Basisschool keuze, pfoe wat lastig!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:24

Ik had liever wat meer plannen geleerd op de basisschool,ik liep totaal vast op voortgezet onderwijs en had nooit wat af.Ik vind het fijn om te zien dat mijn kinderen spelenderwijs plannen.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Basisschool keuze, pfoe wat lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:55

Op de school waar ik werk wordt het plannen heel rustig en spelenderwijs aangeleerd.En er wordt zeker heel veel gespeeld.
Wat ik me wel afvraag of er nog wel plaats is? Bij ons komen ouders vaak als de moeder nog zwanger is?? Ligt misschien ook wel waar je op zoek bent naar een school.
Vertrouw je gevoel en stel zeker vragen!

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Basisschool keuze, pfoe wat lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:05

Ik denk dat het plannen niet zo'n vaart loopt, op geen enkel school. Ik vind het persoonlijk goed dat kinderen langzaam groeien naar een zelfstandig niveau. Onze kinderen zijn naar een katholieke school geweest, wij zelf zijn niet gelovig en ze zijn er niet minder van geworden. Kerstspel was één grote beleving, als engel of schaap mochten ze mee doen. Dat vond ik fijn, ondanks het niet geloven gewoon met alles meedoen. En het bidden?? Tja, maar net wat je er verder thuis aan doet, op een gegeven ogenblik krijg je thuis ook de vragen waarom jullie als ouders niet bidden, dan kun je dat gewoon weer aangrijpen om bepaalde zaken uit te leggen. Ik vond het heel belangrijk dat kinderen gewoon konden afspreken met vriendjes en vriendinnetjes en dat ze op een bepaalde leeftijd gewoon alles op de fiets konden doen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:11

AnnemiekvM schreef:
Op de school waar ik werk wordt het plannen heel rustig en spelenderwijs aangeleerd.En er wordt zeker heel veel gespeeld.
Wat ik me wel afvraag of er nog wel plaats is? Bij ons komen ouders vaak als de moeder nog zwanger is?? Ligt misschien ook wel waar je op zoek bent naar een school.
Vertrouw je gevoel en stel zeker vragen!


Je kind inschrijven voor een basisschool als je zwanger ervan bent?? :=
Hier niet gelukkig, je mag je kind pas inschrijven als hij 3,5 is.

En voor elk kind is plaats op deze school. Maar in ons dorp zijn er ook maar 2, zou raar zijn als je dan naar een ander dorp op school moet.

Bob1976

Berichten: 641
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: 't Gooi

Re: Basisschool keuze, pfoe wat lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:25

Bidden met een kaarsje er bij, worden ze niet slechter van hoor! Zelf heb ik ook op een christelijke school gezeten en denk dat ik juist ruimdenkend geworden ben. Vind het zelf altijd zo stom als een kind niet weet wat er met pasen of pinksteren gevierd wordt. (en dan hoeven ze het dus niet te geloven). Verder vind ik praktisch denken ook belangrijk. Zitten er vriendjes op die school? Of moet jouw kind als enige met een busje of de auto naar school? En je weet denk ik pas hoe het op de school is, als je kind er een jaar op zit. Plannen is niet slecht voor een kind, over het algemeen vinden ze structuur juist erg fijn.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:33

Bob1976 schreef:
Plannen is niet slecht voor een kind, over het algemeen vinden ze structuur juist erg fijn.

Groot gelijk! Kijk maar naar de scholen in Japan, hoe geordend het daar is, daar kan men hier nog wel wat van leren.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:55

Ik denk dat je de school niet moet laten afvallen alleen door het plannen. Daar worden ze echt niet slechter van. Belangrijker zijn de afstand, ze moeten wel 8 jaar daarheen elke dag, de klik met de leraren en directie. Sta je achter de missie, visie, normen en waarden? Welke leermethoden gebruiken ze? Hoe groot zijn de klassen?

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Basisschool keuze, pfoe wat lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:00

Hier gaan veel kinderen die wat moeilijker meekomen naar de vrije school. Hier in de buurt staat die school erom bekend dat er wat minder eisen aan de kinderen worden gesteld. Maar het bij-effect is dus wel dat er veel kinderen op terecht komen die wellicht op een reguliere school niet mee waren gekomen.

