Telefoon in het water gevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Telefoon in het water gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 08:46

Hoi!!
Mijn Galaxy S4 is in het water gevallen :(:)
In eerste instantie leek hij het nog te doen, maar vervolgens ging hij uit en kreeg ik hem niet meer aan.
Nu lees ik op Internet dat ik hem direct had moeten uitzetten. Maar dat wist ik dus niet :o?
Is hij nu nog te redden?

Nb: hij heeft hooguit twee seconden in het water gelegen (mijn reactie snelheid was best redelijk :D )
en ik heb hem uit elkaar gehaald, en met een papieren zakdoekje droog gedept (was nauwelijks water te zien).
Ik heb hem uit elkaar gehaald (batterij en simkaart eruit) en hij ligt nu te drogen.

Mocht mijn telefoon het niet overleven, doet mijn simkaart dat wel? Of vereist die ook nog een speciale behandeling?

Graag advies! Bedankt :)

Eefke85

Re: Telefoon in het water gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:48

In rijst leggen schijnt te helpen. Dat zuigt al het vocht eruit.
Hopelijk doet je telefoon het daarna weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:48

Bakje rijst en hem daarin laten drogen. Simkaart zal het wel doen, bij je telefoon is het moederbord (geloof ik) tricky. Hier inderdaad wel direct uitgezet en in rijst (en couscous :') ) gelegd. Kon 'm alleen niet uit elkaar halen (iphone) maar hij deed 't daarna nog steeds :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:52

nadeel aan aanzetten is dat er behoorlijke kans is dat je kortsluiting hebt in je apparaat en dat is niet meer te herstellen. Uit elkaar halen en in de rijst gooien geeft je de beste kans op succes, maar daarmee kun je eventuele schade vd kortsluiting niet herstellen dus dat is de vraag hoe dat verloopt.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:19

Inderdaad even een paar dagen niet aanzetten, 72 uur wachten is het beste :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:24

In de rijst leggen en een paar uur in de oven op hele zachte stand doet het bij mij altijd

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 09:26

Bedankt allemaal voor de tips :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:30

Ik verplaats je topic naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek, daar past deze vraag beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:24

NOOIT je natte telefoon in rijst leggen. Het zetmeel dat om de rijst heen zit gaat overal in je telefoon zitten en omdat je telefoon van binnen nat is wordt dat een papje. Dat kan echt flinke kortsluiting veroorzaken en is ook gewoon echt niet goed voor je telefoon
https://nl.ifixit.com/Wiki/Don%27t_Put_ ... %27s_Why...

Ik zou hem helemaal uit elkaar halen en op een hele droge plek leggen. Bovenop een stuk keukenpapier oid en dan af en toe even verversen zodat hij kan drogen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:26

@Emma, TS geeft aan dat de telefoon bijna helemaal droog is, het kan onmogelijk een papje worden. Wat een onzin. Bij mij ook toen der tijd niet gebeurd hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:28

AlwaysH schreef:
@[naam], TS geeft aan dat de telefoon bijna helemaal droog is, het kan onmogelijk een papje worden. Wat een onzin. Bij mij ook toen der tijd niet gebeurd hoor.

Dat het niet altijd zichtbaar is betekent niet dat het onzin is. Ieder persoon die telefoons repareert geeft je echt een tik als blijkt dat je je telefoon in rijst hebt gelegd.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:31

Maar als je telefoon het nog doet is er toch niks aan de hand? Dat kunnen ze me ook geen tik geven! :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 15:31

Nou dat maakt het er allemaal niet duidelijker op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:33

AlwaysH schreef:
Maar als je telefoon het nog doet is er toch niks aan de hand? Dat kunnen ze me ook geen tik geven! :D

Die van mij kapte er na een paar maanden weer mee zonder enige verklaring, vandaar. Ken genoeg succesverhalen hoor, maar ik zou het er persoonlijk niet op riskeren. Dat je telefoon niet meer zeiknat is betekent niet dat stofdeeltjes niet in je telefoon kunnen komen en daar een papje kunnen vormen als ze in contact komen met water, dat kan ook op microniveau bijvoorbeeld.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:46

Ik heb hem wel in de rijst gelegd en toen deed hij het weer :D Rijst neemt toch juist vocht op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:47

amado7 schreef:
Ik heb hem wel in de rijst gelegd en toen deed hij het weer :D Rijst neemt toch juist vocht op?

Rijst zelf neemt vocht op ja, maar rijst bevat ook zetmeel :)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:51

Je had m meteen uit moeten zetten om kortsluiting te voorkomen, als hij dat nu al gemaakt heeft is hij namelijk wel overleden. :)

Ik hoop voor je dat hij het weer gaat doen!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:57

Ik heb die van mij geföhnd :o Of op de verwarming gelegd
Regelmatig liggen mij telefoons in het water.

Heb je nog garantie?
Ik had mijn waterdichte s6 een x in de zee laten vallen, toen was hij wel kapot. Maar er zit een sensor in voor waterschade. Als dat niet verkleurd is wordt de waterschade vergoedt.
(Moet er wel bij zeggen dat ik achterwege heb gelaten dat het zee water was :') )