Mijn nieuwe hobby...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:13

Ik had er hier vandaag ook wel verwacht maar niks gezien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:17

:(:)

Ik hou mijn mening over de ballon vanavond voor mij :+ ,iets met 10 passagiers dus forse ballon kwa grootte en dan een piloot en 1 crew mee . Dan nog factor wind , passagier aan de voorkant liet perongeluk even los . Stond ie eenmaal overeind was hij lekker aan het dansen en probeerde te kijken of de wagen beetje meedansen wou _O- .

Maargoed het is de lucht ingegaan , heb maar aangeboden te helpen om de ventilator de wagen in te krijgen (Zo ben ik dan wel)

Afbeelding

Wel mooi plaatje met de zon :)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 21:44

zeker een gaaf plaatje! Klinkt verder alleen wel als tsjaaa....euhm....niet heel handig en best wel chaotisch hahaha.

Enige wat ik echt heb zien dansen is onze PH-MVA. Maar dat komt gewoon omdat het zo een kleine ballon is, die doen dat veel sneller...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:52

Dat dus := , hoofdschuddend stond ik te kijken . Ze hebben genoeg crew daar dacht ik .. , en dan een wat oudere man als enige crew (niet dat ze minder zijn , ervaring heeft hij waarschijnlijk wel dan ) . Een passagier moest de fan bedienen en bij de hot inflation wegzetten , maargoed dat is hoe ik erover denk . Heb al niks met dat bedrijf :)

Hij ging van links naar rechts met cold inflation , mand werd even stukje verplaatst ivm de wind en eenmaal overeind (moest de ballon zelf doen , er was geen crew om dat beetje in goede banen te leiden) wou die ook wel graag weg . Met beetje lift van links naar rechts hoppen en aan de quick release trekken , en eenmaal los ging ze rustig de lucht in .

Had helaas geen popcorn bij mij -O-

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 21:56

Hahaha, klinkt wel echt als een spektakel! Zo heb ik hier een keer een conculega op het veld gezien die ook crew hadden die niet wisten wat ze deden. Zo hadden die iemand aan de kroonlijn staan en die kwam 2 of 3x naar de ballon en liet de lijn van spanning om vervolgens door de piloot weer terug naar achter gestuurd te worden omdat hij te vroeg was. Toen had ik ook echt zo iets van "Hoe moeilijk kan het zijn" hahahahaha!

Volgende keer maar standaard popcorn mee dan he :p

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:02

:= die bleef lekker in beweging haha

Er is ook bedrijf in dorp en die hebben een wat oudere crew man , en als die aan de kroonlijn staat is het standaard alsof hij zijn hond uitlaat :') (gewoon losjes vast).

Standaard bepakking vanaf nu :))

Heb zelf nog nooit aan de kroonlijn gestaan , maar weet wel hoe het werkt na al die tijd . Maar je zou verwachten dat die beste meneer zijn crew wel even influisterd wat hij doen moet

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 22:07

Jaaa dat zou je verwachten ja, maar das blijkbaar toch anders. Hoe het mij altijd uitgelegd is is dat je aan de kroonlijn gewoon probeert zo lang mogelijk de ballon aan de grond te houden en hem zo vol en warm mogelijk omhoog laat komen.

Bij mij komt het er meestal op neer dat ik vol in de lijn hang en me vol verzet tegen de ballon (lukt toch voor geen meter). En gewoon heel langzaam voetje voor voetje ga ik meestal naar voren tot de lijn los hangt en de ballon rechtop staat. Verder is me wat dat betreft nooit verdere uitleg gegeven. Gaat eigenlijk altijd goed, nooit commentaar gehad.

Vind het met onze crew altijd zo fijn werken, we zijn altijd prima op elkaar ingespeeld en iedereen weet precies wat er moet gebeuren en wat er verwacht word.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:15

Is ook wel enigzins logisch ..

|Dat is wel fijn , een geoliede machine :))


Sta liever voor , kroonlijn heb ik niet echt wat mee . Met mijn gewicht kan ik er prima aan hangen maar nee , voor vind ik veel leuker

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:06

kroonlijn?

Topkoord! :)*

Dat doet vriendlief hier meestal. Ik dan vooraan openhouden/ ventilo.

Sja soms moet je varen ivm passagiers maar kan je crew niet. Mottig. Maar daar las je geen vlucht voor af. Ook nog daar helemaal alleen gestaan. Was m'n derde keer als crew. Gelukkig niet veel wind.
Heb toen ff aan piloot laten weten, dat ik het allemaal wel kan, maar ik liever met twee ben. Sindsdien laat hij me nooit meer alleen crewen. (En sinds vriendlief en ik samen zijn gaan we meestal samen).

Vrijdag hadden we er ook eentje die danste hoor, kwam zelfs zo verkeerd recht dat we terug hebben moeten plattrekken en opnieuw beginnen.
Zeebries windstoot + parachute die er uit was gevallen (plakkers moeten vervangen worden deze winter) --> warme lucht ging er direct boven uit en ballon klapte ivm wind toe. Dat gaat niet hoor.
Tweede keer ging wel prima.
En als de velcro's van de chute zo slecht zijn, kan je ook niet met heel je gewicht aan de topkoord gaan hangen want dan trek je er hem uit.
Zie op meetings soms ook drie vier mensen aan die topkoord hangen ... dat je nou met twee bent bij zo'n ballon voor 10-12 personen oké, maar vier?