Dat kan gevolgen hebben voor het onderwijs, vooral als je kind een snelle leerling is (nu denk ik dat zeer intelligente kinderen sowieso niet op hun plek zitten op de vrije school maar dat is weer een andere discussie)

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Basisschool keuze, pfoe wat lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:10

Onze zoon wordt in augustus 3 en gaat dan naar de voorschool op de montessorrischool. Juist vanwege het taken leren plannen en ook ivm kleinschaligheid. Hier max 90 kinderen op de hele school en meerdere groepen in 1 klas. Zo leren ze van elkaar en kunnen ze elkaar helpen. We hebben ook op de vrije school gekeken en openbaar, maar openbaar waren zoveel kinderen in 1 klas. Onze zoon vind het leuk om met anderen te spelen, maar vind het ook fijn om soms even zichzelf terug te trekken en de rust op te zoeken. Maar vond het wel heel lastig kiezen. Er zijn hier ook echt veel scholen, zag echt door de bomen het bos niet meer. Dus hopelijk maken we de juiste keuze, maar dat weten we pas als hij er ook echt heen gaat.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:37

Ik heb zelf op een jenaplan-school gezeten. Maar hier zijn ik (en mijn ouders) niet tevreden over. Ik had meer uitdaging nodig die ik niet kreeg, zat 5 dagen van 10:00-15:00 boeken te lezen want die uitdaging werd niet gegeven en om 10:00 had ik het normale schoolwerk al af... Die uitdaging probeerde ze te geven, maar op een verkeerde en alsnog veel te simpele manier met proefjes doen oid. Ja die kende ik wel na 2 jaar :7

Mijn oudste broertje is daar ook heen gegaan (want toen hadden mijn ouders nog geen negatieve ervaringen met die school, zat immers pas in groep 3) en hij had juist extra ondersteuning nodig. Die werd niet (voldoende) geboden, en mijn ouders kregen ook 0 ondersteuning in het uitzoeken welke school dan WEL bij hem paste en waar hij terecht kon (is uiteindelijk speciaal onderwijs geworden, maar dit moesten ze allemaal zelf uitzoeken).

Tuurlijk waren het ook allemaal volle klassen en lage budgetten, maar de school waar mijn jongste broertje nu zit (montessori-school) heeft diezelfde volle klassen en lage budgetten, maar zij gaan er mijn inziens veel beter mee om. Op een montessori-school moet je zelf je taakjes voor de hele week plannen (driemaal raden wat ik totaal niet kan: plannen. Ofja, wel plannen maar me eraan houden heb ik heel veel moeite mee. Is mij nooit geleerd omdat ik toch 3x niets hoefde te doen) en de taakjes worden aangepast naar het niveau van de leerling. Hij is wat slechter in rekenen en ligt daarmee dus op het niveau van de rest van de klas, maar in taal is hij beter dus krijgt hij moeilijkere taakjes dan de rest. Zo houden ze uitdaging en hoeven ze niet zichzelf te gaan vermaken. Iedereen is op zijn/haar niveau ongeveer even lang bezig met hun taakjes. Dat zie ik allemaal als een groot voordeel :)

Maar ik ben nog geen moeder, ik weet van mijn moeder dat ze er ongeveer hetzelfde tegenaan kijkt, maar ik zal er wel niet compleet dezelfde kijk op hebben natuurlijk :Y) Ik heb minder met die school te maken dan zij.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:48

Bob1976 schreef:
Bidden met een kaarsje er bij, worden ze niet slechter van hoor! Zelf heb ik ook op een christelijke school gezeten en denk dat ik juist ruimdenkend geworden ben. Vind het zelf altijd zo stom als een kind niet weet wat er met pasen of pinksteren gevierd wordt. (en dan hoeven ze het dus niet te geloven). Verder vind ik praktisch denken ook belangrijk. Zitten er vriendjes op die school? Of moet jouw kind als enige met een busje of de auto naar school? En je weet denk ik pas hoe het op de school is, als je kind er een jaar op zit. Plannen is niet slecht voor een kind, over het algemeen vinden ze structuur juist erg fijn.

Zwaar off-topic wellicht, maar op de basisschool vertellen ze alleen het christelijke verhaal ervan. Niet de oorspronkelijke viering en dat vinden wij dan weer jammer. Ruimdenkend hoef je echt niet alleen te zijn als je een religieuze school hebt gevolgd. ;)

pmarena

Berichten: 48123
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:00

Wat ook interessant kan zijn is vragen naar de schooltijden, en dan kijken wat je het meeste aanspreekt alles bij elkaar. Ik las hier een stukje terug geloof ik dat op een school de kleuterklassen elke dag van 8:30-13:00 waren. Dat vind ik echt mooie korte dagen voor dat jonge grut +:)+

Dat is toch weer heel anders dan wanneer de kinderen tussen de middag naar huis gaan.

