Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
''ach af en toe een beetje hoofdpijn.. ja dat heb ik ook wel eens'' ene oor in andere oor uit. Vaak bedoelen ze het niet slecht.
was het eerder dat mensen me niet mee wilden hebben met leuke uitjes soms omdat ik het niet aan zou kunnen (mag ik dat zelf bepalen graag
) nu juist dat ze niet zien dat ik wel degelijk mijn beperkingen heb maar flink meekom met dingen. Mits ik flink rekening houdt met toch minder energie, veel meer pijn enz.doe de uitjes nu dus wel zoals skivakantie, festivals, achter oo motor mee mogelijk motorrijbewijs halen enz.
27 jaar lang)en de werkelijk per toeval daarna optredende verbetering (een heeft niks met andere te maken maar er is een extra oorzaak van de ellende gevonden en opgelost) zijn de mensen waar ik nu mee omga vooral die me niet op mijn slechtst hebben gekend en omgekeerd. Dat geeft dus soms wel vreemde blikken en verwarring.
dankzij keihard trainen. Maar ja de pijn blijft aanwezig.
maar puntje bij paaltje was het wel de bewustwording van het feit dat ik niets of niemand verantwoording schuldig ben.
het is soms gewoon zwaar piep!
En mensen vinden het over het algemeen alleen maar stoer als je je grenzen durft aan te geven, heb ik gemerkt! Blijheid schreef:Bij mensen die het oprecht willen begrijpen geef ik meestal deze link door, the spoon theory
https://butyoudontlooksick.com/articles ... on-theory/