Mijn nieuwe hobby...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 21:10

Neee inderdaad.....was flink balen. Was zelfs tijdens het inpakken dat het weer even wat opklaarden. Toen zag je echt van die blikken tussen de piloten, van die twijfelende vragende blikken zo van “gaan we of gaan we niet”. Maar binnen no time trok het weer dicht. T was al half 9 dus toen is de knoop toch echt doorgehakt.

Achteraf maar goed. Toen de mist weg trok na een paar minuten toen voelde je gelijk de thermiek opkomen.

Maar ach, hebben we t ook weer eens meegemaakt om op t veld nog te cancelen haha

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:37

Ja eens de zon dan de mist weggaat zie je vaak die wind aanwakkeren e.

Hier niets in de buurt gepland voorlopig ..

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:05

Je kan moeilijk eeuwig blijven wachten en idd de thermiek komt op den duur ook


Ga je ook naar Assen ? Zag dat jou piloot er met een ballon heen ging :P . Misschien is dat het noorden wat ze bedoelen


Hier is het ook stil in de lucht , nog een dikke maand geduld hebben :)) . Dan is het (hopelijk) 5 dagen feest en dan de boerendag (worden boeren uitgeloot waar een ballon geland is het jaar ervoor tijdens de ballonfeesten , en op de boerendag gaan ze dan varen ermee ) de dag ervoor en vaak de dag erna varen paar bedrijven nog om het af te leren voor ze naar huis gaan

Zo in principe een week feest :D

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 23:19

Jaaa inderdaad Opti! Jammer dat er niks is voorlolig. Volgensmij hingen er vanmorgen genoeg belgen wat ik begreep.

Komende maand is bij ons heel druk. Hebben geloof ik iedere dag vaarten gepland staan. Kan helaas alleen lang niet altijd....druk bezig met n eigen woonplekje etc dus daar gaat n hoop tijd en energie inzitten. Maar de momenten dat ik kan wil ik heeel graag!

Weet dus ook nog niet of ik naar Assen ga. Klopt idd wel dat onze piloot er heen gaat met n ballon. Dat was idd ook t evenement dat bij ons bedoeld werd in het Noorden. Hoop stiekem wel dat ik naar Assen kan....maar we gaan t zien....

Hopen inderdaad dat t over een maandje mee zit qua weer dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:29

Op naar Brabant Ricie :') ? , klinkt zalig zoveel geplande vaarten

IIk vind Assen poedersuiker :') , kan er niks aanders van maken . Iemand die ik ken wou er misschien met zijn miniatuurballon heen , mij krijg je daar echt niet meer :x

Na al die warmte zou het een natte zomer kunnen zijn maar kan ook alsnog heel wisselvallig zijn , hoop n5 uit 5 vaarten op evenement zelf en de boerenvaart moet gewoon door kunnen gaan .. Zolang ik mijn functies behoud heb ik niks te klagen

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 23:51

Nee helaas (nog) niet naar brabant. Als mn baas daar werk had gehad wss wel. Maar helaas zitten we alleen regionaal....het is allemaal een beetje ingewikkeld in deze situatie zegmaar haha

Haha oke, wat maakt Assen zo poedersuiker dan?

Jaa ik ben echt heel erg benieuwd wat voor zomer we krijgen. We gaan het zien en meemaken....

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 06:52

Haha dan is het niet handig nee :))

Hmm achterbaks de organisatie , gok dat ik dat wel zeggen kan op een openbaar forum :+

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:46

En anders pb je ons toch gewoon.

Heee is t Joure of Barneveld waar je aan meewerkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:50

[plaats] :) !

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:40

Vanavond weer pitamien b(allon) gehad :)) , zag eerst een team rijden maar die gingen richting buitengebied gok ik . Toen even rondje dorp en opeens zag ik een aanhanger rijden van de grote G en dacht ach het is een luchtballon :')

Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk het geluid van de brander en na het opstijgen een stilte over het veld , en dan trekt de brander zijn bek weer open <3 .