Of op de school die wij willen, is een volledige schooldag geloof ik van 8:45 tot 14:45. Dan eten ze daar dus op school samen een boterhammetje en gaan samen lekker buiten spelen, maar dan mogen ze wel iets eerder naar huis dan het standaard half 4 :)

Op de woensdag natuurlijk de middag vrij. En de eerste 2 klassen (de kleuterklassen dus) hebben daarnaast ook nog de hele donderdag vrij. Ik vind dat eigenlijk wel fijn zo, dat je op de donderdag zelf nog iets kan ondernemen met je kind :) Maar kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die dat maar onhandig vinden ivm hun werk ofzo.

Behoorlijk wat verschillen in schooltijden dus :j

Als je als ouder nog meer te doen hebt dan alleen huishouden en kind(eren) dan kan het wel fijn zijn om even te kijken welk schema het beste uitkomt / het fijnste is voor jullie als gezin :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:10

JustMe8484 schreef:
Misschien moeten we toch ook eens bij een vrije school gaan kijken. Komt op mij idd te geitenwollen sok over maar misschien valt dat toch mee.

De tip om eens in de pauze te kijken vind ik een goede. Echter ben ik het er niet mee eens dat dat belangrijker is dan wel of niet bidden. Op de manier waarop het op die ene school ging gaat het echt buiten onze principes en dan kan het verder nog zo'n perfecte school zijn, daar voel ik me niet fijn bij.

.


Ik kom zelf van een vrije school en heb m'n kinderen daar ook. Er zijn zeker geiten wollen sokken. Maar ook genoeg anderen.

wat ik heel belangrijk vind is dat kleuters nog heel erg kleuter mogen zijn. Geen rekenen of schrijven. Focus op taal ontwikkeling en motorische ontwikkeling wordt echt alleen maar via spel gedaan.

Ook later blijft toneel, kunst en zang een belangrijk onderdeel van de opleiding. En kinderen gaan net zo makkelijk naar het VWO en universiteit daarna. Ze hebben zich alleen veel breder ontwikkeld dan alleen op het cognitieve vlak. Als je een beetje door de geiten wollen sokken imago heen kan kijken.

Ik zie het hier grotendeels als links creatief en tikje elitair soms. ( Amsterdam, en ook een wel heel witte school). Gehalte zwevers is absoluut hoger dan op andere scholen.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:22

verootjoo schreef:
AnnemiekvM schreef:
Op de school waar ik werk wordt het plannen heel rustig en spelenderwijs aangeleerd.En er wordt zeker heel veel gespeeld.
Wat ik me wel afvraag of er nog wel plaats is? Bij ons komen ouders vaak als de moeder nog zwanger is?? Ligt misschien ook wel waar je op zoek bent naar een school.
Vertrouw je gevoel en stel zeker vragen!


Je kind inschrijven voor een basisschool als je zwanger ervan bent?? :=
Hier niet gelukkig, je mag je kind pas inschrijven als hij 3,5 is.

En voor elk kind is plaats op deze school. Maar in ons dorp zijn er ook maar 2, zou raar zijn als je dan naar een ander dorp op school moet.


Dat is wel fijn. Mijn dochter was 6 maanden toen we haar inschreven en stond als 3e op de wachtlijst voor de basisschool.

joyca
Berichten: 499
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:37

Mijn kinderen zijn 6 en 2 en ik heb gekozen voor een brede school.
daarbij zit het kinderdagverblijf en de peuterspeelzaal naast het gebouw zodat het voor de kinderen niet zo,n grote stap is.
Daarbij past mijn moeder op en heeft geen auto waardoor we deze school hebben gekozen deze ligt dicht bij haar huis en deze is het nieuwste.
Tussen de middag blijven ze allemaal over wat ook handig is.
ik ben tevreden over deze school .
Vanaf de peuterspeelzaal worden de kinderen doormiddel van citotoetsen getest waardoor problemen al vroeg kunnen worden geconstateerd

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Basisschool keuze, pfoe wat lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:54

Joyca, je weet dat Citotoetsen niets hoeven te zeggen?? Van mij mag het afgeschaft worden voor de lagere klassen, veel te veel druk voor die kinderen. Helaas zijn ze verplicht en moet ook de vrije school er in mee maar ze zouden de kleuters liever niet toetsen.

