10

Hey!! De clownballon!!! Die hebben we lang niet gezien!
Ik ga je topic volgen, dan zien we Patries d'r balonnen af en toe nog eens nu we ze niet meer in real life kunnen zien overvliegen.
Wij zijn een paar jaar geleden een keer meegegaan en ik wilde zo graag met de clown, maar wij hadden de Ultimo ballon -O-
Het was overigens een geweldige vaart hoor, idd ook over het groene hart die kant op. Ik kan het iedereen aanraden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:05

De PH-KOE heeft nog bij ons team gelegen (kan na 2 jaar wel ons zeggen :)) ) , maar die was tot het laatste uurtje opgebrand en onder de schimmel. Echt veilig overeind zetten was er niet meer bij , die is geslacht onderdelen liggen nog her en der .

Ding was idd ingewikkeld en topzwaar naar zeggen , was ook voor mijn tijd maar heb hem vaak genoeg zien varen (eigenaar kwam uit mijn dorp) . Hij heeft nu de motor ballon die veel minder ingewikkeld is :+ , maar wel de grootste ballon van de EU

Koe in 2004 , ruim 5 jaar in zijn zak en in de bak :


Afbeelding

Moest even googelen :)) , niet mijn foto

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 12:26

Aaah oke! Ja dat hij topzwaar is wil ik ook geloven. Blijft een prachtig gezicht!

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:45

Koe was rond de 700 kilo en de motor zit rond de 500 kilo :=

Inpakken duurt ongeveer 40 minuten voor de motor, heb dan toch liever een wat normaler formaat ballon :)) .

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:48

Éen van mijn angsten luchtballonen leuk in de lucht maar zag keer ding op de grond en kreeg er helemaal de kriebels van, niks voor mij :+

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 23:00

Jaa dat snap ik, gelukkig zijn die van ons redelijk snel opgeruimd.

Ben benieuwd wat je er dan zo eng aan vind Janine?

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:04

Met de oudere balonnen hebben we ze ook zo weer ingepakt :j , grootste in collectie showen we eigenlijk nooit en een special shape naja met add ons (valt alsnog onder special shape ) is niet extreem zwaar maar zwaarder dan de meesten die wel gebruiken.


Idd wat is er eng aan? Ik heb hoogtevrees maar ballonvaren is ultieme vrijheid , werkt ook verslavend :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:22

Misschien dat de grootte van de ballon 'apart' en dus enger is?
In de lucht lijken ze kleiner :=


Rebecca, en ik fungeer als 'verfroller' bij t inpakken van die ballonnen _O-

Ofwel, ballon wordt bij het opruimen naar het midden gevouwen, maar er zit nog lucht in wat er eerst uitmoet voor de ballon terug in de zak kan...
Dus daar gaat Jo, rollend van de chute richting scoop :+ _O-
Maar t is te leuk om het zo te doen :P

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:26

Dan ben je helemaal wit Jo :')

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:28

Terwijl ik daarvoor nog een zwart vest aan had _O-

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 23:30

Dan ben ik benieuwd, ziet er nog een reden achter waarom jullie hem richting de mand leegmaken? Wij doen het altijd richting de chute, ben dan toch wel benieuwd....

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:32

Rebecca, gaat het bij ons van scoop naar chute of andersom?
Nu begin ik te twijfelen ;)

Ik hou het er maar op dat ik door het rollen duizelig wordt en het daardoor vergeten ben O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:34

Scoop naar chute :j

Even achter aantrekken voor de laatste lucht en dan is vaak de persoon die de ballon opvouwt er ook al :)

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:39

Oja! :)*