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:17

Altijd zalig!

Op grote meetings, als je vroeg weg bent is het geruis van die brander precies een autoweg. Heel speciaal.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 13:57

Jaaa das heerlijk idd!

Als het de regen uit blijft mag ik vanavond ook weer crewen. Ben benieuwd, hoor het rond half 5.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:06

Dan ben ik gelukkig niet de enige die daar van genieten kan :P

Spannend Ricie!


Zag op een site dat de volle lineup van ballonfeesten ook bekend is (hij helpt de PR dit jaar , kennis genoeg :)) ). Volg hem al paar edities ,naast de bekende zie ik ook paar nieuwe zowel voor mij als dorp .

http://ballonfanarjen.jouwweb.nl/ballonfeesten-2018

Jammer dat mijn favoriet van de afgelopen 2 jaren dit jaar niet komt , maar genoeg leuks verder .

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 14:14

Haha jaaa idd!

Ziet er gaaf uit, zitten een hoop mooie ballonnen tussen! Vind die PH-GOG ook wel heel gaaf en indrukwekkend!

Welke was die favoriet dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:24

Buddy *\o/* , knap van lelijkheid (ze hadden er vorig jaar een gezicht op laten maken , ziet er niet uit :+)


Afbeelding

Afbeelding
(Warstein 2016 , ging speciaal erheen voor buddy :') )


Van gogh is de duurste special shape ooit , geloof een half miljoen koste die . Gestationeerd in [plaats] tegenwoordig dus die heb ik al heel vaak gezien :))

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 14:35

Ooh die is ook wel gaaf inderdaad!

Pfff das een heeeeele boel geld, daar zou ik toch wel andere dingen mee gedaan hebben denk ik... (wel mn brevet gehaald dan hoor hahaha).

Denk dat wat ik qua specials heb gezien tot nu toe het toch echt de motor is die ik t gaafst vind. Maar goed, heb ze alleen nog maar op foto’s gezien....

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:38

Met gezicht erop niet meer :')

Is echt bizar :') ,je kan er zoveel mee doen . Geloof een gesponsorde ballon van een biermerk


Word tijd dan dat je evenementen afgaat :P , Je horizon verbreden haha . Ik heb van de shapes 2 niet gezien de rest allemaal wel ,dat is een persoonlijke primeur dat heb ik niet vaak meer

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 14:46

Haha, jaaa dat heb ik dan nog niet gezien. Zal zo eens googlen haha.

Jaaa daar word het idd tijd voor eigenlijk. Hoop dat het dit jaar lukt, is nog even twijfelachtig. Maar we gaan t zien! Haha

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:22

Shapes is wel nog wat speciaal ja.

Ik heb er al een pak gezien natuurlijk.

De ark van noah is ook heel mooi.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:28

De ark is gaaf(lang leve Google , komt mij wel bekend voor ) ,vind de Braziliaanse shapes ook wel gaaf jammer dat die in NL niet meer varen mogen >< . Maar heb er ook al zoveel gezien , de doedelzakspeler met de geluidseffecten erbij wist mij ook altijd te verbazen (G-PIPY)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:16

Hoorde opeens wat , tvgeluid even op stil en ja een brander :')

Kat naar binnen gehaald en op mijn fiets gesprongen en zag nog een 2de onderweg die landen ging


Afbeelding
Afbeelding

Te ver weg en te laat maar toch wat vitamines :P

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 22:34

Gaaaf! Toch nog wat kunnen spotten dus. Hier was de vaart helaas weer cancel. Dusjaaa op naar de volgende...

Die doedelzak en ark zijn ook wel heel gaaf! Heb ze even opgezocht....

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:53

Toch nog op het nippertje :))

Jammer weer een cancel -O-

Doedelzak is uit de vaart helaas

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:00

Die heb ik nog n paar jaar geleden es live gezien.
Oh en Sneeuwwitje, een Engelse ballon. Das echt een groot ding joh.

Braziliaanse niet meer in nl? Waarom?

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:12