Ik twijfel al 2 jaar tussen de vrije school en een christelijke Jenaplan. Vrije school is ook in Assen met 15 minuten met de auto, Jenaplan zit om de hoek. Met oog op vriendjes, BSO en eventueel reistijd als er nog een tweede kind komt vind ik de Jenaplan handiger. Toch ligt mijn/ons hart eigenlijk veel meer bij de vrije school.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:59

joyca schreef:
Vanaf de peuterspeelzaal worden de kinderen doormiddel van citotoetsen getest waardoor problemen al vroeg kunnen worden geconstateerd

Zo zie je maar hoe verschillend we allemaal zijn. Peuter- en kleutercito's zijn voor ons echt een no go. Als je een juf hebt die zich echt interesseert in de kinderen dan komen eventuele problemen echt wel naar boven.

Wij hebben inderdaad lestijden van half 9 tot 1, de kleuters eten gewoon samen met de juf. Ze zijn binnen aan het spelen en werken tot half 12, dan eten ze en vervolgens gaan ze naar buiten tot ongeveer kwart voor 1. Behalve op vrijdag. Dan vertrekken we rond kwart voor 9 naar het bos en komen rond half 1 weer terug (mijn man of ik gaan mee als hulpouder). We hebben geen groep 1 en 2, maar jongste en oudste kleuters. En als mijn dochter (nu 5) moe is dan blijft ze gewoon een dagje thuis. T/m 5 mag dat nog 5 uur per week en een schooldag is bij ons korter dan dat.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:02

zonnebloem18 schreef:
Helaas zijn ze verplicht en moet ook de vrije school er in mee maar ze zouden de kleuters liever niet toetsen.

Bij ons geen cito's bij de kleuters, alleen een leerrijpheidstest als ze 6 zijn om te kijken of ze over kunnen gaan naar de eerste klas (groep 3 op andere scholen). Maar dat is echt spelenderwijs en wordt gebracht als een werkje en niet als een test.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:12

Bij mijn kinderen op school wordt wel de kleutercito afgenomen. Daar zit echt totaal geen druk achter en wordt spelenderwijs afgenomen. De kinderen hebben totaal geen besef van het feit dat ze een cito of test aan het maken zijn. Daarnaast is zo'n cito totaal niet leidend en geeft het puur een indicatie.

Hier plannen ze ook vanaf groep 1 en dat is inderdaad niet meer dan je naamkaartje bij een bepaalde hoek of werkje hangen. Groep 2 heeft een takenlijst met 4 taken per week. Zelf mogen ze inplannen wanneer ze welke taak doen. Als ze alle taken gemaakt hebben krijgen ze een sticker, maken ze hun taken niet is dat ook geen probleem. Mijn jongste van 6,5 vindt die taken ineens heel erg leuk. Op dinsdag of woensdag heeft ze soms al haar taken al af.

Ik vind het toch allemaal wel spelenderwijs gaan hoor, die druk waar je vaak over hoort heb ik op onze school in ieder geval nog niet gezien. Ook niet bij mijn oudste van 9, die in groep 5 zit.

Hier zijn we niet gelovig, maar zitten ze wel op een katholieke school Bij het overblijven bidden ze altijd even kort. Voor mij hoeft het niet zo, maar ik vind het ook geen probleem.
Ik denk dat je het beste gewoon eens kunt gaan kijken bij verschillende scholen onder lestijd (niet alleen bij open dagen) om de sfeer te proeven.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:15

Anoeska27 schreef:
Bij ons geen cito's bij de kleuters, alleen een leerrijpheidstest als ze 6 zijn om te kijken of ze over kunnen gaan naar de eerste klas (groep 3 op andere scholen). Maar dat is echt spelenderwijs en wordt gebracht als een werkje en niet als een test.


De kleutercito wordt hier ook gebracht als een werkje hoor. Ze zitten echt niet te blokken net als in groep 8 ofzo. Grote kans dat die leerrijpheidstest een gedeelte van de cito is.
Voordeel van de cito vind ik dat het op meerdere momenten getoetst wordt en zo ook wordt gekeken of ze rijp zijn om naar groep 3 te gaan. Het is toch altijd een momentopname en zo heb je toch een iets beter beeld.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:25

Scholen zijn wettelijk verplicht om een leerlingvolgsysteem en een eindtoets te hebben. Ik denk dat de citotoetsen het meest gebruikt zijn. Maar wat Delphi al schrijft, je moet daar bij jonge kinderen echt niet teveel van voorstellen.

Mijn kind vond het zelfs heel leuk. Mochten ze in een groepje bij de juf aan een tafeltje uit een boekje werken. Extra aandacht en een leuk werkje doen.

Soms heb ik het gevoel dat die druk waarover gepraat zit meer bij de ouders tussen de oren zit dan bij de kinderen :j

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:02

estja schreef:
Scholen zijn wettelijk verplicht om een leerlingvolgsysteem en een eindtoets te hebben. Ik denk dat de citotoetsen het meest gebruikt zijn. Maar wat Delphi al schrijft, je moet daar bij jonge kinderen echt niet teveel van voorstellen.

