Vriendje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 18:21

Hey Bokkers,
Mijn zus heeft een vriendje alleen mijn moeder vroeg zich af hoeveel vrienden hij heeft?
Nu mijn vraag aan jullie bokkers hoe belangrijk vinden jullie dat hij (veel) vrienden heeft?
:D

Memories

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:27

Maakt het überhaupt iets uit? Zolang ie maar goede vrienden heeft en zelf gelukkig ermee is. Klaar :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:55

Of geen vrienden heeft en gelukkig is. Zal mij een zorg zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:02

Mijn ervaring is dat iemand die geen vrienden heeft en geen sociale contacten muv collega's enorm afhankelijk van je wordt. Ik kan daar niks mee.
Iemand hoeft echt niet veel vrienden te hebben maar hij moet een eigen leven hebben en zijn eigen sociale contacten. Ik zoek geen project, maar een vriend.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:25

Maar mensen die totaal geen vrienden hebben, zullen ook niet een relatie aan gaan hoogstwaarschijnlijk. :)
Verder hoeveelheid maakt niet uit, lijkt mij.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:45

Nayomie schreef:
Maar mensen die totaal geen vrienden hebben, zullen ook niet een relatie aan gaan hoogstwaarschijnlijk. :)
Verder hoeveelheid maakt niet uit, lijkt mij.

Dit eerste inderdaad. Dat kunnen ze dan ook vaak niet en houden dit niet vol.

Daarnaast kunnen er ook omstandigheden zijn geweest waardoor het zo gelopen is. Lijkt mij als je gewoon met deze persoon kan communiceren dat er niks aan de hand is...

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:41

vind beetje raar mensen die geen vrienden hebben kunnen geen relatie aan gaan :') ik heb 0,0 vrienden en al langer dan 2 jaar relatie. En geen behoefte aan vrienden vermaak me prima. Dus beeetje raar dit :')

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:42

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:52

Mijn man heeft nooit echt vrienden gehad, en we zijn toch al 15 jaar samen. Voor dat wij naar Engeland vertrokken had ik ook geen vrienden en daar had ik ook helemaal geen behoefte aan. Nu heb ik 3 vriendinnen die ik met een beetje geluk 1 keer in de 2 maanden zie en dat is meer dan genoeg.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:56

LinsxDot schreef:
vind beetje raar mensen die geen vrienden hebben kunnen geen relatie aan gaan :') ik heb 0,0 vrienden en al langer dan 2 jaar relatie. En geen behoefte aan vrienden vermaak me prima. Dus beeetje raar dit :')

Niet raar, vaak zie je dat mensen die geen vrienden hebben en willen, ook geen behoefte hebben aan een partner omdat ze liever op zichzelf zijn. En dan heb ik het over mensen die ook echt geen vriendschappen hebben, niet over mensen die vinden dat ze die niet hebben. :)
Niet raar, een feit. Uitzonderingen daargelaten.

Nadia, er is een verschil tussen niet echt en geen. En of er behoefte aan is om geen vrienden te hebben of eigenlijk wel wil maar het ze niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:04

Waar baseer je in godsnaam zoiets raars op? :x ik heb verder ook geen echte vrienden niet omdat ik dat niet wil maar zijn redenen voor maar dat heeft echt 0,0 met verdere relaties te maken.. Inderdaad heel bijzonder raar om zoiets te zeggen :+

Ontopic nee het interesseert me absoluut niet hoeveel vrienden iemand heeft... Vind het ook een aparte vraag van je moeder..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:05

Annet_Dottie schreef:
Waar baseer je in godsnaam zoiets raars op? :x ik heb verder ook geen echte vrienden niet omdat ik dat niet wil maar zijn redenen voor maar dat heeft echt 0,0 met verdere relaties te maken.. Inderdaad heel bijzonder raar om zoiets te zeggen :+

Regelmatig contact met bepaalde mensen valt dan ook in dit geval onder vriendschap. Waar ik dit op baseer? Hulpverlening die dagelijks dit soort gevallen meemaken :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:08

Het antwoord op de vraag hoeveel vriendinnen hij heeft lijkt me in dit geval een stuk relevanter :D.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:10

Mwa. Ik zelf heb weinig vrienden.
Dit komt eigenlijk omdat ik in het begin wat zwakjes ben kwa communicatie. Hierdoor heb ik het altijd moeilijk gevonden om vrienden te maken maar heb er ook nooit zo'n behoefte aan gehad.
Toch had ik een relatie van 5 jaar en ondertussen al weer 1.5 jaar
Het wil dus niet altijd wat zeggen. Sommige hebben er nu eenmaal niet zoveel behoefte aan.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:13

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:43, in het totaal 3 keer bewerkt

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:17

Nayomie schreef:
LinsxDot schreef:

Niet raar, vaak zie je dat mensen die geen vrienden hebben en willen, ook geen behoefte hebben aan een partner omdat ze liever op zichzelf zijn. En dan heb ik het over mensen die ook echt geen vriendschappen hebben, niet over mensen die vinden dat ze die niet hebben. :)
Niet raar, een feit. Uitzonderingen daargelaten.

Nadia, er is een verschil tussen niet echt en geen. En of er behoefte aan is om geen vrienden te hebben of eigenlijk wel wil maar het ze niet lukt.