Ik schrik al niet meer van een beetje 'rollen' bij ventileren := heb nou al zo veel gezien haha.

Ricie, hier krijg ik soms drie vier vragen op een week en soms weer eens maand niets.
Piloten weten ook wel dat ik er niet stad en land voor afrijd, daar heb ik geen tijd voor. Maar als het ook maar even kan hier op een veld in de buurt, ben ik er graag bij.

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:01

Topkoord die sla ik op haha , als ik dan volgende maand in Belgie ben weet ik waar ze het over hebben :+ :')

Logisch zeker als je nog enigzins onervaren bent :j , maar met dat windje gister hadden ze in mijn ogen toch echt een extra iemand moeten vinden . Maar heb makkelijk oordelen :o


Samenloop van omstandigheden , wel vervelend als de chute eruitvliegt dan kan je weer ..

Nee daar heb ik dan weer ervaring mee :') , die oude ballonnen plakken soms goed en sommige helemaal niet meer . Dan kan je wel even bezig zijn , 1 van de favo's van ons heeft ook zijn beste tijd gehad . Die knalt er best snel uit , dan kan je weer opnieuw en vaak even de chute vast zetten met iets van flosdraad :+

Rollen is ansich niet zo eng , was vorig jaar toen ik varen ging ook zo := .

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:32

Bij een oude kan dat he, de chute vastzetten, maar bij eentje die nog de lucht in moet ...

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:35

Haha ja logisch snap ik , maar even een voorbeeld te nemen :) . Misschien moet je met de chute praten van te voren? , vinden planten ook fijn haha :') . Goh nee een varende ballon zijn chute vastzetten :=

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 22:51

Maaaar dat kan toch makkelijk? Alleen met dalen en landen wat extra geduld :P *\o/*

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:45

Hoe deden ze dat vroeger eigenlijk, vóór de uitvinding van het klittenband?

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:56

Zandzakjes want dan was t toch meer gasballon? Of zeg ik nou iets gek?

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:05

Klinkt best logisch :j , maar die warme lucht moet er toch ook uit wil je landen ... (ze waren al aan het fikkie stoken in de mand op den duur)

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:37

Ik stel voor dat je geen fikkie stookt bij een gasballon. Denk maar aan zeppelin heidenberg :P

Geeen idee.
Als ik de piloot vandaag hoor waar we mee naar Abq gaan dan laat ik het je weten :P

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:51

Ik bedoel gewoon de heteluchtbalonnen van pak 'm beet 50 jaar geleden. Ik zat niet aan Montgolfier te denken hoor :) (Die inderdaad fikkie stookte in de mand, omdat men toen dacht dat het de rook was die voor de stijging zorgde. De Montgolfier-ballon was dus ook geen gasballon)

Maar misschien werd de chute toen wel dichtgezet met rijgdraad oid. Eén flinke ruk en je trekt dat kapot tenslotte.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:58

De was en de strijk zijn gedaan, huisje poetsen en koffer maken want ... woensdag vertrekken we!
Moet alleen zoveel zooi mee :')
Warme kleren voor s ochtends, dunne kleren voor s middags en nette kleren voor s avonds. En dat incl schoen in één koffer.
Huilen met de pet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:01

Optiwolk schreef:
De was en de strijk zijn gedaan, huisje poetsen en koffer maken want ... woensdag vertrekken we!
Moet alleen zoveel zooi mee :')
Warme kleren voor s ochtends, dunne kleren voor s middags en nette kleren voor s avonds. En dat incl schoen in één koffer.
Huilen met de pet op.

Kleding die niet snel kruikt heel strak oprollen ;) Scheelt bij mij altijd veel ruimte!

Anoniem

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:04

_O-

Heb vorig jaar een ballon mee helpen inflaten uit de jaren 70 en die had al klittenband .. maar dan niet een chute vorm maar 1 rij klittenband net als bij special shapes om een extra opening dicht te maken

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:06

Oh interessant Rebecca!

Ja rollen heb ik idd al een stuk gedaan. Sokken zijn bh-vulling en kunnen ook in schoenen.
Desnoods kan iets wel eens naar de wasserij van t hotel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 11:08

Geen extra opening maar een lange baan klittenband _O-

Zal even opzoeken welke ballon dat was

G-BDPK uit 1976 , gevonden :') . Moest even mijn geheugen opfrissen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:47

https://livestream.com/KOB/live

Livestream voor albuquerque :) , love it :)) . Wat groot en massaal en toch zo open en vrij (gok van vanmorgen nu replay , maar dat vind ik ook best lekker) , ik haal mijn hart op :')

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Mijn nieuwe hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 04:11

Live is t nog veel leuker!

Kwart na zes is t dawn patrol (dan stijgen de eerste op in de nacht ivm windrichting enzo).
Abq is -8, dus zes uur s ochtends hier is twee uur s middags bij jullie.
Vriendlief zegt dat er in de livestream wel altijd opgenomen stukken zitten.

Was vandaag bij de first inflation/ maiden flight van Princess Nelly. Leuk!

En wat een weertje. Ben zo hard verbrand op Mn neus dat ik mijn water aan het tegenhouden ben :’)