Mijn kind vond het zelfs heel leuk. Mochten ze in een groepje bij de juf aan een tafeltje uit een boekje werken. Extra aandacht en een leuk werkje doen.

Soms heb ik het gevoel dat die druk waarover gepraat zit meer bij de ouders tussen de oren zit dan bij de kinderen :j


Nou inderdaad precies dit!
Hier vond ze het ook heel leuk. Het was gewoon een boekje met wat taken. Ze worden dan met een groepje wel uit de klas gehaald voor de rust (1/2 is gemengd) maar dat vinden ze vaak juist speciaal en voelen zich dan groot.
Hier worden groep 2ers sowieso wel eens uit de klas gehaald voor een ander werkje. Buiten de cito om maken ze vaker werkboekjes binnen een bepaald thema (weer, seizoenen, dieren, pasen, indianenkamp e.d.)
Het is niet dat ze zitten te blokken net als in groep 8. Het wordt hen niet eens meegedeeld dat het een citotoets is ... gewoon puur een werkje.

Hier zijn ze in groep 2 ook echt al wel spelenderwijs bezig met letters en cijfers. Zo is er een letterkast. Iedere week komt een nieuwe letter aan bod. Kinderen mogen eventueel iets van huis meenemen of in de klas een voorwerp aanwijzen dat met die letter begint.
Ook met tellen en rekenen maken ze een beginnetje. Iedere dag is er een ander kind ''kindje van de dag''. Dat kindje telt alle kinderen 's ochtends. Soms ook achterstevoren of in het engels. Alles heel spelenderwijs. Ik vind dat alleen maar fijn, omdat dit toch een beetje voorbereiding is op groep 3.

Zelf geef ik iedere week computerles aan groep 1 en 2. Hier hebben we Squla, een leuk en leerzaam programma. Ondanks dat ze hier al best wat leren gaat alles spelenderwijs en kunnen ze absoluut nog heerlijk kleuter zijn en uren in de zandbak of op het klimrek vertoeven.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 07:43

Wow wat een reacties weer! Heel fijn om zoveel verschillende ervaringen te horen. Ik ga zeker alles mee nemen in onze overwegingen.

Overigens denk ik niet dat mijn kind slechter zou worden van dat bidden. Ik zeg alleen dat het niet bij ons past en daarom dus wel een reden om verder te kijken. Nogmaals we zijn daar juist gaan kijken omdat de normen en waarden ons wel aan spreken.
Net als het plannen, we hebben al door dat je daar niet aan ontkomt maar in de twee scholen waar we geweest zijn zit er al zoveel verschil in dat het dus wel de moeite is te kijken of er een school te vinden is waar dat op een manier gebeurt waar wij ons prettig bij voelen.
Uiteindelijk hebben we binnen een kwartier fietsen denk ik al zo'n 10 scholen waar we uit kunnen kiezen. In een wijk waar alle scholen juist leeg lopen, dus plek is er wel.
In nieuwe wijken hier weet ik dat er ook al ingeschreven moet worden als je kind 1 is...

En wat betreft dingen mee krijgen over geloof: ik heb zelf op een openbare basisschool gezeten. In hogere klassen kon je wel kiezen voor godsdienst lessen. Toen ik naar de christelijke middelbare school ging wist ik niet minder als veel klasgenoten. Het is ook maar net hoe je daar als ouders mee om gaat. Het is wel een onderwerp wat wij belangrijk vinden dus daar maak ik me niet druk om...
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 12-06-17 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:45

Ongelooflijk dat er zoveel keuze is bij jou in de buurt. Hier heb je per dorp 1 basisschool.
Waar ik vroeger woonde was er meer keuze, daar had je er op loopafstand 3 naast elkaar zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:55

Dat hebben wij hier ook, zoveel keus. Uiteindelijk dus gekozen voor een kbs, op loopafstand van huis. Sfeer voelde goed, lesprogramma en visie op leerlingen sprak ons aan. En mijn man is van huis uit katholiek wat de keus ook voor een klein deel bepaalt heeft. Nu zijn we heel blij met de school op loopafstand.

Maar waar wij vroeger woonden (dorpje op de Veluwe) was veel minder keus. Mijn ouders wilden ons alleen naar openbaar onderwijs laten gaan. Waardoor wij een eind moesten fietsen iedere dag, voor we op school waren. Want er was maar 1 openbare school in het dorp.