Hahaha sorry hoor je bent zo kortzichtig :')
Ik vind niet dat ik denk ze niet hebben het is zo :') en het is geen feit het is jou mening. Een feit is een waarheid en de waarheid is er niet dus is het een mening dat jij denkt dat we allemaal zo kortzichtig zijn en allemaal vrienden nodig hebben om niet als een monnink door het leven te gaan. Kom op zeg ik heb geen vrienden en kleef niet aan me vriend want boodschappen heb ik geen vriendin voor nodig die me handje vast houd en keuze moet maken of ik die bananen wel koop en zo het zelfde voor alles ik doe het net zo lief alleen. Dus nee je denkt echt te zwart wit.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:21

Je hoeft niet op je tenen getrapt te voelen. Het enige wat ik zeg is dat je vaak ziet, als iemand geen behoefte heeft aan vrienden, vaak ook geen relatie wil omdat iemand liever op zichzelf is. Daar hoef je niet direct zo'n reactie op de plaatsen. Nergens voor nodig :)

pinto_1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:26

Jeetje, als je moeder zich daar al zorgen over maakt heb ik medelijden met jou en/of je toekomstige vriend. :(:)

Gaat er toch om dat je zus gelukkig met hem is? Als het aantal vrienden wat hij heeft al een probleem is... :roll:

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:27

Nayomie schreef:
Je hoeft niet op je tenen getrapt te voelen. Het enige wat ik zeg is dat je vaak ziet, als iemand geen behoefte heeft aan vrienden, vaak ook geen relatie wil omdat iemand liever op zichzelf is. Daar hoef je niet direct zo'n reactie op de plaatsen. Nergens voor nodig :)

Ik voel mezelf niet op mijn tenen getrapt alleen jij drukt heel erg door met feiten. En dat vind ik erg kortzichtig want zo scheer je 90% over 1 kam zoals je het net verwoord en komt dat erg zwart wit en raar over. Net of mensen die geen vrienden hebben geen relatie kunnen hebben. En dan nog zeggen is een feit. ( terwijl je nu zegt wat je vaak ziet, of wat jij oordeelt denk ik eerder maar goed ). Ik kan er wel om lachen vooral je mening doordrukken als een feit :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:34

Heb je een PB gedaan om deze discussie voort te zetten :)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 23:00

LinsxDot schreef:

Beetje een stomme vraag maar schaam jij je daar niet voor? En verveel jij je nooit :O? En hoe doe je dat met uitgaan?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:07

zillionke schreef:
LinsxDot schreef:

Beetje een stomme vraag maar schaam jij je daar niet voor? En verveel jij je nooit :O? En hoe doe je dat met uitgaan?

Waarom zou je je schamen? En meestal vervelen zij zich niet hoor. Ze lezen of gamen ofz en dat kan allemaal alleen. Ook houden ze vaak niet van uitgaan of gaan alleen uit en op vakantie.

Mijn vriend heeft 2 goede vrienden alleen doet hij er niks mee. Ik heb een select groepje mensen om mij heen waar ik wel dingen mee doe. Ik push hem ook vaak om dingen te ondernemen omdat ik gek word van hem. Verder maakt de hoeveelheid mij niet uit, zolang het maar de juiste vrienden zijn.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:13

Ik snap je moeder wel! Toen ik op mijn zestiende mijn eerste vriendje kreeg had ik een enorme vriendengroep waarmee ik drie keer per week leuke dingen deed en in het weekend lekker stappen. Dat was echt mijn uitlaat klep naast intensief paardrijden en mijn studie. Hij vond dat mega lastig dat ik nog zo'n druk bruisend leven had met mijn vrienden naast het leven met hem. Omdat hij natuurlijk wel mijn vriendje was en zo ben ik langzaamaan die vriendengroep kwijt geraakt. Toch erg zonde want die tijd was echt geweldig!

Mijn huidige vriend is precies zoals ik toentertijd en die is in het weekend ook vaak met vrienden op stap waardoor ik ook weer met vriendinnen op stap ga. Anders zit ik ook maar alleen thuis :+!Daardoor heb ik mijn sociale leven weer lekker terug naast mijn relatie met hem en daar geniet ik echt van!

Ik denk dat het heel goed is dat je je bewust bent dat er ook een leven kan zijn naast een relatie, mits je daar behoefte aan hebt uiteraard. Vooral als een relatie eens wat minder lekker loopt of over gaat is het toch fijn dat je andere belangrijke delen van je leven wel behoudt en daar op dat moment energie en steun uit kan halen. Zo ervaar ik het in ieder geval maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 17-06-17 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:14

zillionke schreef:

Ben jij trouwens niet diezelfde persoon die echt tig topics over vrienden/vriendinnen/vriendschappen heeft geopend?

Waarom zou je je in godsnaam schamen om geen vrienden te hebben? Er bestaat ook zoiets als hobby's die je in je eentje kan uitoefenen. Uitgaan kan, bij de juiste gelegenheden, ook echt prima alleen. Je kan ook prima met losse kennisjes op stap, hoef je geen hechte vriendschappen voor te hebben.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:21

LinsxDot schreef:

Ik val hier idd ook een beetje over... Ik heb niet echt 'vrienden' dat wil zeggen, ik kén wel mensen, en ga ook wel met mensen om (een keer per maand ofzo), maar er is niemand die ik echt zo goed ken en waardeer dat ik hem/haar een vriend(in) kan noemen.
Mijn enige echte vriend is tevens mijn relatie, die inmiddels zo'n 4,5 jaar duurt.

En nee ik heb verder ook niet echt behoefte aan vrienden.

Edit: om het over je vraag te hebben, ik begrijp niet helemaal waar je moeder op doelt. Is ze bang dat het vriendje van je zus met verkeerde mensen omgaat? Of dat hij je zus helemaal gaat claimen omdat hij geen vrienden heeft?
Ik kan me bij beide zeker iets voorstellen, maar zulke dingen kun je vantevoren niet weten, kwestie van trial and error.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 17-06-17 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt